koks w popiele

1. Data: 2010-08-26 09:42:36

Temat: koks w popiele
Od: "Tomasz M." <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

jak w temacie mam problem z ustawieniem kotła z podajnikiem tak aby w
popielniku nie było koksu.
różne warianty próbowałem. zimą tego problemu nie było jednak teraz kiedy
kocioł ma pracować na 1/10 mocy nominalanej(m.nom to 108kW) trudno go
ustawić.
...a wydłużanie czasu przedmuchu między kolejnymi podaniami powoduje
cofanie się żaru w stronę ślimaka i tak jestem w kropce.

może macie jakieś doświadczenia albo dostęp do instrukcji.
generalnie mówi się o stosunku podawanie/powietrze ale widzę że nie ma
złotego środka bo jeszcze wiele zależy od jakości opału.

pozdrawiam
Tomasz

2. Data: 2010-08-27 19:35:44

Temat: Re: koks w popiele
Od: "wolim" <n...@t...pisz> szukaj wiadomości tego autora

Zmniejszaj dopływ powietrza, aż płomień zrobi się czerwono-żółty.

Chociaż jakość opału ma także bardzo duże znaczenie. Miałem kiedyś taki
groszek, który pęczniał niemal jak popcorn. Jeden zasyp podajnika i trzy
razy musiałem wybierać popiół...

Pozdry,
MW

3. Data: 2010-09-01 02:03:48