kosa spalinowa

1. Data: 2004-05-14 13:58:31

Temat: kosa spalinowa
Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

musze kupic kose spalinowa. Mam sporo wykaszania przy siatce, przy krzewach
i drzewach a poza tym czesto sie spozniam z koszeniem trawy w jakichs
czesciach dzialki a wtedy kosiarka mi sie zapycha i zaczynam uzywac wyrazow
powszechnie uznawanych za niecenzuralne. Trudno mi oszczacowac jak mam
powierzchnie do wykoszenia ta kosa ale jest tego zdecydowanie za duzo na
nozyce. Poradzcie prosze jaka kose kupic. Jaka powinna miec moc - zaznaczam
ze nie chodzi mi o zabawke. Czy zakup w jakiejs promocji w supermarkecie to
musi byc idiotyczny pomysl? Markowe kosy np na allegro, z roczna gwarancja
kosztuja ok 1500 zl to jednak dla mnie troche za duzo. Czy mozliwe jest
kupienie takiego sprzetu za powiedzmy 800zl i zeby sie nie rozlecial po
dwoch sezonach? Bardzo uprzejmie prosze o uwagi, doswiadczenia, sugestie.
pzdr
Tomek

2. Data: 2004-05-14 15:33:56

Temat: Re: kosa spalinowa
Od: "Filip J" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Łukowski " <t...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> kosztuja ok 1500 zl to jednak dla mnie troche za duzo. Czy mozliwe jest
> kupienie takiego sprzetu za powiedzmy 800zl i zeby sie nie rozlecial po

Hm, ja za 880 zł kupiłem w tym roku (przed 1 maja :)) kosę Stila (więc chyba
markowa :).
Co prawda najmniejszą, ale jako podkaszarka wystarczająca.
Pozdrawiam
FJ

3. Data: 2004-05-14 19:15:33

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Filip J" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
chyba
> markowa :).
> Co prawda najmniejszą, ale jako podkaszarka wystarczająca.

najlżejszą ze wszystkich oferowanych.. Dotychczas nie było z nia problemów.
W ogrodzie takie coś jest niezbędne prócz kosiarki.
Anka

4. Data: 2004-05-15 05:30:53

Od: "Alfa_kret" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Łukowski " <t...@i...pl> napisał w wiadomości
L...
> musze kupic kose spalinowa. Mam sporo wykaszania przy siatce, przy
krzewach.................

Witam,

Odpowiem inaczej. W kosie najważniejsze jest narzędzie tnące i jego napęd.

1. Jeżeli trzeba wykaszać większość przy siatce, przy murku, przy klombach
itp. to musi być głowica z żyłką, która jest elastyczna i podchodzi pod
krawędzie. Pożytek z takiej kosy na otwartej przestrzeni jest raczej
niewielki.
2. Jeżeli zależy Ci na koszeniu większych powierzchni to musi być głowica
wnąca z nożami. Do wykaszania przy siatce itd. wymienia się ją na głowicę z
żyłką, bo inaczej można albo za dużo wykosić, albo zniszczy się noże.

Do zastosowań jak w p. 1 napęd kosy jest wałkiem giętkim: z silnika -przez
sprzęgło odśrodkowe biegnie wałek wewnątrz rurki, która na dole jest
łukowato wygięta i pod osłoną mocuje się głowicę tnącą. Wałek jest zbyt
słaby do napędu głowicy z nożami.
Do zastosowań jak w p. 2 napęd kosy jest wałkiem sztywnym z przekładnią
kątową - z silnika przez sprzęgło odśrodkowe biegnie wałek wewnątrz rurki,
która na dole ma przkładnię (poznać gołym okiem) pod osłoną mocuje się
głowicę tnącą. Wałek taki może napędząc głowice obu typów. Ten typ jest
droższy, no i trzeba kupić drugą głowicę. Odpadają kłopoty i nerwy związane
z urywającą się w połowie roboty żyłką.

Używam kosy Makita od 3 lat - nie jest zła, ale czasem coś się niewielkiego
psuje .
pozdrowienia

5. Data: 2004-05-17 09:28:56

Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2004-05-17 17:05:32

Od: "Alfa_kret" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Makita wcale nie jest drogą marką, chyba nawet tańsza niż Stihl.
Ja kupuje wszystkie spalinowe rzeczy (piła, kosiarka, kosa itp) stale u tego
samego gościa w Kętach nazywa się ta firma Agro Tech. Mam rabat jako stały
klient, a poza tym można tam kupić wszystkie częsci naostrzyć łańcuch albo
oddać sprzęt do naprawy.
Moja Makita DST 300 (tylko na żyłkę).
a.. silnik : 30 cm3/1,15 kW
b.. gaźnik : gaźnik membranowy
c.. układ rozruchowy : elektron. zapłon tranzyst.
d.. maks. prędkość obrotowa z narzędziem tnącym : 11.200/min
e.. pojemność zbiornika : 0,4 l benzyna bezołowiowa z olejem do silników
2-suwowych 1:40
f.. masa : 4,5 kg
Płaciłem około 600 zł z VAT 0% jako sprzęt rolniczy. Po 1 maja niestety jest
VAT 22%.
więcej na www. makita.info.pl

pozdrowienia
Jacek

7. Data: 2004-05-17 18:03:37

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Alfa_kret napisał:

> Ja kupuje wszystkie spalinowe rzeczy (piła, kosiarka, kosa itp) stale u tego
> samego gościa w Kętach

Ziomek? :-)))

Pozdrawiam z krainy kremówek
Marta

krzaczek z bialymi kulkami - jak sie nazywa?
nasiona Rannika zinowego - co z nimi?
nieznane rosliny
ostróżka nie wzeszła :(
Do dereniowców