kurczak + brokuly?

1. Data: 2003-07-28 11:53:56

Temat: kurczak + brokuly?
Od: "Babarosia" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam grupowiczow.... :))))

mam malutka prosbe, potrzebuje jakiegos przepisu na kurczaczka (albo jakies
inne miesko) ......
tylko zeby jakos pasowalo do brokulow :)))) uwielbiam je :))

dziekuje
pozdrawiam
agat

1. Data: 2003-07-28 12:06:30

Temat: Re: kurczak + brokuly?
Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Babarosia" <a...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
jakies
> inne miesko) ......
> tylko zeby jakos pasowalo do brokulow :)))) uwielbiam je :))

Cytuje ponizej przepis wkn - bardzo smaczna potrawa.

Piersi z indyka z brokulami w kremowym sosie

50 dag piersi z indyka
40 dag pieczarek
brokuły (wiecie, jak to u nas - ze trzy kwiaty spore zawiniete w folie,
teraz toto kosztuje ok. 2,60 zł)
200 ml śmietany kremówki
200 ml bulionu (może być z kostki drobiowo-wołowy)
2 łyżki mąki
ser żółty (jakiś natan, gouda) - ok. 15 dag
pieprz, sól, ew. odrobina papryki w proszku
łyżka masła albo oleju

Pieczarki pokroić w plastry i udusić na tłuszczu, przyprawiając je
delikatnie solą i pieprzem.
Dodać do nich pokrojonego w nieduże plastry (o średnicy około 5 cm i
grubości ok. 0,5 cm) indyka - wcześniej posolonego. Zalać bulionem. Przykryć
i dusić około 320 minut. Przyprawić pieprzem i papryką.
W tym czasie na wrzącą, osoloną wodę wrzucić kwiaty brokułów i gotować je aż
zaczną robić się miękkie (najlepiej wyjąć je w momencie al dente).
Do mięsa z pieczarkami dodać wymieszaną dokładnie z mąką śmietanę.
Ewentualnie doprawić do smaku.
Piekarnik mocno rozgrzać. Naczynie żaroodporne wyłożyć brokułami, na nie
przełożyć indyka z pieczarkami i sosem.
Całość posypać startym na małych oczkach serem.
Zapiekać bez przykrycia aż ser rozpuści się i lekko przyrumieni.

Podawać z ryżem.

Ania

Jak mozna krotko opisac, co to jest pyszny smak dobrych potraw? To kaloria!
/Garfield/

1. Data: 2003-07-28 12:25:53

Od: "BaM" <b...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jakies
> inne miesko) ......
> tylko zeby jakos pasowalo do brokulow :)))) uwielbiam je :))

U mnie wlasnie na kuchence dochodzi bardzo prosty w formie.
Piersi z kurczaka umyc, pociac, posolic, popieprzyc, potraktowac slodka
papryka w proszku.
Na patelni rozpuscic maslo, wrzucic piersi, dusic pod przykryciem az dojda.
Dodac smietane i na wierzch polozyc brokuly podzielone na czastki.
Na malym ogniu brokulki w chwilke dochodza pod przykryciem, sa piekne
zielone, a pod spodem sosik z mieskiem.
Mniam..
Proste a dobre..

Pozdrawiam
BaM

1. Data: 2003-07-29 05:27:42

Od: "Babarosia" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

dziekuje slicznie : ^ )

scisk i pozdro
agat

1. Data: 2003-07-29 09:17:58

Od: "ivona" <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Dodać do nich pokrojonego w nieduże plastry (o średnicy około 5 cm i
> grubości ok. 0,5 cm) indyka - wcześniej posolonego. Zalać bulionem.
Przykryć
> i dusić około 320 minut.

Jak długo dusić??? 320 minut??? Przelicz to na godziny!!!

1. Data: 2003-07-29 09:38:00

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ivona" <i...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Przykryć
>
> Jak długo dusić??? 320 minut??? Przelicz to na godziny!!!

Przepraszam, wkleilam "jak leci", no a w dalszej czesci watku bylo
sprostowanie, ze chodzi o 20 minut.

Chcialam wkleic link do watku, ale u mnie jak zwykle digipills ani minilien
nie dziala... Czy znacie jakis alternatywny "skracacz" adresow?

Pozdrawiam,
Ania

Gdzie?
Blat marcepanowy do tortu