laska cynamonu

1. Data: 2003-07-10 09:38:27

Temat: laska cynamonu
Od: "Agnieszka Sobczyk" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam głupie pytanie! Naprawdę nie wiem - jak w przepisie jest : dodać laskę
cynamonu to : mam ją pokruszyć, dodać całą, zmielić bo cynamon świeżo
zmielony podobnie jak pieprz jest bardziej aromatyczny? Zawsze używałam
kupnego mielonego cynamonu a teraz mam w przepisie właśnie laskę cynamonu i
mam takowe w domu.

Wytłumaczcie mi proszę!
Aga

1. Data: 2003-07-10 09:50:59

Temat: Re: laska cynamonu
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Sobczyk:
> [...]
> kupnego mielonego cynamonu a teraz mam w przepisie właśnie laskę cynamonu i

hmm. Zależy od przepisu, ale na ogół dajesz całą albo w kilku kawałkach,
które potem wyławiasz z potrawy. Są jednak przepisy (np. garam masala),
gdzie prażysz cynamon w całości a potem moździerzujesz na proszek.
Zdradź może co robisz i będzie łatwiej podpowiedzieć.

Waldek

1. Data: 2003-07-10 10:28:57

Od: "Agnieszka Sobczyk" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Waldemar Krzok" <w...@u...fu-berlin.de> wrote in message

> [...]
> gdzie prażysz cynamon w całości a potem moździerzujesz na proszek.
> Zdradź może co robisz i będzie łatwiej podpowiedzieć.

Nic oryginalnego : wiśnie z cynamonem w słoikach i nie wiem czy po prostu do
każdego słoiczka dać kawałek ale z tego co piszesz to pewnie tak, pewnie w
przepisie byłoby zwyczajnie cynamon.
Co o tym sądzisz?
Pozdrawiam,
Aga

1. Data: 2003-07-10 10:32:11

Od: "Agnieszka Sobczyk" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
do
> każdego słoiczka dać kawałek ale z tego co piszesz to pewnie tak, pewnie w

Wiśnie trzeba gotować z cukrem i tym cynamonem, więc może po gotowaniu go
po prostu wyjąć?
Aga

1. Data: 2003-07-10 11:10:49

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Sobczyk :

> do

> Wiśnie trzeba gotować z cukrem i tym cynamonem, więc może po gotowaniu go
> po prostu wyjąć?

możesz zostawić w słoiku i wyłowić przed podaniem. Jest to kompot czy
dżem? W kompocie bym zostawił, w dżemie raczej nie.

Waldek

1. Data: 2003-07-10 11:28:15

Od: "Agnieszka Sobczyk" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> dżem? W kompocie bym zostawił, w dżemie raczej nie.
>
> Waldek

Ma to być coś w formie galaretki więc myślę że takie bardziej klarowne -
może nawet będzie ciekawie wyglądać jak zostawię?! Czy może cały czas w tym
słoiku "wydzielał będzie się aromat tego cynamonu i będzie po otwarciu za
jakieś kilka miesięcy za mocno cynamonowe?

Aga

(P) bobowy sos z tagiatellą
poszukuje - przepis na krupniok zapiekany zawijany w nalesnikach z "polewa" serowo-pomidorowa?
kuchnia wegierska i rumuńska
Cielecina z grilla
pasteryzacja