kulki z mielonego - jak?

1. Data: 2003-11-22 12:31:52

Temat: kulki z mielonego - jak?
Od: "paweł PAWLAT Wojciechowski" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

cześć,
pytanie do was take mam
jak z mielonej cielęciny zrobić kuleczki które nastęnie ugotuję w jakimś
dobrym sosie? wyobrażam sobie aby były wielkości orzechów włoskich, tylko z
czym je zmieszać aby były ładne, okrągłe i się nie "rozmemłały". słyszałem
coś o ryżu? czekam na wszelkie propozycje
pozdrawiam.
paweł.

1. Data: 2003-11-22 21:13:01

Temat: Re: kulki z mielonego - jak?
Od: "Lidia_b" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"paweł PAWLAT Wojciechowski" <p...@a...pl> wrote in message

Zeby byly ladne i okragle trzeba je robic mokrymi rekami.

1. Data: 2003-11-23 01:15:46

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 22 Nov 2003 13:31:52 +0100, Waćpanna lub Waćpan *paweł PAWLAT
Wojciechowski*, w wiadomości news:<bpnkvn$2n6$1@news.onet.pl> zawarł, co
następuje:

> [...]
> czym je zmieszać aby były ładne, okrągłe i się nie "rozmemłały". słyszałem
> coś o ryżu? czekam na wszelkie propozycje

mnie sie nie rozmemłują, jak robie z nich normalne pulpety - a jajkiem,
tartą bułką, siekaną pietruszką i przyprawami. mieszam, formuję i zostawiam
do stężenia. fakt, nigdy nie są perfekcyjnie okrągłe, bo tu i tam coś
wyjdzie, ale z reguły trzymają się dobrze.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2003-11-24 09:32:06

Od: "syso" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "paweł PAWLAT Wojciechowski" <p...@a...pl> napisał
w wiadomości news:bpnkvn$2n6$1@news.onet.pl...

> czym je zmieszać aby były ładne, okrągłe i się nie "rozmemłały". słyszałem
> coś o ryżu? czekam na wszelkie propozycje

Najpierw musisz mase miesna dobrze wyrobic (troche jak ciasto) z reszta
skladnikow np. jajkiem, bulka namoczona w mleku albo odrobina jogurtu i
przyprawami. Jaj ma odpowiednia konsystencje formujesz rekami zwilzonymi w
wodzie, wtedy wychodzi elegancko i nie lepi sie do rak.

Sylwia

1. Data: 2003-11-25 07:41:37

Od: "Majka" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W domu rozmraża mi się właśnie mięso, bo też planuję dziś pulpeciki w sosie.
Jak dalej postępować po uformowaniu kulek? Jaki sosik? Będę je robić pierwszy
raz w życiu. Liczę na waszą pomoc.

Majka

1. Data: 2003-11-25 10:38:20

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 25 Nov 2003 07:41:37 +0000 (UTC), Waćpanna lub Waćpan *Majka*, w
wiadomości news:<bpv13h$oib$1@inews.gazeta.pl> zawarł, co następuje:

> W domu rozmraża mi się właśnie mięso, bo też planuję dziś pulpeciki w sosie.
> Jak dalej postępować po uformowaniu kulek? Jaki sosik? Będę je robić pierwszy
> raz w życiu. Liczę na waszą pomoc.

obgotować z pół godziny (takie wielkości mandarynki) w zasłupiowym bulionie
z kostki albo w wodzie z wegetą

zrobić sosik potrawkowy, lub koperkowy, lub pomidorowy...
podgrzewać na ,ałym ogniu pulpety w sosie, żeby przeszły
a najlepiej wsadzić w sos, do lodóki i następnego dnia podawać

1. Data: 2003-11-25 10:43:33

Od: "Majka" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zrobić sosik potrawkowy, lub koperkowy, lub pomidorowy...

Mogę prosić o instrukcje? Dopiero od dwóch tygodni eksperymentuję w kuchni i
wiele rzeczy to dla mnie wciąż czarna magia.
Dzięki

1. Data: 2003-11-25 10:53:10

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Majka" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
sosie.
> Jak dalej postępować po uformowaniu kulek? Jaki sosik? Będę je robić

Ponizej wklejam przepis na penne z pulpecikami Monisiatka. Bardzo smaczne
danie i masz dokladne instrukcje.

Skladniki:
pulpeciki:
1. mieso mielone - 1 kg, albo mniej, albo wiecej...., najlepsze wolowo-
wieprzowe, ale ja i z indyczego robilam
2. bulka rozmoczona, rozdrobniona - jak nie ma, daje tarta bulke
3. starty ser ostry wedzony - ok 3 - 4 lyzek. W oryginale byl parmezan, ja
daje rolade ustrzycka
4. pietruszka swieza posiekana
5. jajko
6. czosnek - przez praske
7. cebula posiekana drobno

sos:
1. 1/2 litra sosu pmidorowego - taki z kartonika daje
2. 1 dl rosolku (z kostki, wolowego)
3. 1 dl wina czerwonego wytrwanego - moze byc podlawe:)) Na ogol daje jakas
resztke, co sie w domu poniewiera, albo .... Sofie - niezla do sosow:))
4. bazylia swieza - jak nie ma, moze byc ostatecznie suszona, ale to nie to
samo
5. czosnek - przez praske

Czosnku w obu przypadkach - wedlug uzania, po jednym zabku to minimum, ja
daje
wiecej, ale ja jestem czosknozerca:)

W misce wymieszac - mieso, bulke, ser, czosnek, cebulke, jajo, pietruszke,
przyprawy. Krecic male kulki i obtaczac je w przyprawionej mace (przyprawy
do
maki wedlug uznania 0 dobre jes oregano, prowansalkie, majeranek). Pulpeciki
smazyc na patelni.
Zdajc z patelni, wlac tam (tzn. na te patelnie) - sos pomidorowy, rosol,
wino,
czosnek. Zagotowac.
Wrzucic pulpeciki, doprawic sos. Na malym ogniu podusic - ok. 15 minut.
I to wszystko.
Potrawa jest latwa - najgorsze jest krecenie pulpecikow, zwlaszcza z 2 kg
miesa:)

Koniec cytatu.
Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

piersi kurze z jablkami (nieco egzotyczne) [P]
chleb z zamrażalnika
beaujolais nuveau
ośmiornice
khaki