lilie wodne i grążele

1. Data: 2003-07-07 20:57:03

Temat: lilie wodne i grążele
Od: <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam oczko wodne dosyć gęsto porośnięte przez grążele, a teraz chciałbym
posadzic kilka lilli wodnych. W związku z tym mam pytanie, czy grążele mogą
konkurować z młodymi liliami o miejsce do bytu i utrudniać im wzrost ew.
ukorzenienie, czy też te rośliny żyją ze sobą w harmonii.
Z góry wielkie dzięki za odpowiedź

2. Data: 2003-07-07 23:40:29

Temat: Re: lilie wodne i grążele
Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> konkurować  z młodymi liliami o miejsce do bytu i utrudniać im wzrost ew.
> ukorzenienie, czy też te rośliny żyją ze sobą w harmonii.

Grzybienie nie powinny kolidować z grążelami pod warunkiem że oba gatunki maja
odpowiednią ilość miejsca na powierzchni oczka. Grążel (Nuphar lutea)
potrzebuje mieć do właściwego wzrostu ok 3m2 powierzchni oczka na jedna roslinę
i do 1,20m głebokosci. Natomiast grzybienie (Nymphaea) w zależnośći od
rodzaju:
silnie rosnace odmiany, wysokosć roslin od 60cm do 2 m, sadzimy w oczkach o
powierzchni powyżej 60m2 i głebokosci od 80cm do 1,20m i zajmują ok 3m2
powierzchni oczka;
średno silnie rosnace, wysokośc roślin od 40cm do 1m, sadzimy w oczkach o
powierzchni powyżej 18m2 i głebokości 40 do 80cm, zajmują również ok 3m2
powierzchni
słabo rosnace, wysokość roślin od 20 do 40 cm, sadzimy w najmniejszych mini
oczkach oczkach, można również w starych drewnianych baliach, o głebokosci od
30 do 60 cm, zajmuje ok 2m2 powierzchni oczka.
Najładniej prezentują się te wszystkie rośliny posadzone w odpowiedniej od
siebie odległosci, nie powinny być za bardzo zagęszczone, oba gatunki lubia
stanowisko słoneczne i nie znosza płynacej wody, sadzimy je z dala od
wodospadów i fontann, w jak największych koszach wyscielonych jutą i
wypełnionych co najmniej 15cm lub grubszą warstwą substratu gliny i piasku w
stosunki 1 : 3. Kłacza grzybieni sadzimy równo z powierzchnią podłoża uważając
aby nie zanieczyścić podłożem lub żwirem strefy wzrosty. Przed posadzeniem
starsze liście usuwamy, to samo robimy z korzeniami, zabieg ten przyśpiesza
przyjecie się roslin.
Gdybyś miał jeszcze jakieś pytania to zapraszam na priv.
Paweł Woynowski
http://www.mikrojezioro.met.pl

Tuje
TUJE