Re: łatwe ciacha

From: Iwona Konieczny <m...@b...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: łatwe ciacha
Date: Thu, 24 Jan 2002 17:49:58 +0100

In article <a2p4q7$ba5$1@news.tpi.pl>, gocha wrote:
> Proszę Was o łatwe przepisy na szybkie w wykonaniu i efektowne ciacha, które
> nie mogą się nie udać.
> Zobowiązałam się upiec na sobotę 3 lub 4 i pojęcie mam jedynie o serniku i
> jabłeczniku.
> A pozostałe dwa, żeby nie było jednorodnie?
> Dodam,że te ciacha potrzebne będą na stypę po pogrzebie mojej babci. Właśnie
> w sobotę.

Serdeczne wyrazy współczucia....
A co do ciast to proponuję tradycyjne czarno białe (laciate) właściwie
wszyscy to lubią, a zawsze się udaje. W razie jak zostanie może postać i
się nie zmarnuje... A i jeszcze dość szybko się robi.

250 g miękkiego masła,
250 g cukru,
1 łyżka cukru waniliowego,
4 jajka,
400 g mąki,
100 g mąki ziemniaczanej,
1 torebka proszku do pieczenia (na pół kilo mąki)
1 szczypta soli,
0.1 l mleka,
30 g kakao
1 łyżka cukru pudru

Masło utrzec na pianę dodając cukier i cukier waniliowy. Jajka wbijać
pojedynczo u cierać dalej. Mąkę wymieszać z mąką ziemniaczaną, proszkiem
do pieczenia i solą, dodawać do masy na zmianę z mlekiem. Połowę ciasta
włożyć do formy (np. podłużna keksowa), do reszty dodać kakao. Ciemne
ciasto wyłożyć na jasne i lekko wymieszać łyżka lub widelcem. Piec w tem
ok.200 st na srodkowym poziomie piekarnika przez 1 godzinę. Sprawdzic
patyczkiem, jak się przykleja to jeszcze parę minut podpiec.
przestudzone wyjąć z formy i posypać cukrem pudrem.

Pozdrowienia
Iwona