katolicy

1. Data: 2002-11-08 13:13:50

Temat: Re: katolicy
Od: "nieKrzys" <kris_73@ poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ona" <m...@p...wp.pl> napisał

> nie kazdy ksiadz jest dobrym spowiednikiem i potrafi wskazac
> wlasciwa droge

To ksiadz jest od wskazywania wlasciwej drogi???

Nie pamietasz, ze masz sumienie?
Latwiej jak ktos za Ciebie podejmie decyzje?

Cos sie uda - zasluga ksiedza.
Cos sie schrzani - ksiadz do dupy.

A gdzie Twoja wolna wola??
I gdzie odpowiedzialnosc sie wtedy podziewa?

Proponuje psychologa, a nie ksiedza.

On tym sie bedzie roznil od ksiedza, ze nie poda Ci gotowego rozwiazania,
ale pomoze Ci samemu znalezc takowe.

I jeszcze ma wykszatlcenie przynajmniej odpowiednie....

Pozdraw

nieKrzys

1. Data: 2002-11-08 13:15:37

Od: Amnesiac <amnesiac_wawa@_zero_spamu_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 8 Nov 2002 14:01:37 +0100, "Ona" <m...@p...wp.pl> wrote:

>nie po to sie o to pytalam zeby wzbudzac jakas kłotnie

Zaobserwowałaś tu jakieś kłótnie?

>jestem katoliczka chodze do kosciola , ale wiem ze nie kazdy ks jest z
>powolania i wiele razy sie zdarzylo ze bylam w spowiedzi ktora trwala pare
>sekund, nie kazdy ksiadz jest dobrym spowiednikiem i potrafi wskazac
>wlasciwa droge
>pare razy sie zawiodlam i pare razy bylo tak ze to mi pomagalo w staraniu
>sie byc lepsza

Jeśli jesteś katoliczką (ergo chrześcijanką), to powinnaś wiedzieć, że
nadmierne przywiązywanie uwagi do spowiednika jest czymś w rodzaju
religijnego fetyszyzmu. BTW w przypadku Kościoła kat. przejawy tego
ostatniego są niestety dość powszechne. Chrześcijanin staje się lepszy
dzięki Bogu. Tylko i wyłącznie.

--
Amnesiac

1. Data: 2002-11-08 13:27:48

Od: "Saulo" <a...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Amnesiac" <amnesiac_wawa@_zero_spamu_gazeta.pl> wrote
[cut]
Chrześcijanin staje się lepszy
| dzięki Bogu. Tylko i wyłącznie.

A człowiek jako taki? Jeśli w ogóle.

Saulo

1. Data: 2002-11-08 13:30:27

Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ona" w news:aqgcm5$2502$1@news2.ipartners.pl napisał(a):

> wiele razy sie zdarzylo ze bylam w spowiedzi ktora trwala
> pare sekund,

A fakt. Proboszcz naszej parafi spowiada w tempie ekspresowym. Czasem
lepiej w ten sposob :) A pamieci zapadla mi jednak spowiedz u pewnego
Kamilianina (czy jak to sie odmienia). To wlasciwie byla rozmowa. Niestety
nazwiska nie pamietam. Z reszta... spowiadalem sie u niego jakies 8 lat
temu.

pozdrawiam
Greg

1. Data: 2002-11-08 13:32:07

Od: "Tris von Bis" <t...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Saulo:

> "Amnesiac":
> [cut]
> Chrześcijanin staje się lepszy
> A człowiek jako taki? Jeśli w ogóle.

Dzieki sobie. Jesli w ogole.

Tris

1. Data: 2002-11-08 13:41:09

Od: "Kis Smis" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ona <m...@p...wp.pl> napisał(a):

> a teraz potrzebuje takiej osoby bo naprawde sobie nie radze
> wiec prosze o rade a nie dyskusje ktore niczego nie wnosza

Prosisz zegarmistrza z poznania żeby ci polecił dobrego krawca z wrocławia.
Jak już jesteś u zegarmistrza to pokaż chociaż swój zegarek.

kis

1. Data: 2002-11-08 14:03:04

Od: Amnesiac <amnesiac_wawa@_zero_spamu_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 8 Nov 2002 14:27:48 +0100, "Saulo" <a...@p...neostrada.pl>
wrote:

>"Amnesiac" <amnesiac_wawa@_zero_spamu_gazeta.pl> wrote
>[cut]
>Chrześcijanin staje się lepszy
>
>A człowiek jako taki? Jeśli w ogóle.

To zależy co rozumiemy pod określeniem "stawać się lepszym". Jeśli
chodzi o osiągnięcie doskonałości, to sytuacja wydaje się tu
jednoznaczna:

"Albowiem łaską zbawieni jesteście przez wiarę, i to nie z was: Boży
to dar; nie z uczynków, aby się kto nie chlubił" (Efez. 2, 8-9).

Jeśli nasze ambicje są mniejsze i zadowolimy się "poprawą" w
horyzoncie doczesnym, to przypuszczalnie wspólnymi siłami możemy
odnieść jakieś sukcesy. Choć też nie jest to pewne:

"Czyż nie sprzedają za grosz dwu wróbli? A jednak ani jeden z nich nie
spadnie na ziemię bez woli Ojca waszego. Nawet wasze włosy na głowie
wszystkie są policzone" (Mat. 10, 29-30).

Amnesiac

1. Data: 2002-11-08 14:48:11

Od: "tren R" <t...@2...antispamior.pl> szukaj wiadomości tego autora

Eksplorując zasobnik z wyrazami, osobnik <nieKrzys> wylosował takie:

> To ksiadz jest od wskazywania wlasciwej drogi???

tak.
li i jedynie własnie od tego.

--
tren R
wypijmy za błendy

http://trener.blog.pl

1. Data: 2002-11-08 14:49:10

Od: "tren R" <t...@2...antispamior.pl> szukaj wiadomości tego autora

Eksplorując zasobnik z wyrazami, osobnik <Amnesiac> wylosował takie:

> Jeśli jesteś katoliczką (ergo chrześcijanką), to powinnaś wiedzieć, że
> nadmierne przywiązywanie uwagi do spowiednika jest czymś w rodzaju
> religijnego fetyszyzmu.

w tym sęk - co to znaczy nadmierne?
osobiście wole iśc do mądrego człowieka
niż wywalać swe brudy przed głupcem.

--
przyszła kryska do matyska.
a matysek trzask ją w pyska!

1. Data: 2002-11-08 14:49:22

Od: "Nieunickniona" <anicab_nie_@_lubie_spamu_o2.pl_invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Jest ktos tutaj katolikiem?
> i zna jakiegos spowiednika na Ślasku,

Ja jestem katolikiem.
Jeśli chodzi o spowiedników to polecam jezuitów. Ludzie bardzo sobrze
przygotowani do spowiadania i do kierownictwa duchowego. Wykształceni i
normalni. Nie polecam parafialnych księży. Gatunek ten bywa czesto mało
empatyczny ;-)
Jeśli masz ochotę na wypad do Czestochowy - polecam tamtejszych jezuitów z
domu rekolekcyjnego na ul. Św. Kingi 74/84. www.jezuici.kraków.pl/dr-czest/
tel. (34) 324 40 19.

Re: Aforyzmy - felieton MN
Ktokolwiek widzial, ktokolwiek wie...
Jeżeli wierzysz w ludzi-uwierz w Kobiety
autorefleksja ;)
wartosc czlowieka