krem, likierek czy jak go tam zwali - po raz kolejny

1. Data: 2003-06-30 19:29:22

Temat: krem, likierek czy jak go tam zwali - po raz kolejny
Od: "Danka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może pamiętacie, pytałam kiedyś jak uzyskać smak Bayleisa (a może inaczej go
piszą), no i metodą prób i błędów osiągnęłam bardzo zbliżony smak
:-)))))))))))))))

I tak się zastanawiam: ZDRADZAĆ - NIE ZDRADZAĆ...............hmmm.......

Danka

1. Data: 2003-06-30 19:49:39

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Danka" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> I tak się zastanawiam: ZDRADZAĆ - NIE ZDRADZAĆ...............hmmm.......

nie daj sie prosic, bo osobiscie przyjade i Ci nos ukrece. To gdzie
mieszkasz?

wkn :)))

1. Data: 2003-06-30 19:51:38

Od: "ula.p" <u...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> I tak się zastanawiam: ZDRADZAĆ - NIE ZDRADZAĆ...............hmmm.......
zdradzac!!!!! ale tylko przepis a nie partnera:))))
--
Siłą odgiąłeś zaciśnięte na mojej obroży palce swojego syna, który
krzyczał "Tato, proszę nie pozwól im zabrać mojego psa!" Martwię się o

1. Data: 2003-06-30 20:52:51

Od: "Danka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oki, mam miękkie serce, podaję:

1 Puszka mleka słodzonego skondensowanego, porządnie wygotowanego (ok 2
godz)
1/2 szklanki wódeczki
jakieś 2 kieliszi rumu (niepełne, a może 1, a potem do smaku dodać jeszcze
conieco)
1 łyżeczka kakao (takiego zwykłego, nie słodzonego)

Zmiksować wszystko razem, dodać do smaku jeszcze nieco alkoholu, byle nie za
dużo, bo wtedy jest niesmacznie. Ja dodałam też nieco wody, bo wydawało mi
się za gęste.
Następnie do lodóweczki i niech się przegryza, poza tym po kosztowaniu i tak
jest już za słodko w ustach.
Następnego dnia podane z lodem jest mmmmmmmmmiodzio...........

A teraz się pochwalę:
Już dwoje gości po skosztowaniu mojego cuda nawiązało do ukochanego
Bayleisa, a ostatnio mój mąż dał się skusić na skosztowanie, czego wcześniej
nie robił (marnuję jego wódkę....hehe) i wciągnął w siebie połowę.

Danka

1. Data: 2003-06-30 21:57:07

Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1/2 szklanki wódeczki
> jakieś 2 kieliszi rumu (niepełne, a może 1, a potem do smaku dodać jeszcze
> conieco)
> 1 łyżeczka kakao (takiego zwykłego, nie słodzonego)

Pół szklanki czy litra ?
:-)
Bo'ja nie lubię za słodkiego...A puchę już kupiłam tydzień temu. Z gorącym
kajmakiem mieszasz, czy jak ostygnie?

Dorota

1. Data: 2003-07-01 06:28:03

Od: "Danka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pół szklanki czy litra ?

szklanki, dolać zawsze można, a jak przedobrzysz to będziesz leciała po
kolejną puszkę

> Bo'ja nie lubię za słodkiego...

Ja słodkich też nie lubię, ale tu jest wyjątek.

Z gorącym
> kajmakiem mieszasz, czy jak ostygnie?

Nieco chłodzę pod zimną wodą zanim otworzę puszeczkę, ale tylko chwilkę.
Właściwie to nie próbowałam mieszać z zimnym, bo boję się by mleko bardziej
nie zgęstniało. Nie mam miksera koktajlowego, a tylko końcówkę
rozdrabniającą do ręcznego mikserka i nie wiem jakby sobie poradziła z
gęstym kajmakiem w połączeniu z wódeczką.

Danka

1. Data: 2003-07-01 08:06:05

Od: "ata" <a...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ello,
Mamjedno pytanie takie mleko (nigdy tego nie robilam) to sie w puszcze
nieotwartej gotuje ? rozumiem z to slodzone .....

ata

1. Data: 2003-07-01 08:14:32

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ata" <a...@r...pl> napisał w wiadomości

> Ello,
> Mamjedno pytanie takie mleko (nigdy tego nie robilam) to sie w puszcze
> nieotwartej gotuje ? rozumiem z to slodzone .....

tak, wstawiasz zamknieta puszke do garnka z woda, przyjrywasz garnek i
gotujesz. PO dwoch godzinach wyciagasz spuchnieta puszke, odczekujesz az
przestanie byc taka goraca i otwierasz :) Masz w srodku mase krowkowa :)

wkn

1. Data: 2003-07-01 08:23:21

Od: "Marcin" <M...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> gotujesz. PO dwoch godzinach wyciagasz spuchnieta puszke, odczekujesz az
> przestanie byc taka goraca i otwierasz :) Masz w srodku mase krowkowa :)

Ciekawy jestem ile osób za pierwszym razem gotowało to mleko otwierając
puszkę i wlewając ją do garnka, bo ja za pierwszym razem dokumentnie
załatwiłem sobie nowiuśki garnek :)))))) .Tak jak kilku moich znajomych gdy
pierwszy raz robili masę do placka :-)

Marcin M

1. Data: 2003-07-01 08:26:34

Od: "ata" <a...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

No to wracajac do przepisu , ja lubie alkohol slodki i jakos 1/2 szklanki
wodki wydaje mi sie za malo ????

Ata

Kupilem w koncu woka ...
czy wyjdzie ciasto z porzeczką?