konfitura z dzikiej róży?

1. Data: 2002-09-22 18:30:03

Temat: konfitura z dzikiej róży?
Od: "michal" <l...@m...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

poproszę o przepisy....:-) interesują mnie różne sposoby.....dysponuję
pięknym owocem z naprawdę dzikiego miejsca. z góry dziękuję, pozdr.

1. Data: 2002-09-23 13:29:50

Temat: Re: konfitura z dzikiej róży?
Od: dorota bugla <o...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

michal wrote:
>poproszę o przepisy....:-) interesują mnie różne sposoby.....dysponuję
>pięknym owocem z naprawdę dzikiego miejsca. z góry dziękuję, pozdr.

Konfitura z dzikiej róży
Składniki: i kg owoców dzikiej róży, 1,5 kg cukru, 3 szklanki wody,
sok z jednej cytryny lub pój szklanki owoców białych porze-czek lub
plaska łyżeczka kwasku cytrynowego. Dojrzałe, twarde owoce dzikiej
róży umyć, nadciąć z jednego boku, starannie usunąć pestki i włoski.
Po usunięciu nasion owoce należy umyć wielokrotnie, aby dokładnie
wypłukać ze środka krótkie włoski, osączyć na sicie. Wodę zagotować z
połową cukru, włożyć owoce róży i gotować przez kilka minut (podczas
gotowania zdejmować wytwarzającą się pianę), zdjąć z ognia i postawić
na 24 godz. Następnie owoce wyjąć łyżką cedzakową, do syropu dodać
pozostały cukier i sok z białych po- rzeczek lub cytryny, lub też
kwasek cytry-nowy. Całość chwilę gotować, włożyć owoce i powoli
smażyć. Usmażoną konfiturę przełożyć do czystych małych słoiczków,
zamknąć pokrywkami, ochłodzić. Przechowywać w chłodnym, suchym i
ciemnym miejscu. Konfitury z owoców dzikiej róży używa się głównie do
dekoracji deserów i ciast. Alfreda Pietrow ""Łowiec Polski"

--
oshin

1. Data: 2002-09-23 15:07:11

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dorota bugla" <o...@d...pl> napisała:
> Konfitury z owoców dzikiej róży używa się głównie do
> dekoracji deserów i ciast.

To juz chyba lepiej zrobic wino z dzikiej rozy - bedzie go mozna
spozyc ze smakiem :)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-09-23 15:14:20

Od: "michal" <l...@m...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzięki, ale to znalazłem w internecie. szukam choćby dla porównania innego
przepisu.....

1. Data: 2002-09-24 10:09:45

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michal" <l...@m...gda.pl> napisał:
> dzięki, ale to znalazłem w internecie. szukam choćby dla porównania innego
> przepisu.....

No to masz inny:

Konfitura z dzikiej róży
Składniki: 1kg owoców dzikiej róży, 1kg cukru, 3 szklanki wody, sok
z jednej cytryny.

Dojrzale owoce dzikiej rozy wytrzec czysta sciereczka, usunac szypulki,
a po przekrojeniu takze nasiona. Oczyszczone owoce wklada sie do
goracego syropu, dodaje sok z 1 cytryny i smazy na wolnym ogniu,
az wszystkie owoce opadna na dno, systematycznie zbierajac szumowiny.
Wtedy wyjmuje sie je z syropu i wklada do sloikow, a syrop jeszcze
dogotowuje, cedzi sie przez geste sito lub przez podwojna warstwe
gazy i goracym zalewa owoce w sloikach.
Sloiki zamyka sie po wystygnieciu konfitury.

Pozdrawiam
Lilla

*ciasto jablko z tarta bulka
ciasto marchewkowe