korzenie orzecha

21. Data: 2008-04-18 13:55:30

Temat: Re: korzenie orzecha
Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" wrote ...
> W Ameryce Północnej Juglans nigra jest drzewem miejscowym i
> można go spotkać wszędzie. Na przykład u mnie w ogrodzie :-)

I co? Masz pod nim lokalną pustynię? :)
A.

P.S. Pod moimi orzechami chwasty rosną nie gorzej jak na pozostałych
częściach mojego ogrodu :)

22. Data: 2008-04-18 14:14:50

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Aaron wrote:

> I co? Masz pod nim lokalną pustynię? :)

Nie. Inna rzecz, że jeszcze mały.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

23. Data: 2008-04-18 14:50:21

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> ...nie mówiąc już o tym, że pod orzechem nie sadzi sie żadnych roślin, bo
> prędzej czy później zginą - liście orzecha zawierają substancję toksyczną
> dla innych roślin, uwalnia się ona z opadłych liści do gleby, zatruwając
> wszystko wokół pnia i pod koroną.

E tam - pięknie rosły mi irysy metr od pnia (duża była korona) od wschodniej
strony.

24. Data: 2008-04-18 19:39:36

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz pisze:

> Nie. Inna rzecz, że jeszcze mały.

Barwinek pospolity świetnie rośnie nawet pod dużymi drzewami.

--
pozdr. Jerzy

25. Data: 2008-04-18 20:50:54

Od: Marta Góra <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 18 Apr 2008 14:51:19 +0200, Krystyna Chiger napisał(a):

> Użytkownik Marta Góra napisał:
> (...)

> Dokładnie. Bardzo ładne byliny rosną u mnie pod orzechem. A w promieniu
> kilkunastu metrów także maliny. BTW, nie słyszałam jeszcze o tym
> zabobonie, że pod orzechem się nie sadzi :O

Kiedyś szukałam informacji na temat allelopatii, zwłaszcza symbiotycznego
oddziaływania na siebie niektórych gatunków roślin, trafiłam wtedy na
artykuł podparty badaniami naukowymi - właśnie wtedy utkwiło mi w pamięci
że orzechowi włoskiemu trochę na wyrost przypisuje się toksyczne działania.
Jak każdy gatunek orzecha jego liście produkują juglon, ale w mniejszym
stopniu niż J.nigra - myślę, że wrzucanie różnych gatunków nawet z jednego
rodzaju do tego samego worka jest nieporozumieniem. Poza tym cały ten
prosces chemiczny jest dość skomplikowany - po prostu nie należy dopuścić
do butwienia i zalegania liści oraz łupin orzechów pod drzewem.
Jest wiele gatunków roślin, które w podobnych procesach chemicznych bronią
się przed konkurencją, ale też wiele takich które na siebie oddziaływują
pozytywnie, żadne to odkrycie Ameryki:)

Pozdrawiam,
Marta

--
http://www.mmm.home.pl

26. Data: 2008-04-18 20:53:21

Od: Marta Góra <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 17 Apr 2008 22:33:40 +0200, Katarzyna Tkaczyk napisał(a):

> Wracając do głównego wątku, to dziwią mnie te korzenie, mój orzech nie
> ma tak rozrośniętego przy powierzchni systemu korzeniowego.

Nie mam pojęcia od czego to zależy (może gatunku orzecha lub podkładki,
wieku drzewa, gleby ect...) - wprawdzie nie tak jak u brzozy, bzu czy olszy
ale u mnie korzenie też są zbite bez problemu wyczuwalne na głębokość
szpadla, 2 m od pnia nawet znacznie płycej.

Pozdrawiam,
Marta

--
http://www.mmm.home.pl

27. Data: 2008-04-23 05:53:46

Od: "Skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://www.drzewapolski.pl/Drzewa/Orzech/Orzech.html
Nie należy
> dodawać ich do kompostu. Najlepiej palić je od razu."

Też kolejne uogólnienie. Do kompostowania można dodać liście orzecha
byle nie było ich w pryźmie kompostowej więcej niż 10%.

Pozdrawiam pogodnie
skryba

Kalia
FIKUS
Nasiona z USA
Pierwsza wizyta po zimie
Jaki traktorek do koszenia trawy najlepszy?