kocie pazury

1. Data: 2002-05-18 22:21:58

Temat: kocie pazury
Od: "Claire" <C...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

co robić z rankami po kocich pazurach?
kot jest zdrowy, nie wychodzi z domu
skóra wokół ranek szybko puchnie i opuchlizna utrzymuje się bardzo długo

2. Data: 2002-05-19 08:06:57

Temat: Re: kocie pazury
Od: "wiechu" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Claire" <C...@w...pl> napisał w wiadomości
> co robić z rankami po kocich pazurach?
> kot jest zdrowy, nie wychodzi z domu
> skóra wokół ranek szybko puchnie i opuchlizna utrzymuje się bardzo długo

Najprawdopodobniej jesteś uczulona .Ja myję mydłem i piję wapno.Pozdr.Kinga

3. Data: 2002-05-19 08:12:55

Od: "Claire" <C...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Najprawdopodobniej jesteś uczulona .Ja myję mydłem i piję
wapno.Pozdr.Kinga

Takie ranki mają wszyscy u mnie w domu, czy wszyscy jesteśmy uczuleni?
Czy możliwe, że to kotek jest chory (ale nie wiem, gdzie mógłby coś złapać,
wychodzi co najwyżej na balkon).
I czy to uczulenie ma związek z uczuleniem na sierść (raczej u nikogo u mnie
nie wystąpuje) czy to zupełnie inny rodzaj uczulenia?
Pozdrawiam Claire

4. Data: 2002-05-19 09:07:21

Od: "wiechu" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pozdrawiam Claire
>
> Trudno odpowiedzieć.U mnie córka jest alergikiem,ale na kota nie ma
reakcji.Ja natomiast po zadrapaniach
dosyc ostro reaguję.Zapomniałam Ci jeszcze napisać -mi pomaga maść
nagietkowa,można kupić w aptece.
Pozdr.Kinga

5. Data: 2002-05-19 09:08:44

Od: "Claire" <C...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

mi pomaga maść
> nagietkowa,można kupić w aptece.
> Pozdr.Kinga

Dzięki. A z tą maścią nagietkową to może być dobry plan - mam jej w domu
całe zastępy (pomaga mi na ranki po wyciskaniu syfków na twarzy :)

6. Data: 2002-05-19 11:03:17

Od: "AS" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> co robić z rankami po kocich pazurach?
> kot jest zdrowy, nie wychodzi z domu
> skóra wokół ranek szybko puchnie i opuchlizna utrzymuje się bardzo długo

Po pierwsze zrobić kiciusiowi manicure i pedicure
mojemu nic nie szkodzi, a rodzina nie chodzi porysowana.

Pozdrawiam
BS

7. Data: 2002-05-20 13:47:00

Od: "Ewelina Kadyła" <s...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Claire" <C...@w...pl> wrote in message
> co robić z rankami po kocich pazurach?
> kot jest zdrowy, nie wychodzi z domu
> skóra wokół ranek szybko puchnie i opuchlizna utrzymuje się bardzo długo

Niestety uczulenie...
Ja mam w domu dwa koty, persa i dachowaca. Jesli dachowiec mnie podrapie -
automatycznie pojawia sie opuchlizna i zaczerwienienie przy rankach. Przy
okazji kicham i wyst. u mnie lazawienie, kiedy za dlugo 'siedze z nosem w
futrze' kota. Pazury i futro persa za to wcale na mnie nie dzialaja - bywa
tak, ze nie kazdy kot uczula, chociaz wiadomo, ze jestesmy na te zwierzaki
uczuleni. Trzeba zwrocic na to uwage, bo biorac kolejnego kociaka, kiedy z
poprzednim nie mielismy zadnych 'klopotow alergicznych' mozna sie mocno
zdziwic - najlepiej jest wczesniej zrobic testy w osrodku medycznym.

Najlepsze wyjscie to ostrozne zabawy z kociakiem i obcinanie pazurow
(lepiej, niech weterynarz zademonstuje jak to robic). To uczulenie moze miec
zwiazek z uczuleniem na siersc, ale tez wcale nie musi... A przy okazji -
ponoc uczula nie sama siersc, ale slina kota, ktora zostawia on na futrze
podczas mycia.

pozdrawiam
Ewelina

min. sanitarne