krew pepowinowa - mala ilosc :(

1. Data: 2004-07-22 06:57:36

Temat: krew pepowinowa - mala ilosc :(
Od: "Wojciech Jakobczyk" <j...@U...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

podczas szczesliwie :) zakonczonego porodu naszego dziecka pobrano krew
pepinowa. niestety nastepnego dnia, gdy krew dotarla na miejsce, okazalo sie
iz jest jej bardzo malo - tylko 15ml, podczas gdy minimum jakie przechowuje
bank (pbkm) to 20ml. pani z banku powiedziala ze na dzien obecny taka mala
ilosc nie moze zostac uzyta, ale mozliwe iz w przyszlosci pojawia sie lepsze
metody. mamy troche czasu na podjecie decyzji.
jest w stanie ktos cokolwiek doradzic, czy przechowywanie tego ma sens?
sprawa komorek macierzystych jest dla nas o tyle istotna, iz w rodzinie
(babka dziecka) byl przypadek ostrej bialaczki szpikowej. z drugiej strony -
planujemy drugie dziecko, wiec moze bedzie jeszcze jedna szansa. trafilem
tez na informacje o przeszczepach laczonych z kilku zrodel, nie wiem jednak
jak to sie ma do naszej sytuacji...

pozdrawiam,
wojtek

2. Data: 2004-07-22 08:11:13

Temat: Re: krew pepowinowa - mala ilosc :(
Od: "Wojciech Jakobczyk" <j...@U...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sądze ,że jeśli zdecydowaliści sie na bank krwi, to teraz nie rezygnujcie.
> te 5 ml nie wiele zmienia A w razie potrzeby moze pomóc waszemu dziecku.

no wlasnie problem w tym ze jednak zmienia, tzn. zgodnie z twierdzeniem
banku. pytanie na ile te 20ml jest rzeczywista granica a na ile tylko ich
ustaleniem?

wojtek

3. Data: 2004-07-22 08:38:17

Od: "kubowa" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech Jakobczyk" <j...@U...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:cdnsvn$1qc$1@atlantis.news.tpi.pl...
> no wlasnie problem w tym ze jednak zmienia, tzn. zgodnie z twierdzeniem
> banku. pytanie na ile te 20ml jest rzeczywista granica a na ile tylko ich
> ustaleniem?

jak ja sie orientowalam w sprawie krwi pepowinowej to w umowach bylo, ze
wystarczy 17 ml, wiec juz niewiele wam brakuje. wejdz na stronki innych
bankow i poczytaj ich umowy, zadzwon do nich i u nich zapytaj co by radzili
w hipotetycznej sytuacji, kiedy byloby 15 ml.
k.

4. Data: 2004-07-22 08:47:03

Od: "Marta W." <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jest w stanie ktos cokolwiek doradzic, czy przechowywanie tego ma sens?

Nie znam sie na tym ze strony medycznej, ale ja bym przechowala. Nauka idzie
do przodu i moze bedzie mozliwosc wykorzystania tego...

Marta, Kubus (4,3) i Krzys (1,10)

5. Data: 2004-07-22 16:10:00

Od: "Agba" <a...@n...autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sądze ,że jeśli zdecydowaliści sie na bank krwi, to teraz nie rezygnujcie.
te 5 ml nie wiele zmienia A w razie potrzeby moze pomóc waszemu dziecku.
Pozdrawiam
Ania

poszukuje leakrza
semestr letni na ŚlAM