kuchnia-orientalna

1. Data: 2001-06-22 06:40:15

Temat: kuchnia-orientalna
Od: "Eliza Luty" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukam materiałów o kuchni orientalnej, bardziej ciekawostki niż przepisy...
Gdzie mogłabym znaleźć takie informacje. Może znacie jakiś adres
internetowy, albo tytuł książki?

1. Data: 2001-06-22 06:40:48

Temat: Odp: kuchnia-orientalna
Od: "kasiek" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

zaglądnij na pl.rec.kuchnia - egzotyka, orient, same ciekawostki...
hi hi hi
kachna

1. Data: 2001-06-22 09:30:52

Temat: Re: kuchnia-orientalna
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Szukam materiałów o kuchni orientalnej, bardziej ciekawostki niż przepisy...
> Gdzie mogłabym znaleźć takie informacje. Może znacie jakiś adres
> internetowy, albo tytuł książki?

mam w domu książkę kucharską: Kuchnia orientalna, z podtytułem: dania
jak u mamy w Bejrucie ;-))

Ino papierowa i po niemiecku...

Waldek

1. Data: 2001-06-22 23:03:50

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:3B33104C.F1755137@zedat.fu-berlin.de...

> mam w domu książkę kucharską: Kuchnia orientalna, z podtytułem: dania
> jak u mamy w Bejrucie ;-))
>
> Ino papierowa i po niemiecku...
>
> Waldek

Znaczy co ??? w każdym daniu mina ;-))) ??
pozdr.Alex

1. Data: 2001-06-23 20:15:47

Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

> mam w domu książkę kucharską: Kuchnia orientalna, z podtytułem: dania
> jak u mamy w Bejrucie ;-))
>
> Ino papierowa i po niemiecku...
>
> Waldek
jesli ty jestes w stanie wklepac (chociaz cos) - ja moge przetlumaczyc - ku
chwale grupy :-)
Herbatka

1. Data: 2001-07-07 14:34:00

Od: waldemar <5...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> przepisy...

> jesli ty jestes w stanie wklepac (chociaz cos) - ja moge przetlumaczyc -
> ku chwale grupy :-)
> Herbatka

jestem w stanie, tylko co wklepac?

ach , tak na dzien dobry to falafel:
(po naszemu)

200g cieciorki (Kichererbsen to chyba cieciorka po polsku?)
450ml wody
50g cebuli
jajo kurze
pól łyzeczki kuminu
pól łyzeczki kolendry (ziarna)
pieprz cayenne, jak kto lubi
pieprz czarny, to samo
pól lyżeczki soli
1-2 ząbki czosnku
1-2 lygi odrostów pietruszki, drobno posiekać
2 lygi mąki tej grubej (jak to po naszemu Vollkornmehl?)

Do smażenia: tłuszcz kokosowy.

Cieciorkę ugotować: wypłukać, co po wierchu pływa wywalić. Zamoczyć na 12
godzin. Gotować ok. godziny z 1/2 łyżeczki soli.
Utłuc, przemielić, przemulineksować jak kto woli. To samo z cebulą. Jajko,
przyprawy, sól do tego dodać. Następnie tyle mąki, aby powstało ciasto
formowalne, ale nie za twarde. Odstawić na 20min.
Formować kluski fi 3-4 cm, spłaszczyć lekko i smażyć w patelni w tłuszczu
kokosowym jakieś 4-5 min z każdej strony. Można w piekarniku, wtedy bez
kokosów, ale dodać trochę oleju (2 łyżki stoł.) do ciasta.

Amen

jest tu jeszcze kupa fajnych receptur, ale będę tłumaczył i wstukiwał na
konkretne żądanie, bo ich jest ponad 100.

Waldek

makaron+tuńczyk w oleju
Re: Cos z jajek
jak zrobic botwinke??