likwidacja DG????

1. Data: 2006-12-28 21:48:04

Temat: likwidacja DG????
Od: Marek <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wydawało mi się, że tak można i po prostu wyrejestrowałem DG w ZUS-ie z
obowiązku ubezpieczenia zdrowotnego pod kodem "zaprzestanie działalności
czy coś w tym rodzaju. Było to w grudniu ub. roku. Żyłem w błogiej
nieświadomości, że to jest "zawieszenie" i dla ZUS-u, podobnie jak US nie
mam żadnych przychodów/kosztów: bo w rzeczywistości wysyłałem puste
deklaracje VAT, KPiR była też pusta. Utrzymuję się z renty i pracy na
etacie. NIedawno dowiedziałem się, że to nie jest do końca tak, jak
myślałem, i dla ZUS-u dalej jestem płatnikiem składki i zarabiam
miesięcznie ileś-tam wurtualnej kasy, ale ZUS bywa tolerancyjny i niekiedy
takie wyrejestrowanie /bez jednoczesnej likwidacji DG w US/ honoruje. Na
wszelki wypadek chciałbym jednak tą DG zlikwidować, i to najlepiej jeszcze
w tym roku, czyli jutro. Jakie dokumenty i gdzie trzeba przedłożyć???? Czy
info o tej likwidacji zostanie wysłana przez US lub Urzą Gminy do ZUS-U ???
(lepiej,żeby nie...).

Czytałęm gdzieś, że od 1997 (czy 1998 ??) US ma sam powoadamiać ZUS o
zarejestrowaniu/wyrejestrowaniu DG. Wie ktoś coś na tem temat ??? Byłbym
wdzięczny za wszelkie inforamcje. Wie, troche późno, ale goście świateczni
wyrwali mi kilka dni....

--
Marek

2. Data: 2006-12-28 22:41:37

Temat: Re: likwidacja DG????
Od: Marek <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czytałęm gdzieś, że od 1997 (czy 1998 ??)
oczywiście 2007/2008 ???

--
Marek

Rehabilitacja