krzywe wiertło SDS

1. Data: 2015-01-19 17:23:36

Temat: krzywe wiertło SDS
Od: Frez <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Pogięła mi się krótka szóstka, domowym sposobem spróbowałem naprostować.
No i licho jest- bicie jest na tyle duże,że otworki fi 6 rozbija mi
dość skutecznie.
A wiertła dłuższe, np 35 cm?
Czy ktoś prócz wizyty w Casto po nowe, ma jakiś patent na prostowanie?

2. Data: 2015-01-20 18:08:36

Temat: Re: krzywe wiertło SDS
Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 19.01.2015 um 17:23 schrieb Frez:
> [...]
> dość skutecznie.
> A wiertła dłuższe, np 35 cm?
> Czy ktoś prócz wizyty w Casto po nowe, ma jakiś patent na prostowanie?

Zapomnij o prostowaniu. A na przyszłość kupuj dobre wiertła. Takie za
dwa złote to są do niczego. Skoro się pogięło, a nie złamało, było
zrobione z miękkiej stali, źle zahartowane itp.

Waldek

3. Data: 2015-01-20 19:42:29

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-01-20 o 18:08, Waldemar pisze:

> Zapomnij o prostowaniu. A na przyszłość kupuj dobre wiertła. Takie za
> dwa złote to są do niczego. Skoro się pogięło, a nie złamało, było
> zrobione z miękkiej stali, źle zahartowane itp.

Albo od złego użytkowania się rozhartowało.

Pozdrawiam,
MW

4. Data: 2015-01-21 18:01:37

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 20.01.2015 um 19:42 schrieb wolim:

> Albo od złego użytkowania się rozhartowało.

Możliwe, choć mało prawdopodobne. Dobre wiertła, jak się z nimi nie za
dobrze obchodzisz raczej się łamią, albo palą, albo jedno i drugie. Jak
się gnie jak przysłowiowy miękki ch... to na 99% wada materiału. Od
kilku lat staram się kupować porządne wiertła, choć droższe.
Choćby parę lat temu kupiłem sobie wiertła do zawiasów. Zestaw 6
wiertło-noży za chyba 20zł. Wywierciłem dwa otwory i się spaliły. Nie w
drewnie dębowym tylko w normalnym świerku. Kupiłem nowe (jedno) za 30zł,
wywierciłem pozostałe 10 bez problemu i jest jak nowe. Niestety chytry
2x płaci.
Mój szef (szkot ;-)) mówił: "Nie możemy sobie pozwolić, by kupować
tanio. Mamy za mało pieniędzy.". Miał rację.

Waldek

5. Data: 2015-01-21 21:59:14

Od: Frez <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-01-20 o 19:42, wolim pisze:

> Albo od złego użytkowania się rozhartowało.
Jedno napewno. To dłuższe. Wiertarka leżała na podłodze z wiertłem w
paszczy i wlazłem na to wiertło :-(

6. Data: 2015-01-22 08:22:34

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Przyłączę się - mi z kolei zacięło się wiertło (SDS) i nie chce wyleźć - są
jakieś sprytne patenty na to?

7. Data: 2015-01-23 09:03:44

Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-01-22 o 08:22, Ghost pisze:

> Przyłączę się - mi z kolei zacięło się wiertło (SDS) i nie chce wyleźć -
> są jakieś sprytne patenty na to?

Ciekawe z jakiego powodu się to stało? Mechanizm się zakleszczył, czy
też coś się z wiertłem stało, że się samo blokuje? W każdym razie zdjąć
główkę, umocować w imadle przez np drewno bądź ołów i od drugiej strony
jakimś sztywnym prętem z młotkiem wybić, oczywiście główka wkręcona w
imadło w pozycji umożliwiającej wyciągnięcie wiertła.

Jaka szlifierke oscylacyjna kupic
Szafka, połka na dvd - jaka kupic
Bluray z wifi i dvb-t
targi kuchenne (meble+wyposażenie)