krosna hafciarskie - pytanie

1. Data: 2003-08-06 16:16:25

Temat: krosna hafciarskie - pytanie
Od: " ania" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam małe pytanko jak w temacie. Czy któraś z Was używa krasna hafciarskiego?.
Wyszywam na tamborku - jest mi dużo wygodniej niż w ręku ale trochę mi
przeszkadza przekładanie kanwy "kółkowe" na krośnie miałabym nie obcięte
wizualnie rogi i może można by haftować bez przekłądania. Wiadomo,że nie
bardzo małe obrazki ale ja mam zapędy raczej na te większe . Czy dobre
duszuczki mogłyby poradzić jakie są wady i zalety takich krosien. Czy lepiej
takie do trzymania w ręku czy stojące? (miejsca mam dosyć:-)) I czy jest
możliwe wyszywanie na krośnie jeżeli ja przekładam igłe góra - dół, czyli
muszę mieć dojście do spodu haftu. I jaka jest najlepsz Waszym zdaniem
wielkość takiego ustrojstwa.
Dzięki z góry za wszystkie uwagi na ten temat Baaaardzo proszę bo chcę składać
zamówienie i ewentualnie dopisałabym sobie też te krosna.A może ktoś to
widział gdzieś w Warszawie?

Pozdrawiam
Ania Wwa

1. Data: 2003-08-06 18:50:59

Temat: Re: krosna hafciarskie - pytanie
Od: " Anna" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ania <a...@N...gazeta.pl> napisał(a):

Imienniczko,

> Mam małe pytanko jak w temacie. Czy któraś z Was używa krasna
hafciarskiego?.

(...)

Mam, ale uzywam tylko do tzw. tapestry (gobelin?). To jest za ciezkie do
trzymania w reku, gruba kanwa wyszywana welna.

Sa to >>krosna<< z regulowana szerokoscia, mozna na nich zrobic nawet maly
obrazek jak i wielki obraz.

Moje uwagi sa dwie: jesli myslisz o takim wolno-stojacym, to te srubki
przytrzymujace, i pozwalajace na zmiany pozycji sie po pewnym czasie
wyrabiaja. Trzeba zmieniac- i przynajmniej moje byly b. niestandardowe.

Moje urzadzenie ma lampe, lupe i >>urzadzenie<< do przytrzymania schematu,
mozna na nie zalozyc i zwykly tamborek i "prawdziwe" krosno. Ale bylo b.
drogie. I nie jestem do konca pewna czy tego warte-tzn, dostalam, i bardzo
mnie ucieszylo, ale gdybym miala kupic?

Natomiast nie wiem, jakie sa takie, na ktorych sie siedzi (w sensie doslownym)
siedzisz na deseczce, bedacej przeciw-waga do reszty urzadzenia. Na zdjeciach
sa usmiechniete hafciarki - ale w naturze?

> Wyszywam na tamborku - jest mi dużo wygodniej niż w ręku ale trochę mi

> przeszkadza przekładanie kanwy "kółkowe"

sa tamborki prostokatne (tzn. nie do konca oczywiscie, takie prostokaty z
zaokraglonymi rogami, nie wiem, czy sa w Polsce, ale moze poszukaj?)

> [...]

> duszuczki mogłyby poradzić jakie są wady i zalety takich krosien. Czy lepiej

Trzymac w reku sie to da, ale jest ciezkie, wbrew temu, co twierdza
producenci.

(miejsca mam dosyć:-)) I czy jest

> możliwe wyszywanie na krośnie jeżeli ja przekładam igłe góra - dół, czyli

> muszę mieć dojście do spodu haftu.

Nie musisz,sa igly dwustronne. Albo: szyjesz wkluwajac i od razu wyciagajac
igle, przeciagajac nitke "przez dwa". Wykonalne, chociaz troche trudniejsze.

>I jaka jest najlepsza Waszym zdaniem

> wielkość takiego ustrojstwa.

Trudno powiedziec, moje jest regulowane, do szer. (chyba) ok 60 cm. Czyli
polecalabym regulowane.

To moje uwagi, ale moze ktos inny tez sie wypowie?

Pozdrawiam

Anna

1. Data: 2003-08-06 19:55:45

Od: a...@p...onet.pl (Agnieszka Roos) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 2003-08-06 at 18:16, ania wrote:
> [...]
> zamówienie i ewentualnie dopisałabym sobie też te krosna.A może ktoś to

Widzial, ale nie uzywal. Najlepiej idz do pasmanterii w przejsciu podziemnym pod
Dworcem centralnym i tam zamow, albo przynajmniej popros, zeby przywiezli, bo Ty
chcesz obejrzec, a moze nawet kupic - powinni sie zgodzic.

Kot

1. Data: 2003-08-06 20:15:18

Od: "Skrzacik" <M...@T...de> szukaj wiadomości tego autora

witaj aniu po co zaraz kupowac i wydawac pieniadze jak masz majterkowicza w
rodzinie albo sama na majsterkowanie ochote to zajzyj pod adres www.kaan.pl
tam w galerii "inne prace naszych...." zamiescilam zdjecie i szkic warsztatu
do wyszywania wykonanego przez mego meza wg.mego projektu;jest to prosta rama
zamocowana na stelazu kroty moze stac wszedzie,a i lampa jest podlaczona tak
ze moge wygodnie wszedzie usiasc i mam obie rece wolne do wyszywania-polecam i
jestem ciekawa twej opini
Danuta z Niemiec
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2003-08-07 07:39:03

Od: "" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo mi sie podoba, ale gdy chcę otworzyć w osobnym oknie schemat wykonania
tego ustrojstwa, żeby wydrukować, otwiera mi się pusta strona. To u mnie coś
nie tak?
karina

1. Data: 2003-08-07 07:43:42

Od: "Connie" <c...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

<k...@p...onet.pl> napisała:
> [...]
wykonania
> tego ustrojstwa, żeby wydrukować, otwiera mi się pusta strona. To u mnie

U mnie się otwiera bezproblemowo - może zapisało Ci się nie tak jak trzeba -
gdyby nie szło, daj znać na priv, to Ci podeślę.

Swoją drogą, Danusiu, rewelacja! Już wiercę dziurę w brzuchu swojemu TŻ,
żeby mi takie coś zmontował :o))

Pozdrawiam serdecznie
--
Connie (Warszawa)

1. Data: 2003-08-07 08:38:14

Od: "" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ufff, poszło.
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam
karina

1. Data: 2003-08-07 09:12:15

Od: " Anna" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Skrzacik <M...@T...de> napisał(a):

> [...]

> do wyszywania wykonanego przez mego meza wg.mego projektu;jest to prosta

obejzalam, to moje jest oparte na troche innej zasadzie, tzn. ma tylko jedna
"nozke" ale za to lamana w dwu miejscach, tak ze mozna prawie dowolnie
ustawiac polozenie. Tylko te "zalamania" opieraja sie o te wlasnie sruby o
ktorych pisalam. Zaleta jest to, ze jak sie nie uzywa, to mozna "zlozyc" i
robi sie male.

Ale to z Kaanan tez mi sie podoba-jedynie nie mam zadnego majsterkowicza pod
reka...niestety! Stad maz mi kupil, nie zrobil :-)

Pozdrawiam,

Anna

PS. Te lupy-z wyginana nozka mozna kupic np. w sklepach dla majstekowiczow;
maja albo uchwyt klamerkowy, albo mini imadelko. W Polsce tez powinny byc.

1. Data: 2003-08-07 10:43:52

Od: "Mira Z. \(Wrocław\)" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja od lat szukam takiej lupy we Wrocławiu i nie tylko, i niestety, bez
efektów.
jest w Hobby Studio, ale kosztuje okropnie drogo.
Mira Z. (Wrocław)

http://www.gazeta.pl/usenet/

1. Data: 2003-08-07 12:21:41

Od: " ania" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.kscreations.com/floor_tagalong.htm Anna <ciotka_paszczaka@NOSPAM.
gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> maja albo uchwyt klamerkowy, albo mini imadelko. W Polsce tez powinny byc.

Mam pytanie dodatkowe:-)

> Czy to twoje krosno to jest to -zerknij proszę tutaj
>
> http://www.kscreations.com/floor_tagalong.htm

Jeśli tak to jak tam się mocuje kanwę? CHyba bez przyszywania - na to za
poważna firma. I czy oni żeczywiście dają dożywotnią gwarancję?

pozdrawiam
Ania Wwa którą ręce swędzę do wyszywania inaczej niż na tamborku

do powyżej.....
srewety na drutach
Prośba
sukam osoby ktora...