który rezonans lepszy

1. Data: 2005-06-22 14:34:29

Temat: który rezonans lepszy
Od: " jacek" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

chce zrobić matce prywatne badanie MRI, mogę wybrać albo na modelu SIGNA
PROFILE 0,2T firmy General Electric (w Scanmedzie), albo w szpitalu na
aparacie Siemens Magnetom. Cena ta sama, co byście mi doradzili, czy jest
jakaś różnica w jakości obrazowania.

2. Data: 2005-06-22 15:05:51

Temat: Re: który rezonans lepszy
Od: "Piotr" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Siemens Magnetom, to nazwa całej serii, a nie konkretnego modelu. Modele w
obrębie serii mocno się różnią.
Wybór aparatu może zależeć od celu badania. Nic na ten temet nie piszesz. Z
dużą dozą prawdopodobiństwa można przyjąć, że z Twojego punktu widzenia
wybór nie powinien mieć większego znaczenia. Dużo ważniejsze są WSKAZANIA do
badania, oraz jego ocena przez fachowca.

Wielu osobom wydaje się, że MRI to jakieś niesamowite badanie, dobre na
wszystko, którym można wszystko wykryć - nic bardziej błędnego. Sztuka
diagnozowania polega na umiejętności doboru badań, z których żadne nie jest
najlepsze.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2005-06-22 20:29:30

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 22 Jun 2005, Piotr wrote:

> [...]
> dużą dozą prawdopodobiństwa można przyjąć, że z Twojego punktu widzenia

warto dodac, ze zarowno GE jak i Siemens produkuja dobry sprzet -
oczywiscie zgadzam sie, ze zalezy jaki model i jak wyposazony
(troche podobnie jest tutaj jak z samochodami - sa bardziej i mniej
"wypasione" aparaty) ale zgadzam sie z moim imiennikiem, ze najwazniejsze
sa aparaty i umiejetnosci personelu. Doswiadczony technik i radiolog
potrafi na starszym aparacie wykonac doskonale i wartosciowe
diagnostycznie skany ... Tak bylo w czasach, kiedy w moim szpitalu
byl starszej generacji CT (teraz juz mamy nowy) i kiedy nasi
radiolodzy stawiali trafne diagonozy na postawie konwencjonalnego
CT w zakresie w ktorym powinno sie wykonywac sie badania cienkimi
warstwami (HRCT)

P.>
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

4. Data: 2005-06-22 22:47:41

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 22 Jun 2005 14:34:29 +0000 (UTC), jacek wrote:

> [...]
> PROFILE 0,2T firmy General Electric (w Scanmedzie), albo w szpitalu na
> aparacie Siemens Magnetom. Cena ta sama, co byście mi doradzili, czy jest

Zasadniczo zgadzam się z przedmówcami. Zasadniczo - bo jeśli mógłbym
wybierać, to do diagnostyki wybrałbym aparat o wyższym niż 0.2 T
natężeniu pola.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

5. Data: 2005-06-23 07:47:41

Od: " jacek" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zasadniczo zgadzam się z przedmówcami. Zasadniczo - bo jeśli mógłbym
> wybierać, to do diagnostyki wybrałbym aparat o wyższym niż 0.2 T
> natężeniu pola.

No własnie, ten Siemens Magneton ma albo 1.0 albo 1.5 Tesli. Badanie
ma dotyczyć miednicy małej, więc może lepsza byłaby większa moc pola.

6. Data: 2005-06-23 14:01:52

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 23 Jun 2005 07:47:41 +0000 (UTC), jacek wrote:

> No własnie, ten Siemens Magneton ma albo 1.0 albo 1.5 Tesli. Badanie
> ma dotyczyć miednicy małej, więc może lepsza byłaby większa moc pola.

Jeśli chodzi o miednicę mniejszą, to nie wiem: ) Ja na temat głowy
głównie.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

7. Data: 2005-06-25 05:35:49

Od: " jacek" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dowiedziałem sie jaki model rezonansu jest w szpitalu (bo było pytanie)
to jest Siemens Magneton Sonata (Maestro class).

8. Data: 2005-06-25 10:29:24

Od: "Piotr" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W takim razie lepiej zrobić w tym szpitalu, na Siemensie, ale jeszcze raz
podkreślam, że najistotniejsze jest myślenie lekarza, który rozpoznaje
wskazania do tego badania i człowiek, który będzie opisywał jego wynik.

Pozdrawiam
Piotr

9. Data: 2005-06-26 10:01:02

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 25 Jun 2005 12:29:24 +0200, Piotr wrote:

> W takim razie lepiej zrobić w tym szpitalu, na Siemensie, ale jeszcze raz
> podkreślam, że najistotniejsze jest myślenie lekarza, który rozpoznaje
> wskazania do tego badania i człowiek, który będzie opisywał jego wynik.

A i owszem:)
Co nie zmienia faktu, ze obrazki z Sonaty teoretycznie powinny być
*znacznie* lepsze technicznie.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

medyki nieuki