Cleb wlasnej produkcji

1. Data: 2003-08-10 16:07:27

Temat: Cleb wlasnej produkcji
Od: "fotkom" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jakis czas temuu pytalem o przepis na chelb z automatu
otrzymalem przepisy i chleb zaczal wychodzic
Teraz jednak po dalszych eksperymentach mam kilka pytan

1. Jak robie chleb z bialej maki wyrasta on
i pozostaje taki jaki wyrosl
Jak dodam 1/3 maki zytniej i 2/3 bialej
chleb wyrasta ale w koncowej fazie wzrostu opada o jakies 2-3 cm
Co moze byc przyczyna?

2. Czego dodac do chleba aby sie tak nie kruszyl?
Jak jest świezy to bardzo sie kruszy
na drugi dzien juz nie ale pierwszego? Co to moze powodowac?

Z gory dzieki za odpowiedz
Pozdrawiam
FotkoM

1. Data: 2003-08-10 16:41:18

Temat: Re: Cleb wlasnej produkcji
Od: j...@w...pl (jm) szukaj wiadomości tego autora

witam,

w wiadomosci z dnia 10 sierpnia 2003 (18:07:27) mozna przeczytac:

> Jak dodam 1/3 maki zytniej i 2/3 bialej
> chleb wyrasta ale w koncowej fazie wzrostu opada o jakies 2-3 cm
> Co moze byc przyczyna?

moze zla maka zytnia, ja uzywam typ 720 i jest ok, no i daje troche
mniej bo okolo 1/5 do 1/4 maki zytniej

> 2. Czego dodac do chleba aby sie tak nie kruszyl?

tzn. jest wysuszony ?

> Jak jest ?wiezy to bardzo sie kruszy
> na drugi dzien juz nie ale pierwszego? Co to moze powodowac?

moze zly program albo ustawienia z rodzajem skorki, ja ustawiam na
program normalny i srednia skorke

--
pozdrawiam,
jm

wszystko nalezy upraszczac jak tylko mozna, ale nie bardziej.
(albert einstein)

1. Data: 2003-08-11 07:24:20

Od: "Kasia A." <k...@g...pl.usun_to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "fotkom" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> i pozostaje taki jaki wyrosl
> Jak dodam 1/3 maki zytniej i 2/3 bialej
> chleb wyrasta ale w koncowej fazie wzrostu opada o jakies 2-3 cm

Na mój gust to za dużo płynu, ciasto jest za rzadkie stąd wyrasta a potem
opada. Być może ta ilość wody (mleka) jest dobra do mąki pszennej, przy
użyciu żytniej jest jej za dużo. Takie bym widziała rozwiązanie problemu.

Kasia

kluski przecieraki - pytanie
ptysie serowe - wykwintna przekaska (p)
Łopatka-relacja na żywo
Tanie jedzenie - Kraków
krem ziemniaczany z wedzonym lososiem i koperkiem