leki homeopatyczne

1. Data: 2002-11-12 10:48:47

Temat: leki homeopatyczne
Od: "J.K" <E...@W...PL> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Wlasnie jak sadzicie czy te leki dzialaja? czy pomagaja w leczeniu?
czy mozna uzywac ich razem z innymi "normalnymi" lekami?
Moja corka(5,5 lat) ma katar, z polecenia znajomej zaczelam jej podawac lek
homeopatyczny CORYZALIA. I stad moje pytania, czy ten lek pomoze?
Beatka

2. Data: 2002-11-12 11:05:32

Temat: Re: leki homeopatyczne
Od: "Skakanka" <k...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam!
> Wlasnie jak sadzicie czy te leki dzialaja? czy pomagaja w leczeniu?
> czy mozna uzywac ich razem z innymi "normalnymi" lekami?
> Beatka

Producenci lekow homeopatycznych zadziwiajaco nieskie stezenia substancji
czynnych w preparatach tlumacza tak, ze czasteczki tworza jakby "odcisk" w
wodzie.
To chyba wystarczy wszystkim ktorzy uczyli sie kiedykolwiek chemii

Pozdrawiam

Kaska

3. Data: 2002-11-12 16:33:31

Od: Digit <d...@p...no.spam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"J.K" <E...@W...PL> wrote in news:aqqm9v$kjq$1@news.tpi.pl:

> [...]
> lekami? Moja corka(5,5 lat) ma katar, z polecenia znajomej
> zaczelam jej podawac lek homeopatyczny CORYZALIA. I stad moje

Nie pomoze
(no chyba ze jako placebo)
Pozdrawiam
Darek

4. Data: 2002-11-12 18:08:29

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"J.K" <E...@W...PL> wrote:

>Witam!
>Wlasnie jak sadzicie czy te leki dzialaja? czy pomagaja w leczeniu?

to jest chyba najwiekszy skandal farmaceutyki. sprzedawanie w aptekach
jako leki preparatow o niepotwierdzonym dzialaniu terapeutycznym.
cztyli mowiac po ludzku - nie dzialajacych.

>czy mozna uzywac ich razem z innymi "normalnymi" lekami?

poniewaz nie dzialaja to mozesz ich uzywac z czymkolwiek

>Moja corka(5,5 lat) ma katar, z polecenia znajomej zaczelam jej podawac

no wlasnie, sasiadka polecila. gorsze ze niektorzy lekarze tez to
zalecaja.

> lek
>homeopatyczny CORYZALIA. I stad moje pytania, czy ten lek pomoze?

tyle co zwyky cukier. a ze dawka mala, to przynajmniej dzur w zebach
nie wywola.

5. Data: 2002-11-12 20:01:29

Od: "Amalein" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "J.K" <E...@W...PL> napisał w wiadomości
> [...]
lek
> homeopatyczny CORYZALIA. I stad moje pytania, czy ten lek pomoze?

Juz Rudolf Virchoff , anatomopatolog zyjacy w XIX w., tak skomentowal
homeopatie /a propos niskich stezen/ " Panowie jesli wlejemy kufel piwa do
Szprewy pod Berlinem co z niego bedzie przy ujsciu do Baltyku"...
Pozdrawiam - Amalein

6. Data: 2002-11-12 20:11:18

Od: Artur Makowski MD <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

J.K wrote:

> [...]
>Moja corka(5,5 lat) ma katar, z polecenia znajomej zaczelam jej podawac lek
>homeopatyczny CORYZALIA. I stad moje pytania, czy ten lek pomoze?

Szkoda, ze wydalas juz te pieniadze. Moglabys z powodzeniem kupic cos
dla dziecka z wiekszym dla niego pozytkiem (zabawka, ksiazka). A tak
zasponsorowalas wczasy/nowy samochod komus kto nauczyl sie sprzedawac
"nic" za ciezkie pieniadze...

Serwery, domeny: http://serwer4you.com/
Pogadaj z maszyna: http://serwer4you.com/robot/
Linki medyczne http://medyczne.com/

7. Data: 2002-11-12 20:57:24

Od: Yellow_Peril <x...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <aqqm9v$kjq$1@news.tpi.pl>, E...@W...PL says...
> [...]
> Moja corka(5,5 lat) ma katar, z polecenia znajomej zaczelam jej podawac lek
> homeopatyczny CORYZALIA. I stad moje pytania, czy ten lek pomoze?

Homeopatia = szarlataneria + znachorstwo.

Yellow

8. Data: 2002-11-12 23:11:35

Od: "KM" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Homeopatia = szarlataneria + znachorstwo.

Tak na marginesie, szkoda tylko, ze niektorzy lekarze (z dyplomem) bawia sie
w to na powaznie.
Wypisuja nawet na pieczatce "lekarz homeopata". Co ciekawe nawet powaznym,
oficjalnym pismom medycznym zdarza sie zamieszczac ogloszenia o kursach
doskonalacych w dziedzinie homeopatii...

Chris

9. Data: 2002-11-13 13:35:50

Od: Marek Bieniek <mbieniek@poczta_nospam_onet.pl_invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 13 Nov 2002 00:11:35 +0100, KM wrote:

> [...]
> oficjalnym pismom medycznym zdarza sie zamieszczac ogloszenia o kursach
> doskonalacych w dziedzinie homeopatii...

To jest trochę tak:
Firmy produkujące 'leki' homeopatyczne mają określone dochody, uprawiaja
określony marketing.
Wiadomo, że taki specyfik na pewno nie zaszkodzi, bo nie ma jak.
Wiadomo, że może pomóc, bo działa efekt placebo.
Wiadomo, że jest sporo pacjentów, dla których otrzymanie leku to
priorytet, a medycyna często nie ma im nic do zaoferowania.
Wiadomo, ze jeśli oprawi się produkt w odpowiedni 'naukowy' sposób, to
efekt placebo zadziała lepiej.

Nie potępiam homeopatii, bo krzywdy nie czyni, a pomóc niektórym może.
Wiem, że nie ma żadnych racjonalnych podstaw, aby twierdzić, że
homeopata może działać (a przynajmniej działać tak, jak twierdzą jej
teoretycy).
Sam homeopatii nie uprawiam i na razie nie mam zamiaru jej uprawiać, bo
szanuję swoich pacjentów i nie chcę im wciskać placebo za ciężkie
pieniądze.
Z drugiej strony, jesli przyjdzie mi kiedyś spotkać się z
zapotrzebowaniem ze strony pacjentów na taką działalność - klient nasz
pan, może nawet kurs zrobię, jeśli bedzie szansa, że koszty tegoś się
zwrócą.
Różne oszołomy wciskają ludziom ciemnotę i zapotrzebowanie na szamanizm
jest coraz większe. Wolę, żeby robił to lekarz z dyplomem i
wykorzystywał do tego placebo, niż żeby robił to jakiś kaszpirowski od
siedmiu boleści (ogłaszał się tu nie raz taki jeden).

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)
"Rozmiary guza są niewielkie, zas położenie parszywe,..."
(dr D. J.)

10. Data: 2002-11-14 14:35:40

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek <mbieniek@poczta_nospam_onet.pl_invalid> wrote:

>On Wed, 13 Nov 2002 00:11:35 +0100, KM wrote:

>Nie potępiam homeopatii, bo krzywdy nie czyni,

owszem moze czynic. kiedy ktos zaniecha leczenia, bo bierze preparaty
homeopatyczne. albo kiedy ktos ubogi nie bedzie mial pieniedzy na
leki, bo kupil drogie, reklamowane, niedzialajace g...

>a pomóc niektórym może.

chorym z urojenia. to tak.

> [...]
>Sam homeopatii nie uprawiam i na razie nie mam zamiaru jej uprawiać, bo
>szanuję swoich pacjentów i nie chcę im wciskać placebo za ciężkie

no to chwala.

>Z drugiej strony, jesli przyjdzie mi kiedyś spotkać się z
>zapotrzebowaniem ze strony pacjentów na taką działalność - klient nasz
>pan,

a jak cie poprosza to narkotyki przepiszujesz?

> może nawet kurs zrobię, jeśli bedzie szansa, że koszty tegoś się
>zwrócą.

to ja Ci teraz zrobie kurs przyspieszony:
PREPARATY HOMEOPATYCZNE NIE DZIALAJA

moje wynagrodzenie za kurs prosze przeznaczyc na dozywianie biedoty

> [...]
>wykorzystywał do tego placebo, niż żeby robił to jakiś kaszpirowski od
>siedmiu boleści (ogłaszał się tu nie raz taki jeden).

no i tu sie wlasnie zupelnie nie zgadzamy

to ze lekarz bedzie sie zachowywac troche jak kaszpirowski nie
wyeliminuje kaszpirowskich z gry

Operacja kolana - klinika Damiana
serce
Skąd się bierze bezsenność?