keks

1. Data: 2005-01-11 07:03:45

Temat: keks
Od: "monika" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiem, że już po świętach i wiem, że są Google, ale może ktoś mógłby mi podać
dobry, SPRAWDZONY przepis na keks. Już dziękuję, m.

1. Data: 2005-01-11 09:19:11

Temat: Re: keks
Od: "Monika R" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć,
moja Mama wykonała na święta rewelacyjny keks i jak tylko mi się uda to ją
namówię na opublikowanie w tym wątku.
monika r

1. Data: 2005-01-11 14:50:31

Od: "Asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "monika" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> Wiem, że już po świętach i wiem, że są Google, ale może ktoś mógłby mi
podać
> dobry, SPRAWDZONY przepis na keks. Już dziękuję, m.

wkleję przepis kilkukrotnie tu juz podawany
i wielokrotnie przeze mnie wypróbowany

"Ja polecam przepyszny keks, ktory robilam juz wielokrotnie. Zawsze sie
udaje i zawsze jest pyszny. Jest to ciasto bogate w bakalie, robie je zwykle
na Swieta BN i czasem na wielkanoc."

Składniki:
20 dag masla
25 dag maki
1/2 szkl. cukru
4 jajka
1 plaska lyzeczka proszku do pieczenia
5 dag (pol tabliczki) czekolady deserowej
10 dag rodzynek
10 dag orzechow wloskich
10 dag migdalow (obranych ze skorki i pokrojonych, moga byc gotowe platki
lub slupki)
10 dag kandyzowanej skorki pomaranczowej
Mozna dodac i inne skladniki: suszone morele, orzechy wloskie, a troche
zmniejszyc ilosc tych, ktore podalam.

Przepis:
No i mieszamy po kolei: cukier z maslem, dodajemy zoltka, potem make z
proszkiem, bakalie, a na koncu ubita na sztywno piane. Pieczemy w podluznej
waskiej formie nasmarowanej tluszczem i wysypanej kasza manna (lub
czykolwiek innym). Aha, 180 stopni okolo 50 min. Radze wczesniej sprawdzic
patyczkiem, a szczegolnie wzrokowo czy sie aby nie przypala. Te 50 min to w
moim piekarniku, a raczej zawsze dluzej trzeba w nim piec. Keks ma po
upieczeniu pekniecie wzdluz. Z formy wyciagamy po ostudzeniu. Polecam, bo
pyszny.

Asia

1. Data: 2005-01-11 15:10:01

Od: "monika" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Asia" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> 4 jajka
> 1 plaska lyzeczka proszku do pieczenia
> 5 dag (pol tabliczki) czekolady deserowej.....

Asiu, a tę czekoladę to pokruszyć i dodać razem z bakaliami? Za
przepis bardzo dziękuję.m.

1. Data: 2005-01-11 17:27:54

Od: "Asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Asiu, a tę czekoladę to pokruszyć i dodać razem z bakaliami?

tak własnie :)
ja ja kroję na kawalki ok. pół cm. Oczywiście sa one bardzo nieregularne.

Asia

proba
herbata zolta?
kaczka