ksiazki o historii kultury kulinarnej?

1. Data: 2003-08-06 20:23:06

Temat: ksiazki o historii kultury kulinarnej?
Od: Zbigniew Pieciul <m...@z...com> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo jestem ciekaw opracowan na temat historii kultury kulinarnej -
zwlaszcza naszych okolic. Rozmaite ksiazki kucharskie czasem daja tego
rodzaju wstepy, ale nie jestem przekonany, na ile sa one rzetelne,
oparte na badaniach; czy to aby nie jakies fantazjowanie o mitycznych
Sarmatach...

Znowoz tytuly tak generalne jak "Historia smaku" osobiscie mnie
cokolwiek odpychaja, bo to troche tak jak "Historia sluchu" -- coz to
moze byc...

Pod reka mam m.in. "Encyklopedie staropolska" Glogera, ale tam pod
haslem "Kuchnia polska" - zreszta swietnym! - niewiele ponad 3 strony.
Podobnie u Brucknera.

Czy moglibyscie, jesli znacie, podrzucic tytuly obszerniejszych opracowan?

Pozdr.,

Zbig.

1. Data: 2003-08-06 21:06:35

Temat: Re: ksiazki o historii kultury kulinarnej?
Od: maruda - Ryszard <maruda_smurf@#gdynia.mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-08-06 22:23, osoba przedstawiająca się jako 'Zbigniew Pieciul'
zechciała zauważyć:

> [...]
> Podobnie u Brucknera.
>
> Czy moglibyscie, jesli znacie, podrzucic tytuly obszerniejszych opracowan?

Interesuje Cię historia kuchni polskiej? Trudno chyba znaleźć jednolite
opracowania. Raczej trzeba szukać opracowań odwołujących się do
regionów. Gdzie, jak gdzie, ale w kuchni wciąż wyraźna jest spuścizna
związana z zaborami.

Z ciekawostek polecam reprint (1990) III wydania "Współczesnej kuchni
domowej" Aliny Gniewkowskiej z 1927 (I wydanie z 1917). Wstęp zawiera
wskazówki dla gospodyń zatrudniających służbę i tych samodzielnie
prowadzących gospodarstwo. Przykładowe zestawy codzienne i świąteczne.
Mnóstwo przepisów. Ciekawy język.

R.

1. Data: 2003-08-06 21:13:33

Od: "acinwożdżd" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maruda - Ryszard" <maruda_smurf@#gdynia.mm.pl> napisał w
wiadomości
> [...]
> wskazówki dla gospodyń zatrudniających służbę i tych samodzielnie
> prowadzących gospodarstwo. Przykładowe zestawy codzienne i świąteczne.
A ja Nakwaską "Dwór polski" tom 2.
acinwożdżd
PS Kasuj marudo stringi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

1. Data: 2003-08-06 22:02:41

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Zbigniew Pieciul <m...@z...com> wrote:

> Czy moglibyscie, jesli znacie, podrzucic tytuly obszerniejszych opracowan?

zob. np.<http://shorterlink.com/?4T5GCU>

Wladyslaw

1. Data: 2003-08-06 22:09:01

Od: "acinwożdżd" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> napisał w wiadomości> > Czy
moglibyscie, jesli znacie, podrzucic tytuly obszerniejszych opracowan?

> zob. np.<http://shorterlink.com/?4T5GCU>

Cytowanie samego siebie to chyba ekshibicjonizm!
acinwożdżd

1. Data: 2003-08-06 22:19:24

Od: maruda - Ryszard <maruda_smurf@#gdynia.mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-08-07 00:09, osoba przedstawiająca się jako 'acinwożdżd'
zechciała zauważyć:

Zawsze można:
http://ag.bocznica.org/

R.

1. Data: 2003-08-06 22:21:30

Od: "acinwożdżd" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maruda - Ryszard" <maruda_smurf@#gdynia.mm.pl
> Zawsze można:
> http://ag.bocznica.org/
Nie bądź Ryszardzie zbyt mało subtelny.
acinwożdżd

1. Data: 2003-08-06 22:47:13

Od: maruda - Ryszard <maruda_smurf@#gdynia.mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-08-07 00:21, osoba przedstawiająca się jako 'acinwożdżd'
zechciała zauważyć:

> Użytkownik "maruda - Ryszard" <maruda_smurf@#gdynia.mm.pl
> Nie bądź Ryszardzie zbyt mało subtelny.
> acinwożdżd

Znam linki do jeszcze mniej subtelnych zakątków sieci. :))

R.

1. Data: 2003-08-06 22:48:46

Od: maruda - Ryszard <maruda_smurf@#gdynia.mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-08-07 00:21, osoba przedstawiająca się jako 'acinwożdżd'
zechciała zauważyć:

> Nie bądź Ryszardzie zbyt mało subtelny.

Znam jeszcze mniej subtelne linki:

http://www.mf.gov.pl/aktualnosci/index.php

R.

1. Data: 2003-08-07 09:14:33

Od: "Vefour" <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zob. np.<http://shorterlink.com/?4T5GCU>

I jak, po upływie czasu, Twoje dzieło o historii kuchni :) ?

V.

Robactwo kopalne
Pieczarki i zdrowie?
Czy wreszcie pozbyliśmy się tych spamiarzy?
Nie mam zdrowia tego czytac
aktałas z meikyzcńut