kluski przecieraki - pytanie

1. Data: 2003-08-10 14:24:43

Temat: kluski przecieraki - pytanie
Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

moja sp. babcia robila kluski, ktore zwala przecierakami, niestety mama
nie zainteresowala sie jak je sie robi i babcia wziela tajemnice do
grobu i juz nigdy nie dane mi bylo sporobowac tego przysmaku
moze ktos wiec je jak sie robi, bo od lat wzdycham do tego dania
podpowiedz: pamietam, ze babcia tarla surowe ziemniaki cos tam dodawala,
az powstawala masa, ktora pozniej wrzucala do wody
potem smazyla ugotowane kluski na slonince i podawala z podsmazana
kiszona kapusta, mniam mniam

RATUJCIE, bo google nie zna hasla przecieraki (tzn. wystepuje, ale jako
przetarte samochody :)))
moze szukac pod inna, niz ta"domowa" nazwa

glodny wiku

--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-08-10 14:54:34

Temat: Re: kluski przecieraki - pytanie
Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 10 Aug 2003 16:24:43 +0200, Waćpanna lub Waćpan wiku, w wiadomości
<3...@r...pl> zawarł, co następuje:

> [...]
> az powstawala masa, ktora pozniej wrzucala do wody
> potem smazyla ugotowane kluski na slonince i podawala z podsmazana

jak dla mnie wygląda to na poznańskie szare kluski

u mnie robi się tak - utrzeć surowe ziemniaki, odstawić, zlać wodę, trochę
posolić i dodawać mąki - na oko, żeby kluska wrzucona na wrzącą wodę się nie
rozpadła (a nakładamy jak kulski kładzione)... i tyle, jak wypłyną, so
ugotowane. potem można odsmażać na słonince, można posypywać twarogiem
(rekomendacja prof. Raszewskiego), a kapusta do nich niezbędna!
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
Partia Przeciwników Wątróbki a do tego Czarodziejka ;)

1. Data: 2003-08-10 15:02:15

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ti`Ana wrote:

> jak dla mnie wygląda to na poznańskie szare kluski

sadzac po kolorze to chyba rzeczywiscie to :))) duze dzieki sprawdze i porownam
z tym co serwowala babcia

> u mnie robi się tak - utrzeć surowe ziemniaki, odstawić, zlać wodę, trochę
> posolić i dodawać mąki - na oko, żeby kluska wrzucona na wrzącą wodę się nie
> rozpadła (a nakładamy jak kulski kładzione)..

a wode tez osolic, czy to co dodajesz do ciasta juz wystarcza ???

> można posypywać twarogiem

o nie, na to sie zgodze, babcia zawsze podawala ze skwareczkami i tej wersji
bede sie trzymal :)))

wiku

--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-08-10 15:07:05

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 10 Aug 2003 17:02:15 +0200, Waćpanna lub Waćpan wiku, w wiadomości
<3...@r...pl> zawarł, co następuje:

> a wode tez osolic, czy to co dodajesz do ciasta juz wystarcza ???

nie mam pojęcia, jak powinno być, ale ja też solę wodę, może dlatego, że
przy cieście nigdy nie jestem zbyt hojna

1. Data: 2003-08-16 22:37:52

Temat: Odp: kluski przecieraki - pytanie
Od: "maxie" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wiku <s...@r...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@r...pl...
> [...]
> az powstawala masa, ktora pozniej wrzucala do wody
> potem smazyla ugotowane kluski na slonince i podawala z podsmazana

hmm niewiem czy dokładnie o to chodzi ale moja mama czasami robi coś
podobnego, dokładnego przepisu nie znam :) ale mniej więcej wiem co i jak:
- trze surowe ziemniaki na tarce
- odsącza z tego część skrobi, tylko część bo bez były by nie dobre i by sie
rozwalały
- dodaje mąki i miesza aż ta masa zrobi się odpowiednio gęsta, chyba na tyle
gęsta by uformowały się z tego placki
- te placki potem na patelnie z tłuszczem i usmażyć

u nas sie to je różnie, ja lubie z zimną smietaną homogenizowaną, ale dobre
są też na słodko [cukier, cukier puder, serek homogenizowany, powidły czy
dżem]... moze spróbuj wpisać placki ziemniaczane

pozdrawiam :)

--
Maxie_G <100% Female> soul[]r...@p...pl
"Moja muzyka jest przeciwko systemowi , który nakazuje jak żyć i umierać"

1. Data: 2003-08-18 10:23:40

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ti`Ana wrote:

> [...]
> rozpadła (a nakładamy jak kulski kładzione)... i tyle, jak wypłyną, so
> ugotowane. potem można odsmażać na słonince,

zrobilem jak radzilas, choc za czyjas namowa dodalem jeszcze jajko :)))
i o to wlasnie chodzilo, to sa moje przecieraki z dziecinstwa i teraz bede je
robil co tydzien (az mi sie przejedza)
duze dzieki za pomoc
wiku

> --

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

ptysie serowe - wykwintna przekaska (p)
Łopatka-relacja na żywo
Tanie jedzenie - Kraków
krem ziemniaczany z wedzonym lososiem i koperkiem
makary ty durniu stary