kosa: nie klepac - klepac (jak) ?

1. Data: 2000-05-02 20:29:28

Temat: kosa: nie klepac - klepac (jak) ?
Od: p...@c...edu.pl (Jan Czaplinski) szukaj wiadomości tego autora

Kupilem nowa kose i mam problem. Fachowcy w sporze.
Szwagier - fizyk/metalurg twierdzi że współczesne kosy nie muszą być
klepane, bo są z dużo twardszej blachy niż drzewiej. A pozostali,
praktycy - otwierają na to szeroko oczy, że przecież kosa nie klepana
- to nie kosa.
Tyle że nikt nie wie naprawdę jak to się naprawdę robi. A Szanowni
Grupowicze co na to ?
Nadmieniam, że porady w stylu "kup kosiarkę" z wielu względów nie
wchodzą w grę (po pierwsze nie mamy armat - czyli kasy).
Pzdrw - Janek

2. Data: 2000-05-02 21:00:16

Temat: Re: kosa: nie klepac - klepac (jak) ?
Od: "Andrzej Opejda" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trudno wytlumaczyc o co chodzi w klepaniu kosy. njalepiej obejrzec kose
wyklepana i nie wyklepana i porownac.
Mysle, ze to najskuteczniejszy sposob zrozumienia o co tu chodzi. Generalnie
kosa wyklepana mozna sie latwo skaleczyc, ma ostre mikronierownosci
ulatwiajace koszenie, kosa niewyklepana choc wyostrzona jak zyletka to nie
to samo - praktyka to rozstrzygnie. Najlepiej chyba sprobuj oddac pierwszy
raz komus kose do wyklepania i zobacz sam o co chodzi.

Kose klepie sie na tzw. babce, Rosjanie wymyslili urzadzenie znacznie
bardziej praktyczne, w ktorym kosy klepac mozna ogladajac telewizje. Sprobuj
poszukac na jakim bazarze.

Pozdrawiam
Andrzej Opejda
http://www.iko.pl

3. Data: 2000-05-03 10:16:34

Od: "Marek Kawalec" <M...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nowe kosy nadal sie klepie. Taka jest praktyka. I przypuszczam ze taka jest
technologia i juz a i material na kosy dobiera sie tak zeby daly sie klepac
bo efekty klepania sa widoczne.
Z drugiej jednak strony starzy kosiarze twierdza ze wspolczesne kosy to z
jakiegos "badziewia" robia bo podobno są gorsze od tych starych.

<3...@i...cyf-kr.edu.pl>...

--
Własna strona WWW, w 5 minut, bez znajomości HTML - http://wizytowka.pl

4. Data: 2000-05-03 21:02:01

Od: "Andrzej Opejda" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Kawalec <M...@a...com.pl> wrote in message

> Z drugiej jednak strony starzy kosiarze twierdza ze wspolczesne kosy to z
> jakiegos "badziewia" robia bo podobno są gorsze od tych starych.

To chyba jest rzeczywiscie prawda.

Pozdrawiam
Andrzej Opejda

5. Data: 2000-05-04 05:22:18

Od: e...@k...net.pl (apix) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 3 May 2000 12:16:34 +0200, "Marek Kawalec"
<M...@a...com.pl> wrote:

> [...]
>Z drugiej jednak strony starzy kosiarze twierdza ze wspolczesne kosy to z
>jakiegos "badziewia" robia bo podobno są gorsze od tych starych.

bo sa ze twardszej stali i moga sie nie dac rozklepywac
w wyniku kucia struktura materialu sie zmienia - utwardza
stal staje sie bardziej wytrzymala oraz ostrze jest cienkie na
wiekszej
szerokosci wobec tego przy scieraniu sie kolejnych warstw czesc tnaca
pozostaje nadal cienka i spelnia swoje zadanie przy niewielu ruchach
doostrzania oselka
ot i tajemnica
do klepania jednak trzeba miec wprawe by kosy nie zrobic w falbanki
:-)))
tak ze najszybsza metoda jest ostrzenie na szlifierce- nie przegrzewac
materialu plus dokonczenie ostrzenia oselka zwilzona woda
przeciez nie kosisz slomy :-) tylko trawe i nie hektary tylko 100m2
hej

6. Data: 2000-05-04 13:41:56

Od: "Marek Kawalec" <M...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kose szlifierka ??!!!
To przecierz obraza tradycji.

apix napisał(a) w wiadomości: <3...@n...chip.pl>...

--
25MB e-mail, 10MB WWW, PHP, Perl, SSI - WEB Pack - http://rubikon.pl

7. Data: 2000-05-04 21:09:12

Od: p...@c...edu.pl (Jan Czaplinski) szukaj wiadomości tego autora

Chyba tak zrobie (na szlifierce). Ewentualnie dam kose do wyklepania
znajomemu gospodarzowi.

8. Data: 2000-05-05 05:24:07

Od: e...@k...net.pl (apix) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 4 May 2000 15:41:56 +0200, "Marek Kawalec"
<M...@a...com.pl> wrote:

>Kose szlifierka ??!!!
>To przecierz obraza tradycji.

ale skuteczna :-)))))
hej

9. Data: 2000-06-02 05:32:40

Od: Grzegorz Szutka <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnie juz nikt nie przeczyta ale: klepac klepac i jeszcze raz klepac!!
2 latke temu kupilem kose i wyklepal mi ja marny fachowiec, a w tym roku
dalem do klepania lepszemu, bo przez pierwsze pol godziny koszenia nie
moglem wyjsc z podziwu jak moglem sie przez dwa lata tak meczyc...
grzesiek

ps. i oszczednie z oselka, najlepiej zeby byla jak najdrobniejsza.
co do szlifierki - nie mam doswiadczen, ale cós mi tu nie gra...

Gdzie wypozyczyc glebogryzarke?
nasiona ciemiernika
tapinambur
RE: Mapa "nasadzeń"ogrodników i pytanie