kominek - powierzchnia kratki

1. Data: 2008-06-22 18:59:07

Temat: kominek - powierzchnia kratki
Od: "m" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Jestem na etapie kończenia prac nad obudową kominka i zastanawiam się, jaką
powierzchnię powinna/musi mieć kratka wylotowa (do wypuszczania nagrzanego
powietrza z czopucha). Niestety "nie dogadałem" się z googlem i nie
znalazłem żadnych konktretnych informacji w sieci ;(

O ile to możliwe to chciałbym zamontować tylko jedną kratkę o odpowiedniej
powierzchni - największa, jaką znalazłem to:
http://www.allegro.pl/item384010133_kratka_kominkowa
_22x45cm_biala_nad_kazdy_kominek.html .

Czy Waszym zdaniem wystarczy ona do kominka o mocy 11 kW ?

Z góry dziękuję za pomoc:)
M.

2. Data: 2008-06-24 09:49:46

Temat: Re: kominek - powierzchnia kratki
Od: Macios <m...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

m pisze:
> [...]
_22x45cm_biala_nad_kazdy_kominek.html .

> Czy Waszym zdaniem wystarczy ona do kominka o mocy 11 kW ?

Ja wyczytałem że stosunek powierzchni wlotowej do wylotowej powinien być
1/1,4

Zrobiłem tak u siebie i nic sie nie dzieje :)
--
Macios

3. Data: 2008-06-24 12:01:40

Od: "m" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja wyczytałem że stosunek powierzchni wlotowej do wylotowej powinien być
> 1/1,4
>
> Zrobiłem tak u siebie i nic sie nie dzieje :)

Czyli ile cm2 na 1 kW kominka ?:)

M.

4. Data: 2008-06-27 08:53:09

Od: Macios <m...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

m pisze:

> Czyli ile cm2 na 1 kW kominka ?:)
>
> M.

Mój kominek ma 8KW i mam kratkę 22x45 i 20x10 na wlocie
Wychodzi ok 150 cm2/KW

I bardzo miło grzeje :)

Macios

5. Data: 2008-07-15 09:44:58

Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie dawali 100cm2 na 1kW powierzchni efektywnej, czyli jesli kratka
przysłania 50% to powierzchnia kratki x2.

Pzdr.
Adam

6. Data: 2008-07-15 14:10:04

Od: "m" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> U mnie dawali 100cm2 na 1kW powierzchni efektywnej, czyli jesli kratka
> przysłania 50% to powierzchnia kratki x2.

W końcu zdecydowałem się na 2 kratki wylotowe po 600cm2 każda. Jest to
wyraźnie mniej, niż u Ciebie, ale mam nadzieję że wystarczy (najwyżej
ściągnę siatkę przy ostrym paleniu).

instalacja niskonapieciowa?
Ekspres automat saeco
renowacja zeliwnej wanny