koper anyżowy

1. Data: 2000-11-04 10:16:27

Temat: koper anyżowy
Od: "Dalida" <d...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Drodzy przyjaciele!
Zakupiłam ostatnio koper anyżowy ( korzeń kopru), bo kiedyś był mi do czegoś
potrzebny. A teraz juz nie wiem, do czego. Poradźcie, co mozna z niego
zrobić. Będę wdzięczna. Pozdrawiam Was wszystkich!

1. Data: 2000-11-05 23:27:37

Temat: Re: koper anyżowy
Od: "sag_surfer" <j...@o...gda.osk.pl> szukaj wiadomości tego autora

Afrodyzjak moja droga afrodyzjak!!!
Użytkownik Dalida <d...@b...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8u0nfl$h0i$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2000-11-08 18:40:25

Od: "Dalida" <d...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Więc mam go schrupać na surowo? Z tego co pamietam, nie za afrodyzjak miał
mi służyć. Ale co mi szkodzi spróbować? Tylko jak to jeść?

1. Data: 2000-11-09 13:46:54

Od: m...@b...pl (Iwona Konieczny) szukaj wiadomości tego autora

In article <8uc6g3$1k5$1@news.tpi.pl>, Dalida wrote:
>Więc mam go schrupać na surowo? Z tego co pamietam, nie za afrodyzjak miał
>mi służyć. Ale co mi szkodzi spróbować? Tylko jak to jeść?

Ktoś kiedyś, dawno temu podesłał na grupę 2 przepisy, niestety nie
pamiętam kto.

Potrawka cieleca (4 -6 porcji)
115 g pancetty w plasterkach (mozna zastapic bekonem, albo b. chudym
wedzonym boczkiem)
1 bulwa kopru
225 g pieczarek
3 male cebule
6 kotletow cielecych 2cm grubosci lub 1125 g lopatki cielecej pokrojonej na
kotlety ok. 2 cm grubosci
3 srednie zabki czosnku
3 lyzki masla
1 lyzka oliwy
1 szklanka bulionu drobiowego
3/4 szklanki bialego wytrawnego wina
1 lyzka koncentratu pomidorowego
1 lyzeczka soli
1/8 lyzeczki pieprzu
1,5 lyzki maki

Bekon pokroj w plastry i nastepnie w 2cm kawalki. Odetnij korzen i lodygi
kopru i wyrzuc je. Przetnij bulwe wzdluz na pol, a pozniej w poprzek na
plastry. Grzyby oczysc i pokroj w cwiartki. Cebulke posiekaj. Cielecine
oczysc z tluszczu i chrzastek. Czosnek posiekaj. Piekarnik rozgrzej do 160
stopni. Na patelni rozgrzej maslo i oliwe - wrzuc cielecine i podsmaz na
ciemnobrazowo. Mieso przenies do plytkiej, duzej brytfanki. Do tluszczu na
patelni dodaj bekon, obsmazaj ok. 3 min., dodaj cebule, koper, grzyby i
czosnek. Smaz do czasu, gdy cebula zbrazowieje. Wlej bulion i wino, dodaj
przecier sol i pieprz. Zagotuj mieszajac i zeskrobujac kawaleczki miesa z
bokow i dna patelni. Polej mieso w brytfannnie bulionem z warzywami. Piecz w
piekarniku pod przykryciem do czasu, az cielecina zmieknie. Wtedy odlej
ostroznie bulion z warzywami na patelnie. W kubku wymieszaj make z 1,5 lyzki
wody (na gladka mase) i wlej do bulionu. Gotuj stale mieszajac, az do
zgestnienia sosu. Polej nim cielecine.
Drugi przepis jest niewyprobowany, ale wyglada smacznie:
zapiekany fenkuł (4 porcje)
4 fenkuly (tj. bulwy kopru wloskiego)
6 lyzek oliwy z oliwek
300 g pomidorow
sol i pieprz
1 lyzka octu balsamico (od biedy moze byc delikatny ocet winny)
4 lyzki startego parmezanu
Fenkuly oczysc i pokroj w cwiartki. Natke zachowaj i posiekaj. Na patelni
rogrzej 4 lyzki oliwy i obsmaz na niej przez 10 minut koper - ciagle
mieszaj. Pomidory sparz, obierz ze skorki i pokroj w duze kawalki. Piekarnik
rozgrzej do 200 stopni. Koper przeloz do naczynia zaroodpornego, oprosz sola
i pieprzem i przykryj pomidorami. Skrop wszystko octem i reszta oliwy. Piecz
przez 15 minut - nastepnie posyp parmezanem i zapiekaj jeszcze 4 minuty.
Przed podaniem posyp natka kopru. Podawaj z bialym pieczywem.

To był bardzo długi cytat.

Pozdrawiam
Iwona

kombiwar, parowar, szybkowar
pyatanie o WOKa
Chińszczyzna - nie wiem jak to nazwać...
przyprawy
golonka