piersi kurze z jablkami (nieco egzotyczne) [P]

1. Data: 2003-11-22 09:33:12

Temat: piersi kurze z jablkami (nieco egzotyczne) [P]
Od: Ewa Dacko <e...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wczorajszy obiad. Mial byc dzisiejszy tez, ale wyglada na to, ze
zjemy te piersi na zimno z chlebem Fiony, takie dobre to razem.
Proste, tanie i pyszne.

Skladniki:
4 filety z piersi kurczaka
1 duze jablko
1 lyzeczka kuminu
(kumin jest najwazniejszy, bez niego w ogole nie bedzie tego
egzotycznego smaczku)
pol lyzeczki kminku
czosnek granulowany
kilka lyzek wody
sol
papryka
imbir

Filety ulozyc w naczyniu zaroodpornym i posypac przyprawami z
obu stron. Zostawic na 2 h (na dluzej pewnie tez by mozna,
tyle ze raczek w lodowce).

Potem przekroic jablko na cwiartki, wykroic gniazdo nasienne
i pokroic na cienkie (3 mm) plasterki).

Piersi w naczyniu oblozyc plasterkami jablek, podlac woda, przykryc
folia aluminiowa i wstawic do piekarnika nagrzanego do ok. 190 st.
Piec ok. godziny, w polowie czasu odwrocic filety. Raz na jakis czas
zajrzec i ewentualnie polac mieso sosem z pieczenia.

Pod koniec pieczenia zdjac folie i - jesli ktos ma - wlaczyc
grilla/gorna grzalke - tak zeby sie mieso ladnie przypieklo.
Uwaga - piersi prawie nie maja tluszczu, sos tez nie, wiec
trzeba pilnowac, zeby nie ususzyc, ewentualnie oprocz wody
podlac oliwa.

Moja koncepcja podania: ryz (basmati mieszany z dzikim)
i brokuly al dente.

Smacznego :)

Evva

1. Data: 2003-11-22 16:39:36

Temat: Re: piersi kurze z jablkami (nieco egzotyczne) [P]
Od: "Ania" <a...@R...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 1 duze jablko
> 1 lyzeczka kuminu
> (kumin jest najwazniejszy, bez niego w ogole nie bedzie tego

Witam!

Wlasnie robie taki obiad.
O dziwo mam kumin, przywiozlam te przyprawe z Turcji, ale pewnie w sklepach
sie znajdzie..
Zobaczymy co na takie danie powie mój mezczyzna...

Pozdrawiam,
Anna z Wawy

1. Data: 2003-11-24 14:21:01

Od: "Mubuzia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Ewa Dacko" <e...@k...pl> napisal w wiadomosci
> (kumin jest najwazniejszy, bez niego w ogole nie bedzie tego
> egzotycznego smaczku)

Czy ta przyprawe jest ciezko kupic? Pytalam o nia juz w kilku sklepach i za
kazdym razem patrzono sie na mnie dziwnie....:( A tak chcialabym wyprobowac
ten przepis

Pozdr
Mubuzia

1. Data: 2003-11-24 15:15:14

Od: Grzegorz Mucha <m...@z...mielonka.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 24 Nov 2003 15:21:01 +0100, Mubuzia wrote:

> [...]
> kazdym razem patrzono sie na mnie dziwnie....:( A tak chcialabym wyprobowac

A skad jestes? Jesli z Krakowa i okolic,znam co najmniej pare miejsc, gdzie
mozna dostac kumin (lub kmin rzymski /zeera, bo takie tez sa nazwy,
oficjalna jest ta 2-ga). 1-sze to oczywiscie Naturalny Sklepik na
Krupniczej.

mucher

1. Data: 2003-11-25 11:41:05

Od: "Mubuzia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Grzegorz Mucha" <m...@z...mielonka.pl> napisal w
wiadomosci news:1b1ybjlnfkf4k$.j5gkihv7xfih.dlg@40tude.net...

> A skad jestes? Jesli z Krakowa i okolic,znam co najmniej pare miejsc,
gdzie
> mozna dostac kumin

niestety nie - z przeciwleglego kata mianowicie z Bialegostoku.....
moze mozna dostac to jakas insza metoda?

Pozdrawiam
zakatarzona potwornie Mubuzia

chleb z zamrażalnika
beaujolais nuveau