keramzyt do ziol?

31. Data: 2003-09-28 13:57:14

Temat: Re: Odp: keramzyt do ziol?
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Sabinka" <s...@w...pl> wrote in message news:bl6o6v.3vvg6hv.1@sa.re...

> A mozecie odpowiedziec na pytanie, czy radon w keramzycie bedzie mi
> szkodzil jesli zjem wyrosnieta na nim rosline? To tak w temacie :)

Nie. Tego radonu w keramzycie co kot naplakal
i podejrzewam, ze rosliny nie napromieniuje w
stopniu jakkolwiek wykrywalnym. A roslina go,
o ile wiem, nie wchlania (no, bo po co mialaby to
robic?).

W kazdym razie jedyne zagrozenia radonem, o jakich
wiem, to ze zbiera sie w zamknietych pomieszczeniach
(piwnice, a zwlaszcza kopalnie) i dlugotrwale oddychanie
powietrzem, w ktorym jego koncentracja jest duza, zwieksza
ryzyko raka pluc, zwlaszcza w polaczeniu z paleniem
papierosow. Jesli wiec bedziesz swoje rosliny na keramzycie
hodowac w piwnicy i przez 10 lat regularnie chodzic do
tej piwnicy zapalic, to moze Ci to zaszkodzic.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

32. Data: 2003-09-28 16:27:26

Temat: Odp: Odp: keramzyt do ziol?
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:%Zpdb.81928$x...@t...neo.rr.com..
.

> Chyba tak. Uranu troche jest w Tatrach, w Dolinie Bialego jest taka
> krotka sztuczna jaskinia pozozstala po probach wydobycia. Cezu
> mielismy sporo po Czarnobylu :-(. Platyna stosowana jest do bizuterii.

Do Tatr mam wiecej niz zakladane 60km, a co do platyny, to tez nie umiem
powiedziec czy poznanscy zlotnicy ja stosuja.

Elfir

33. Data: 2003-09-28 16:29:01

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sabinka <s...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b...@s...re...
> On Sat, 27 Sep 2003 23:33:38 +0200, "Piotr Siciarski"

> A mozecie odpowiedziec na pytanie, czy radon w keramzycie bedzie mi
> szkodzil jesli zjem wyrosnieta na nim rosline? To tak w temacie :)

Oczywiscie ze nie. Jest go tam za malo. Ludzki organizm jest przystosowany
do naturalnych dawek promieniowania i absolutnie mu to nie szkodzi. Inaczej
wszyscy bysmy pomarli zanim bysmy wytworzyli cywilizacje.

Elfir

34. Data: 2003-09-28 16:30:11

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Siciarski <p...@r...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bl6mdl$pe6$...@n...news.tpi.pl...

> Widzisz Elfira jak nastraszyłaś Sabinkę?:-)
O Boze! A w tej glinie jest tez najprawdopodobniej aluminium! ;-))

Elfir

35. Data: 2003-09-28 17:01:53

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 28 Sep 2003 15:08:00 +0200, "Piotr Siciarski"

>Widzisz Elfira jak nastraszyłaś Sabinkę?:-)

Wcale nie czuje sie nastraszona, co najwyzej wprowadzona w blad.

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

36. Data: 2003-09-28 17:02:59

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za konkretna odpowiedz.

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

37. Data: 2003-09-28 17:29:47

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sabinka <s...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b...@s...re...

> Wcale nie czuje sie nastraszona, co najwyzej wprowadzona w blad.
Nigdzie nie pialam o stezeniach, a co do radonu to inni przyznali, ze
wytepuje w glinie. Gdzie tu blad?

Elfir

38. Data: 2003-09-28 17:31:27

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:jWEdb.83034$x...@t...neo.rr.com..
.

> Ale chyba nie powiesz, ze nie bylas w zyciu w Tatrach???

Nie, w Sudetach, Bieszczadach, Alpach, Pirenejach i Kaukazie

Elfir

39. Data: 2003-09-28 17:31:59

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

40. Data: 2003-09-28 17:32:06

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:jYEdb.83035$x...@t...neo.rr.com..
.

> ... ktore, jak wiadomo, powoduje chorobe Alzheimera. No i co ja
> teraz zrobie, ziemie w ogrodzie mam gliniasta! :-)))
Sprzedaj!
Pewnie tam sa tez i bakterie!!!

Elfir

sarny...