ligawa

1. Data: 2000-07-18 16:15:13

Temat: ligawa
Od: "Darek" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pare tyg temu robilem w Makro zaopatrzenie mojej lodowki i zamrazarki w
roznego rodzaju miesa. Wszystko juz wymiecione a zostalo....no wlasnie -2 kg
ligawy- z zew. piekny kawalek wolowiny a w srodku duzo blonek ,co z tym
zrobic /,na razie sie nie spieszy bo jak po przekrojeniu zobaczylem te
blonki to szybko wrzucilem to do zamrazarki. Czekam na pomysly. Dzieki.
Darek

1. Data: 2000-07-18 17:21:37

Temat: Re: ligawa
Od: c...@a...net.pl (MarCel) szukaj wiadomości tego autora

C...@a...net.pl

ligawa jest doskonała na sztukę mięsa z sosikiem chrzanowym,ale też jest
dobra na tatar!! i pieczeń ( w całości) po uprzednim obsmażeniu lub
zanurzeniu we wrzątku (5 min) a o błonki się nie martw będzie bardziej
delikatna. MarCel.

--
----
Serwery WWW, konta e-mail
LETNIA PROMOCJA, dodatkowe konto e-mail 25 MB, GRATIS
Zapraszamy - AlphaNet http://alpha.pl
----

--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-rec-kuchnia
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-rec-kuchnia/

1. Data: 2000-07-19 07:49:54

Temat: Odp: ligawa
Od: "Agnieszka" <A...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Darek <p...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...
> [...]
> zrobic /,na razie sie nie spieszy bo jak po przekrojeniu zobaczylem te
> blonki to szybko wrzucilem to do zamrazarki. Czekam na pomysly. Dzieki.

Juz chyba podawalam ten przepis, ale chetnie powtorze, bo u mnie na
swiatecznym stole robi furore (nie przepis tylko jego efekt) - jako mieso
zimne, ale mozna tez jesc na cieplo najlepiej z kluskami kladzionymi i
buraczkami. Ale ad rem
1. Ligawe oblewamy octem nastepnie wkladamy do miski obkladajac plastrami
cebuli, 2-3 liscie laurowe , kilka ziaren pieprzu. Przyciskamy talerzykiem,
na wierzchu ciezarek. Ma tak lezec przez dni kilka, az pusci sok i zmieni
kolor. Codziennie ze 2 razy przekladamy miesko na inny bok.
2. Szykujemy nacierke: zmiazdzony czosnek + sol + pieprz czarny i tym
nacieramy paseczki sloninki, ktora szpikujemy pieczen.
3. Osmazamy na patelce, przekladamy do rondla, podlewamy woda, dodajemy nowa
cebule, troche grzybkow suszonych i solimy tak, aby sos byl mocno slony.
4. Dusimy ok. godziny. Trzeba uwazac, aby nie za dlugo, bo sie nie bedzie
dalo pokroic w ladne plastry.
Pozdrawiam - Agnieszka

torty
skrobany tatar