łatwe ciacha

1. Data: 2002-01-24 14:06:51

Temat: łatwe ciacha
Od: "gocha" <g...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Proszę Was o łatwe przepisy na szybkie w wykonaniu i efektowne ciacha, które
nie mogą się nie udać.
Zobowiązałam się upiec na sobotę 3 lub 4 i pojęcie mam jedynie o serniku i
jabłeczniku.
A pozostałe dwa, żeby nie było jednorodnie?
Dodam,że te ciacha potrzebne będą na stypę po pogrzebie mojej babci. Właśnie
w sobotę.

zasmucona odejściem babci
Gocha

1. Data: 2002-01-24 14:42:13

Temat: Re: łatwe ciacha
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik gocha <g...@p...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisała:
> Proszę Was o łatwe przepisy na szybkie w wykonaniu i efektowne ciacha, które
> nie mogą się nie udać.

Jesli latwe i szybkie, to proponuje Stefanke, na ktora przepis podawala
Eva w poscie z 18.01 "Ciasto- po raz pierwszy".
Nie ma tam informacji, ile trzeba dac kakao, ale ja dalam 2 lyzki
i bylo OK.

Drugie ciasto to moze byc pierniko-murzynek wg Castle, o ile
lubisz takie ciasta. Robi sie szybko, latwo i nie moze nie wyjsc.
Przepis jest na stronie:
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis.php?przepis=35

Swietnie wychodzi tez cynamonowiec z jablkami (przepis tez na
tej samej stronie).

Mozesz tez zrobic wafle przelozone masa z mleka w proszku.

> zasmucona odejściem babci

Wspolczuje Ci Gosiu z tego powodu, ale takie jest zycie... kiedys
musza odejsc Ci, ktorych kochamy.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-01-24 15:53:23

Od: "gocha" <g...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję Ci Lillu za przepisy i słowa pocieszenia.
Świetna strona z przepisami. Na pewno skorzystam
pozdrowienia
Gocha

1. Data: 2002-01-24 16:49:58

Od: Iwona Konieczny <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <a2p4q7$ba5$1@news.tpi.pl>, gocha wrote:
> [...]
> A pozostałe dwa, żeby nie było jednorodnie?
> Dodam,że te ciacha potrzebne będą na stypę po pogrzebie mojej babci. Właśnie

Serdeczne wyrazy współczucia....
A co do ciast to proponuję tradycyjne czarno białe (laciate) właściwie
wszyscy to lubią, a zawsze się udaje. W razie jak zostanie może postać i
się nie zmarnuje... A i jeszcze dość szybko się robi.

250 g miękkiego masła,
250 g cukru,
1 łyżka cukru waniliowego,
4 jajka,
400 g mąki,
100 g mąki ziemniaczanej,
1 torebka proszku do pieczenia (na pół kilo mąki)
1 szczypta soli,
0.1 l mleka,
30 g kakao
1 łyżka cukru pudru

Masło utrzec na pianę dodając cukier i cukier waniliowy. Jajka wbijać
pojedynczo u cierać dalej. Mąkę wymieszać z mąką ziemniaczaną, proszkiem
do pieczenia i solą, dodawać do masy na zmianę z mlekiem. Połowę ciasta
włożyć do formy (np. podłużna keksowa), do reszty dodać kakao. Ciemne
ciasto wyłożyć na jasne i lekko wymieszać łyżka lub widelcem. Piec w tem
ok.200 st na srodkowym poziomie piekarnika przez 1 godzinę. Sprawdzic
patyczkiem, jak się przykleja to jeszcze parę minut podpiec.
przestudzone wyjąć z formy i posypać cukrem pudrem.

Pozdrowienia
Iwona

Pizza, Pyt. o drozdze
wieczor paniejski-pytanie