koszenie trawników

1. Data: 2005-06-29 13:48:25

Temat: koszenie trawników
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś wie, jaka umowa o pracę obowiązuje przy koszeniu trawników?
Czy może mieć zastosowanie umowa o dzieło, kiedy pracownik pracuje od
godz 7 do 3 ?
Pozdrawiam.Mirzan

2. Data: 2005-06-29 14:44:47

Temat: Re: koszenie trawników
Od: "Moon" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktoś wie, jaka umowa o pracę obowiązuje przy koszeniu trawników?
> Czy może mieć zastosowanie umowa o dzieło, kiedy pracownik pracuje od
> godz 7 do 3 ?

nie wydaje mi się, że to można nazwać dziełem:)
dzieło to coś stworzonego, jakiś "nowy byt", może to być nawet jakiś raport
pisany, książka obraz, rzeźba, coś namacalnego, ale na pewno nie
przystrzyżenie trawnika.

moon

3. Data: 2005-06-29 14:57:31

Od: "news.tpi.pl" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może byc umowa o dzieło. umowa o dzieło to umowa rezultatu czyli musi zosta
cos zrealizowane np. skoszony trawnik, pomalowany pokój itd.
Co innego umowa zlecenia tam obowiazuje tylko zasada starannego działania,
np. ktos miał odbierac rozmowy telefoniczne, chociaz nikt nie zadzwonił kasa
mu sie należy.

Pozdrawiam
Darek

4. Data: 2005-06-29 16:47:49

Od: "Moon" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "news.tpi.pl" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Może byc umowa o dzieło. umowa o dzieło to umowa rezultatu czyli musi
> zosta cos zrealizowane np. skoszony trawnik, pomalowany pokój itd.

faktycznie!
czyli jest nawet lepiej niż myślałem.
do dzieła!

moon

5. Data: 2005-06-29 17:00:34

Od: Zby <b...@b...pl.pl> szukaj wiadomości tego autora

news.tpi.pl wrote:

> [...]
> np. ktos miał odbierac rozmowy telefoniczne, chociaz nikt nie zadzwonił kasa

Tak wskazuje logika ale umowa o dzieło dotyczy wykonania pracy, która
jest objęta prawem autorskim - czyli wykonania dzieła.
Tam mówi ustawa podatkowa bo umowa o dzieło ma inną stawkę podatku niż
umowa zlecenie.

6. Data: 2005-06-29 17:34:41

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Zby wrote:

> [...]
> jest objęta prawem autorskim - czyli wykonania dzieła.
> Tam mówi ustawa podatkowa bo umowa o dzieło ma inną stawkę podatku niż

Przejrzenie kilku pierwszych stron wyskakujacych w Googlach po wpisaniu
"umowa o dzieło" (w cudzyslowie) wskazuje, ze jest to nieprawda. Na przyklad
na stronie http://www.jobuniverse.pl/artykuly/6716.html czytamy:
"Zawierając umowę o dzieło przyjmujący zamówienie zobowiązuje się do
wykonania oznaczonego dzieła, a zamawiający do zapłaty wynagrodzenia.
Materialny rezultat umowy powinien być z góry określony (uszycie ubrania,
remont budynku, naprawa powierzonej rzeczy). Za dzieło można również uznać
rezultat niematerialny, gdy przedmiotem świadczenia jest np. nauczenie
określonej umiejętności czy przeszkolenie do zawodu."

Wzory umow sugeruja, ze zamawiajacym nie moze byc osoba prywatna, ale
tylko firma, zarejestrowana w Sadzie Rejonowym (i posiadajaca numer RHB).

Natomiast wracajac do oryginalnego pytania Mirzana: "Czy może mieć
zastosowanie umowa o dzieło, kiedy pracownik pracuje od godz 7 do 3 ?",
wydaje sie, ze w wypadku umowy o dzielo nie mozna od pracownika wymagac,
aby trawnik kosil od 7 do 3, lecz jedynie abu trawnik w okreslonym
terminie (np do jutra) skosil. To znaczy, zapewne mozna w umowie zastrzec,
ze nie wolno mu kosic przed 7 ani po 3, ale jesli uda mu sie skosic
zaczynajac o 12 a konczac o 2, to dzielo rez jest wykonane i wynagrodzenia
sie nalezy.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

7. Data: 2005-06-29 17:56:08

Od: "idiom" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zby" <b...@b...pl.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> objęta prawem autorskim - czyli wykonania dzieła.
> Tam mówi ustawa podatkowa bo umowa o dzieło ma inną stawkę podatku niż

Serio ?

W mojej firmie "umowa o dzieło" obowiązuje np. w przypadku wykonania
drewnianego mebla albo wiaty metalowej (nic mi nie wiadomo o prawach
autorskich do wiaty... ;) ).
Taka forma umowy jest polecana przez biuro rach. i co dziwniejsze -
akceptowana przez US, który co miesiąc przychodzi kontrolować koszty i szuka
czego by się tu przyczepić...

pozdr

Monika

8. Data: 2005-06-29 19:10:44

Od: "Tytus" <S...@...com> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktoś wie, jaka umowa o pracę obowiązuje przy koszeniu trawników?

A ile to biora za koszenie trawnika z wlasnym sprzetem i benzynka? Za metr
kwadratowy?

9. Data: 2005-06-29 19:11:56

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ze nie wolno mu kosic przed 7 ani po 3, ale jesli uda mu sie skosic
> zaczynajac o 12 a konczac o 2, to dzielo rez jest wykonane i wynagrodzenia

Mój syn podjął pracę przy koszeniu trawników w firmie.W czwartym dniu
pracy kosiarka ucięła mu palec u nogi.Umowa o pracę nie została podpisana.
Teraz firma podsuwa do podpisania umowę o dzieło.Zgodnie z taką umową,
nie jest pracownikiem firmy i nie ma żadnych świadczeń.Natomiast traci
przywileje bezrobotnego, jako pracujący.
Praca wyglądała tak,że przywożą ludzi i kosiarki na trawnik, a na koniec
zmiany zabierają.
600 zł brutto, czyli miesięcznie 520 zł.Żadnego sprzętu ochrony, butów,
rękawic, maski, tylko kosiarka i paliwo.
Dodatkowe świadczenie jest takie,że zginęły mu buty, bo przecież teraz
nie potrzebuje.
Pozdrawiam.Mirzan

10. Data: 2005-06-29 19:33:51

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

mirzan wrote:

> Mój syn podjął pracę przy koszeniu trawników w firmie.W czwartym dniu
> pracy kosiarka ucięła mu palec u nogi.Umowa o pracę nie została podpisana.
> Teraz firma podsuwa do podpisania umowę o dzieło.

W takim przypadku radzilbym absolutnie nie podpisywac, tylko podac
firme do sadu.

Pozdrowienia,
Michal

--