kreatyna dla 16 latka

1. Data: 2001-09-25 15:50:59

Temat: kreatyna dla 16 latka
Od: "Maciek" <9...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!!!
Prosze odpowiedziec mi na pytanie zwiazane z kreatyna.
Mam 16 lat i chcialbym zaczac intensywnie trenowac na silowni (amatorsko-dla
siebie), zazywajac przy tym kreatyne (podobno jest swietna i nie szkodzi).
Czy w zwiazku z tym moge ja spozywac i intensywnie trenowac na silowni
pomimo mojego wieku ?
Prosze o przeslanie mi odpowiedzi na adres e- mail k...@w...pl
POZDRAWIAM :-)

krynia

2. Data: 2001-09-25 17:06:15

Temat: Re: kreatyna dla 16 latka
Od: "Nathaniel" <n...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wypowiadam sie jako lekarz!!!

Wydaje mi sie, ze jezeli caly czas sie rozwijasz tzn. rosniesz itd. to zbyt
intensywny trening i zbyt duze przeciazenia moga ci zaszkodzic.
A kreatyna (tak wynika z badan) pomaga zwiekszyc bardziej sile niz mase
miesniowa. Ale z drugiej strony kreatyna sprzyja gromadzeniu wody w
miesniach. Czy chcesz wiec, wygladac jak nieksztaltny kloc? :-)))))
Kiedys cwiczylem i na poczatek proponuje ogolno-rozwojowe cwiczenia na
silowni. Zapomnij o jakims wspomaganiu farmakologicnym. Bo jak wkrecisz sie
w ta subkulture, to niestety mozesz pozniej brac- za namowa - sterydy.

A oto co znalazlem na stronie http://www.kulturystyka.pl
Moze lekarze wejda na nia i wypowiedza sie, czy zawarte tam informacje sa
prawdziwe (zwlaszcza te dotyczace sterydow)

___________________________
Mięśnie składają się z włókien, zatem zależy nam aby włókna mięśniowe były
jak największe, jak najgrubsze i żeby było ich jak najwięcej. Jak zmusić
organizm żeby wyprodukował dodatkowe włókna? Odpowiedź jest paradoksalna:
należy je uszkodzić. Jak to zrobić? Bardzo łatwo: poprzez skurcze mięśni pod
odpowiednim obciążeniem, które spowoduje jakby uszkodzenia i mikropęknięcia
w tkance mięśniowej. Oczywiście nie chodzi o to, żeby zerwać cały mięsień,
ale żeby spowodować w nim jakby wewnętrzne uszkodzenia. W procesie
regeneracji po treningu organizm naprawia uszkodzenia bez śladu a nawet
wzmacnia uszkodzone elementy i buduje nowe włókna. Proces ten trwa 24-72h po
treningu zależnie od grupy mięśniowej. Małe grupy regenerują się najszybciej
np. biceps, przedramiona ok. 24h, duże dłużej np. grzbiet aż 72h.

Niestety w praktyce napotykamy na szereg trudności z wykorzystaniem tego
mechanizmu do własnych celów. Niektóre z nich to:
1. Uczucie bólu - ból pracujących w stanie skrajnego wyczerpania mięśni jest
trudny do zniesienia
2. Brak siły - sprawność fizyczna może być zbyt niska do spowodowania
optymalnych uszkodzeń w mięśniach
3. Niedomagania układu pokarmowego - w stresie i w czasie obciążenia
fizycznego układ pokarmowy spowalnia lub nawet zatrzymuje swoje działanie.
Uniemożliwia to dostarczanie składników odżywczych z pożywienia do mięśni.
4. Odwodnienie - odwodnione mięśnie zmniejszają swoją objętość, nie mogą
pracować efektywnie, transport wewnątrzkomórkowy ulega spowolnieniu.
5. Problemy z wchłanianiem - dostarczenie organizmowi pożywienia nie oznacza
że wszystkie składniki zostaną wykorzystane.
6. Nieprawidłowa dieta - do regeneracji potrzebne są olbrzymie ilości
energii i budulca czyli aminokwasów. Nieprawidłowa dieta uniemożliwi
skuteczną regenerację.
7. Zakwasy - powstają na skutek rozpadu węglowodanów w mięśniach. Efektem
jest kwas mlekowy zalegający w mięśniach i utrudniający regenerację.
8. Stan kataboliczny - a więc stan, którym organizm spala własne białka
(mięśnie) w celu uzyskania aminokwasów.

Dobrze stosowana kreatyna działa w następujący sposób:
1. Zwiększa odporność na ból
2. Zwiększa siłę
3. Zwiększa odporność organizmu na stres (obciążenie) szczególnie skutecznie
w połączeniu z glutaminą
4. Do kreatyny trzeba pić dużo wody! Kreatyna wiąże wodę w komórce i
zwiększa jej objętość.
5. Zwiększa wchłanianie białek, najlepiej w połączeniu z glutaminą lub bcaa
6. Energię należy zapewniać dostarczając węglowodanów złożonych (ryż,
makaron, płatki zbożowe) a nie prostych (cukier, słodycze), i ogromnych
ilości budulca czyli białka zarówno zwierzęcego jak i roślinnego (chude
mięso, białka jaj, nabiał, odżywki białkowe)
7. Poprzez zwiększenie ilości ATP w mięśniach kreatyna chroni zapasy
węglowodanów i ogranicza powstawanie kwasu mlekowego - zakwasów.
8. Kreatyna pomaga utrzymać stan anaboliczny (budowy) dzięki zatrzymaniu
większej ilości wody.

3. Data: 2001-09-25 21:19:52

Od: "sleepindog" <l...@s...dogs.lie> szukaj wiadomości tego autora

dolacze sie do postu
kreatyna moze troche zaszkodzic jesli masz problemy z watroba. poza tym bez
ograniczen. nie wiem czy po tym poczujesz wiekszy 'power' ale uwazaj zeby
sie nie przeciazyc - przez duzy ciezar przy zbyt krotkim rozcwiczeniu mozna
sobie wybic cos ze stawu albo zerwac miesien. nigdy nie zaczynaj bez
rozgrzewki i najlepiej najpierw pocwicz troche (z miesiac) na sucho, tzn bez
zadnych dodatkowych srodkow.

[OG][OTLancetron Sprzedam
pomocy..dziwna tabletka !!!
badania na tego histopatologie