kostki lodu

1. Data: 2007-08-13 11:38:19

Temat: kostki lodu
Od: archibald <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Jak schładzać lód do drinków aby kostki lodu były krystalicznie
przejrzyste a nie białe ?

2. Data: 2007-08-14 05:16:01

Temat: Re: kostki lodu
Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

archibald pisze:

> Jak schładzać lód do drinków aby kostki lodu były krystalicznie
> przejrzyste a nie białe ?

Woda musi być przegotowana lub mineralna niegazowana.
Schładzanie stopniowe, czyli najpierw woda do lodówki, potem do
zamrażarki. Najlepiej by było najpierw -5 stopni, później do niższej
temp., ale i bez tego powinny był ładne.

Warunek główny: woda przegotowana.
--
BBjk

3. Data: 2007-08-14 05:20:10

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

BBjk pisze:

> Woda musi być przegotowana lub mineralna niegazowana.

niskomineralizowana
--
BBjk

4. Data: 2007-08-14 05:23:07

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"archibald" <a...@o...pl> wrote in message
> Witam!
> Jak schładzać lód do drinków aby kostki lodu były krystalicznie
> przejrzyste a nie białe ?

Kup sobie filtr RO (odwrócona osmoza)... Ja nalewam w woreczki do kostek -
są idealne i mniej zachodu, a kostek dużo w porównaniu z tacką...

5. Data: 2007-08-15 01:29:26

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 13 Aug 2007 13:38:19 +0200, archibald <a...@o...pl> wrote:

>Witam!
>Jak schładzać lód do drinków aby kostki lodu były krystalicznie
>przejrzyste a nie białe ?

Robic z przegotowanej i swiezo, najlepiej pod plywajacym przykryciem
wystudzonej wody. Za metnosc kostek lodu odpowiada powietrze
rozpuszczone w wodzie - im nizsza temperatura wody tym wiecej
powietrza jest sie w stanie w niej rozpuscic ale w lodzie to powietrza
sie miesci znacznie mniej - w efekcie w trakcie zamarzania nadmiar
powietrza wydziela sie w postaci mikrobabelkow ktore w duzej mierze
nie nadazaja uciec z kostki zanim zostana uwiezione miedzy krysztalami
lodu. Jak zmrozisz wode przegotowana (co znaczaco zmniejsza ilosc
rozpuszczonych w wodzie skladnikow powietrza) i stosownie szybko
ostudzona z w warunkach ograniczonej powierzchni kontaktu woda -
powietrze to zmrozisz wode w ktorej tego powietrza rozpuszczone jest o
wiele mniej - wiec o wiele mniej babelkow sie w kostce lodu wytraci i
ma ona szanse byc przejrzysta.

--
Darek

6. Data: 2007-08-15 17:33:12

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

archibald napisał(a):
> Witam!
> Jak schładzać lód do drinków aby kostki lodu były krystalicznie
> przejrzyste a nie białe ?

Każda woda byle by była schłodzona/podgrzana do ok. 45-50*C.
Nawet dużo szybciej te kostki uzyskasz.
pozdr. Jerzy

Jak zrobic farsz do pierogow z miesem, zeby byl "gladki"?
podnieca mnie
co z z jezyn?
chce zrobić pizz
masa do tortu