krab - z czym sie to je?

1. Data: 2005-07-29 11:02:17

Temat: krab - z czym sie to je?
Od: "Zajad" <z...@f...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przeprowadzilem sie wlasnie do Anglii nad morze. Jest to mnowstwo owocow
morza. Mozna kupic swieze kraby i rad bym cos takiego przyrzadzic lecz nie
wiem jak. Czy toto smazy sie czy gotuje, jakie przyprawy, co trzeba usunac
przed gotowaniem, co z niego jest jadalne no i jak sie do niego wlamac?
Pomoze ktos?

pozdrawiam
Zajad

2. Data: 2005-07-29 20:03:03

Temat: Re: krab - z czym sie to je?
Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zajad napisał(a):
> [...]
> przed gotowaniem, co z niego jest jadalne no i jak sie do niego wlamac?

A nie sa to czasem raki?
pozdr. Jerzy

3. Data: 2005-07-29 21:51:13

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le vendredi 29 juillet 2005 ? 13:02:17, dans <dcd2aq$4o4$1@inews.gazeta.pl> vous
écriviez :

> [...]
> przed gotowaniem, co z niego jest jadalne no i jak sie do niego wlamac?

Najwiecej miesa jest w lapach. Z korpusow gotuje sie potrawki, z ryzem
i z przyprawami.

Ale coz, tak jak Jerzy nie rozumiem skad ta mnogosc owocow morza i
krabow w Anglii...

Ewcia

--
Niesz

4. Data: 2005-07-30 21:30:44

Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. wrote:
> Ale coz, tak jak Jerzy nie rozumiem skad ta mnogosc owocow morza i
> krabow w Anglii...

tutaj jest dziwny rynek żywności - większość jest importowana. I to
czasami z daleka (np. pyszne ziemniaki z Izraela, owoce z Grecji, jabłka
z USA). Ceny importowanych nie różnią się od cen lokalnego wyrobu. Owoce
morza też są importowane, ale co do tych tytułowych krabów ... może i są
lokalne hodowle?

B.

5. Data: 2005-07-31 20:19:16

Od: Ania N <n...@n...fr> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. a écrit :
> [...]
> i z przyprawami.
>
> Ale coz, tak jak Jerzy nie rozumiem skad ta mnogosc owocow morza i

Ewa, bylam niedawno, jak wiesz w Bretanii (po drugiej stronie kanalu -
chyba ze 40 km na poludnie od Anglii!). Codziennie jadalam rybki swiezo
zlowione i takze swiezutkie krewetki, langustynki, langusty i kraby
"prosto z wody", kupowane w spoldzielniach rybackich, ktore sprzedaja
zlowiony dzien wczesniej polow. Mysle ze po drogij stronie kanalu robia
to samo co zabojady.
Ania

6. Data: 2005-07-31 20:59:27

Od: "Zajad" <z...@f...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A nie sa to czasem raki?
> pozdr. Jerzy

Nie, to takie stworzonka co chodza bokiem :-) I nie sa importowane bo w
porcie stoi kilkaset klatek na kraby. Poza tym widzialem jak rebacy lapia te
kraby. Moze chodzilo Ci o homary lub langusty? Tez jest ich tu sporo.
Mieszkam w Scarboroudg. Jest to miasteczko na wschodnim wybrzerzu.
Ewa napisala, ze najwiecej miesa jest w lapach, ale krab ma tylko chude
nozki :-). Najbardziej interesuje mnie co trzeba wyciac przed
przyrzadzeniem.

Zajad

7. Data: 2005-07-31 21:04:37

Temat: Bornholm [bylo:] Re: krab - z czym sie to je?
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le dimanche 31 juillet 2005 ? 22:19:16, dans <42ed3244$0$15708$626a14ce@news.free.fr>
vous écriviez :

> [...]
> "prosto z wody", kupowane w spoldzielniach rybackich, ktore sprzedaja
> zlowiony dzien wczesniej polow. Mysle ze po drogij stronie kanalu robia

A na Bornholmie specjalizuja sie w wedzonych sledziech, wiesz ? :)

ps. tak ? propos, czy ktos byl na Bornholmie ? Co tam jeszcze mozna
zjesc oprocz sledzi wedzonych ?

Ewcia

--
Niesz

8. Data: 2005-07-31 22:09:49

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 29 Jul 2005 12:02:17 +0100, "Zajad" <z...@f...art.pl>
wrote:

> [...]
>przed gotowaniem, co z niego jest jadalne no i jak sie do niego wlamac?

Raczej kupuj juz gotowe - dressed crab, mieso jest juz
orzygotowane do konsumpcji. a gdzie bedziesz kupowac to zapytaj,
co z tym robic. Ja tego unikam, wiec konkretow nie zapodam

Pierz
K.T. - starannie opakowana

9. Data: 2005-07-31 22:23:27

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le dimanche 31 juillet 2005 ? 22:59:27, dans <dcje2h$sh9$1@inews.gazeta.pl> vous
écriviez :

> Ewa napisala, ze najwiecej miesa jest w lapach, ale krab ma tylko chude
> nozki :-). Najbardziej interesuje mnie co trzeba wyciac przed
> przyrzadzeniem.

Nalezy wyjac wnetrznosci (no, jelita) , a zostawic brunatny
(zazwyczaj) tluszcz, W lapach (nawet cienkich) zazwyczaj troche miesa
jest, to oczywiscie zalezy od gatunku kraba.
Nastepnie pokroic (jezeli trzeba to tasakiem...) skorupe i gotowac z
aromatami (np. to co podal Wladyslaw Los do nozek akurat do kraba sie
tysz by nadawalo, tylko ocet bym zlikwidowala).

Ewcia

--
Niesz

10. Data: 2005-08-15 01:47:18

Od: campi <n...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. wrote:

> [...]
> aromatami (np. to co podal Wladyslaw Los do nozek akurat do kraba sie
> tysz by nadawalo, tylko ocet bym zlikwidowala).

Tak czytam Ewcio, i mysle czy z tego nie bedzie przypadkiem Trzeciej
Swiatowej.

Przypomina mi to wizyte w historycznym Louisbourgu w Nowej Szkocji,
gdzie postanowilismy sie zrujnowac na dobre lokalne morskie zarcie.
Trafilo na te urocza restauracje:
http://grubstake.ca/menu.html
(Polecam!)

Do krabow podali przystawki i miske z woda oraz cytryne. Ze wsi jestem i
wydawalo mi sie ze to do popicia. Tylko szybka reakcja uratowala przed
wstydem. Woda i cytryny byly do moczenia palcow, ktore to nabieraja
zapachu po recznym traktowaniu krabow.

Pamietaj o tym! :-)

słód
czy do schabu z kurkami pasowal bedzie baklazan?
tamarynowiec - jak przyrzadzic?
Czy dobrze wykonalam? Ciasto "pszczolka"
zur