krzew szybkorosnący i cieniolubny

1. Data: 2003-07-08 09:52:43

Temat: krzew szybkorosnący i cieniolubny
Od: "Halina Madej" <h...@m...ckp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poszukuję krzewu, który szybko rośnie i lubi cień (ale niepnący).Muszę
zasłonić brzydki płot. Próby z różnymi roślinami dały raczej kiepskie
rezultaty.

2. Data: 2003-07-08 09:57:52

Temat: Re: krzew szybkorosnący i cieniolubny
Od: "Wojciech Jeszka" <w...@p...ckp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poszukuję krzewu, który szybko rośnie i lubi cień (ale niepnący).Muszę
> zasłonić brzydki płot. Próby z różnymi roślinami dały raczej kiepskie
> rezultaty.

Obawiam się, że trudno będzie odszukać cieniolubny i ozdobny krzew niepnący.
Wojciech.

3. Data: 2003-07-08 10:00:59

Od: "Katina Karamichailidu Piskorz" <k...@p...ckp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Żałuję, ale nie znam.

Katina

4. Data: 2003-07-08 10:01:42

Od: "Anna Kowalczyk" <a...@p...ckp.pl> szukaj wiadomości tego autora

pozdrawiam
Krzewem, który lubi cień jest rodendron. Bardzo ładnie kwitnie (maj,
czerwiec) i nie lubi przeciagów. Powinien rosnąć w kwaśnej glebie.

Ania

5. Data: 2003-07-08 10:07:16

Od: "Wojciech Jeszka" <w...@p...ckp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Krzewem, który lubi cień jest rodendron. Bardzo ładnie kwitnie (maj,
> czerwiec) i nie lubi przeciagów. Powinien rosnąć w kwaśnej glebie.
>
> Ania

Powstaje pytanie który z gatunków rododendronów. Jest tego trochę (to znaczy
rododendronów). Wiele zależy też od wysokości tego muru który mamy zasłonić.
Wiele rododendronów nie jest zbyt wysokich. Cokolwiek by nie mówić wydaje mi
się, że jednak pnącza w stylu bluszczu będą jednak najlepsze.
Wojciech.

6. Data: 2003-07-08 10:08:39

Od: "Ania" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam!
moja babcia trzy lata temu posadzila na dzialce krzew- pęcherznica, rosnie
co prawda raczej w sloncu, ale wyczytalam wlasnie ze moze rosnac na
stanowisku cienistym tez. kolor ma purpurowy, kwitnie jakos latem, w
okolicach sierpnia i dosc szybko rosnie, zdaje mi sie ze od 30 do 50 cm
rocznie. bardzo ladnie sie prezentuje.
tyle co moge na ten temat poradzic, jeszcze poszukam moze.
pozdrawiam!

7. Data: 2003-07-08 10:18:00

Od: "robert matuszczyk" <r...@p...ckp.pl> szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2003-07-08 10:24:48

Od: "Ania" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

znalazlam jeszcze: dereń bialy, śnieguliczka zachodnia, koralowa, Chenaulta,
moze ktos sie wypowie na ten temat. wzielam te przyklady z ksiazki, nie wiem
jak to z nimi jest w praktyce...

9. Data: 2003-07-08 11:13:55

Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Poszukuję krzewu, który szybko rośnie i lubi cień (ale niepnący).Muszę
> zasłonić brzydki płot. Próby z różnymi roślinami dały raczej kiepskie
> rezultaty.

Proponował bym (Taxus cuspidata) cis japoński, polecany na stanowiska suche i
zacienione, jest to wiecznie zielone drzewo iglaste (dorasta do 5 m), mozna je
również prowadzić w formie zywopłotu, ogławiając po uzyskaniu odpowiedniej
wysokości. Sadzimy go w takim przypadku stosunkowo gęsto tzn. ok 1 m roślinka
od roslinki.
Pozdrawiam.
Paweł Woynowski
http://www.mikrojezioro.met.pl

10. Data: 2003-07-08 11:19:08

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> również prowadzić w formie zywopłotu, ogławiając po uzyskaniu odpowiedniej
> wysokości. Sadzimy go w takim przypadku stosunkowo gęsto tzn. ok 1 m

Ale szybko rosnący to on nie jest...

Pozdrawiam, Basia.

akacja
Ulmus hollandica