krem, likierek czy jak go tam zwali - po raz kolejny

1. Data: 2003-07-01 08:41:34

Temat: Re: krem, likierek czy jak go tam zwali - po raz kolejny
Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja mam zapytowywanie następujące: czy takie cudo można dodać w charakterze
alkoholu do tiramisu? nie zsiądzie się to skondensowane? wsiąknie w
biszkopciki?
Pytam bo do deseru tegoż dodaję właśnie Baileysa albo Amaretto.

[Najgorzej jest upaść na duchu
wybijając sobie zęby]

1. Data: 2003-07-01 11:38:17

Od: "Danka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> biszkopciki?
> Pytam bo do deseru tegoż dodaję właśnie Baileysa albo Amaretto.

Nie mam pojęcia, bo tiramisu jeszcze nie robiłam, za to do lodów dodaję
zawsze.

Danka

1. Data: 2003-07-01 11:42:44

Od: "Danka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Napisałam przecież, że na końcu dodać do smaku jeszcze nieco alkoholu, poza
tym jeszcze ma być rum.
Robiłam parę razy i zawsze dolewałałam nieco wódeczki, ale chodzi o to, że
gdy dodasz za dużo to robi się niesmacznie.

Danka

1. Data: 2003-07-01 13:59:24

Od: "Keruk" <keruk(nospam)@tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Danka" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Oki, mam miękkie serce, podaję:
>
> 1 Puszka mleka słodzonego skondensowanego, porządnie wygotowanego (ok 2
> godz)

Tak sie zastanawiam ...

Danusiu,
a moze by tak krocej gotowac to mleko ?
Wtedy bedzie nieco mniej geste
i moze nie bedzie trzeba dodawac wody ?

Ja przynajmniej tak robie gdy gotuje na wafle.

Co Ty o tym myslisz ?

Pzdr.

1. Data: 2003-07-01 14:43:46

Od: "Danka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może to niegłupi pomysł, ile proponujesz?
Będę robić na dniach to spróbuję.

Danka

1. Data: 2003-07-01 14:53:06

Od: "Keruk" <keruk(nospam)@tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może to niegłupi pomysł, ile proponujesz?
> Będę robić na dniach to spróbuję.
>
> Danka

Szczerze mowiac wlasnie robie ... :-)
no i zdecydowalem sie na 1:30.
Powinno wystarczyc ...
dam znac, za jakas godzinke jak otworze puszke
i wymieszam wszystkie skladniki.

BTW ... dzieki za ujawnienie przepisu.

Pzdr.

1. Data: 2003-07-01 16:05:40

Od: "Keruk" <keruk(nospam)@tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Keruk" <keruk(nospam)@tlen.pl> napisał w wiadomości
> dam znac, za jakas godzinke jak otworze puszke
> i wymieszam wszystkie skladniki.

Voila !

Wyszlo ... gotowanie 1;30 ma dobre strony. Tak jak myslalem.
Wychodzi nieco mniej geste i nie trzeba dolewac wody.
Podobnie robie zawsze gotujac mleczko na wafle, stad wziela sie ta idea.

Nasunelo mi sie jednak pare pytan ...

Jakiego rumu i jakiej wodki Danusiu uzywasz ?

Bo ja osobiscie najbardziej lubie rum tuzemski od naszych
pd. sasiadow, ale niestety takowego nie mialem
i musialem skorzystac z rodzimego no i niestety nieco to czuc. (jest mniej
aromatyczne)
Mysle ze z tym tuzemskim rumem byloby lepsze.

Aha no i co do proporcji ...
Zdecydowanie musialem wrzucic troche wiecej rumu.
2,5 kieliszka a nawet 3 i troszki wiecej alkoholu.
No i chyba trzeba probowac troche rozrabiac kakao z woda,
bo po wrzuceniu do calosci ciezko mbylo rozmieszac grudeczki malutkie, ktore
sie robily.

Pzdr.

1. Data: 2003-07-01 17:02:03

Od: "Danka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakiego rumu i jakiej wodki Danusiu uzywasz ?

Właśnie rum Tuzemsky
Wódeczka, jaka pod ręką, ostatnio Smirnoff

> Aha no i co do proporcji ...
> Zdecydowanie musialem wrzucic troche wiecej rumu.
> 2,5 kieliszka a nawet 3 i troszki wiecej alkoholu.

Przy najbliższej okazji (jutro, pojutrze) wleję więcej i porównam, może
rzeczywiście będzie lepsze, a być może różnica wynika właśnie z powodu
innego producenta rumu.

> No i chyba trzeba probowac troche rozrabiac kakao z woda,
> bo po wrzuceniu do calosci ciezko mbylo rozmieszac grudeczki malutkie,
ktore
> sie robily.

Grudki faktycznie się robiły, ale więkrzość dała się świetnie rozmieszać
następnego dnia. Pomysł z rozmieszaniem z wodą jest na pewno lepszy, bo nie
będzie ich wogóle.
Jak tak dalej pójdzie to może zajmiemy się grubszą produkcją ;-)

A dlaczego nie piszesz nic o efektach ?????
Przyjmuję wszelkie pochwły i krytyki.

Danka

1. Data: 2003-07-01 17:36:40

Od: "Keruk" <keruk(nospam)@tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A dlaczego nie piszesz nic o efektach ?????
> Przyjmuję wszelkie pochwły i krytyki.

Ach .... przepraszam ....
Myslalem, ze jak to sie mawia - "rozumie sie samo przez sie"
Chwala Ci Danusiu za ten przepis.
Na serio wychodzi ala Baileys - no i mozna sie pomylic i na dodatek
duuuuzoooo tansze :-)))))
A nie rozpisywalem sie, bo jeszcze czekam az sie nieco przegryzie.

Pzdr.

1. Data: 2003-07-01 21:36:54

Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to wracajac do przepisu , ja lubie alkohol slodki i jakos 1/2 szklanki
> wodki wydaje mi sie za malo ????

Właśnie zrobiłam, też się martwiłam, że za mało, dałam pół szk.wódki Premium
i 2 kieliszki rumu (polskiego niestety). I 2 łyżeczki kakao rozrobione w 1/8
szkl. wody . Wyszło bardzo dobre, jeszcze zalatuje wódą, ale jeśli
dotrzyma - to za tydzień-dwa powinno się przeżreć.

Dorota

Kupilem w koncu woka ...
czy wyjdzie ciasto z porzeczką?
Spagetti z lososiem-potrzebuje przepis