Ustępy dla niepełnosprawnych

1. Data: 2006-12-21 21:18:57

Temat: Ustępy dla niepełnosprawnych
Od: "Stan" <S...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Buduję budynek "małej gastronomii" od jakiej wielkości budynku muszę
"zastosować" ustępy dla osób
niepełnosprawnych - od czego to zależy ?

Czy funkcję takiego(takich) ustępu mogę zastosować w pomieszczeniu dla osób
pełnosprawnych ?

Czy są instytucję, które pomogą mi sfinansoweac taką inwestycję ?

2. Data: 2006-12-22 01:47:06

Temat: Re: Ustępy dla niepełnosprawnych
Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stan" <S...@o...pl> napisał w wiadomości
> Buduję budynek "małej gastronomii" od jakiej wielkości budynku muszę
> "zastosować" ustępy dla osób
> niepełnosprawnych - od czego to zależy ?
Nie tyle z przymusu ale z chęci zysku wartałoby chociaż jedną toaletę większą z
szerszymi drzwiami postawi.

> Czy funkcję takiego(takich) ustępu mogę zastosować w pomieszczeniu dla osób
> pełnosprawnych ?
Dlaczego nie, tylko obie toalety dla Pań i Panów wyposażyłbym w szersze drzwi,
uchwyty przy muszli,
które nie tylko są pomocne dla osób niepełnosprawnych ale i starszych i tych co mają
czasowo
zachwianą równowagę.
Pozdrawiam Piotr Grela

3. Data: 2006-12-22 07:39:17

Od: "Kasi i Przemek" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Buduję budynek "małej gastronomii" od jakiej wielkości budynku muszę
> "zastosować" ustępy dla osób
> niepełnosprawnych - od czego to zależy ?

ustawa prawo budowlane zdaje sie to reguluje, proponuje porozmawiac z
architektem projektujacym obiekt.

> Czy funkcję takiego(takich) ustępu mogę zastosować w pomieszczeniu dla
> osób pełnosprawnych ?

jak najbardziej tak

> Czy są instytucję, które pomogą mi sfinansoweac taką inwestycję ?

http://www.niepelnosprawni.pl/ledge/x/7567 proponuje skontaktowac sie z ich
biurem, napewno udziela informacji.

Co do finansowania takiej inwestycji nie jestem pewien jakie sa szanse, ale
nalezy pogadac z PCPRem, MOPSem i PFRONem.

PrzemekK
smeno@tlen..pl - pobaw sie kropkiem
.: niepełnosprawny - człowiek po tuningu:.

4. Data: 2006-12-22 14:15:37

Od: "Stan" <S...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://www.niepelnosprawni.pl/ledge/x/7567 proponuje skontaktowac
> sie z ich biurem, napewno udziela informacji.

niestety odnośnik na ich stronie nie działa

5. Data: 2006-12-22 21:23:52

Od: "Kasi i Przemek" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> niestety odnośnik na ich stronie nie działa

jak nie działa to proponuje napisac do integracji lub zadzwonic. Nie ma
problemu z uzyskaniem odpowiedzi. Nie wiem na jakiej podstawie buduje Pan
obiekt. Jezeli nie jest to samowola budowlana to architekt powinien brac pod
uwage obowiazujace przepisy prawa budowlanego.

Tak wiec pozostaje kwestia poszukania mozliwosci otrzymania dofinansowania
do inwestycji. Tylko nie wiem czy jest to mozliwe do wlascnie powstajacego
obiektu. Czy mozna to traktowac jako usuniecie barier architektonicznych?

6. Data: 2006-12-22 22:34:11

Od: "Stan" <S...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> obiektu. Czy mozna to traktowac jako usuniecie barier architektonicznych?

Na razie to faza projektu "architekt" jakiś tak słabo zorientowany. Budynek
budowany od zera. W każdym razie zaproponował dostosowanie damskiej toalety
na potrzeby osób niepełnosprawnych. Pierwotnie była w planie toaleta damska
z dwiema kabinami teraz będzie tylko jeden ustęp i przystosowany dla osób
niepełnosprawnych. Wadą będzie mniejsza przepustowość toalety bo niedość, że
kobiety częściej chodzą do przybytku to i często parami...

Dofinansowac tego chyba się nie da, nie słyszałem jeszcze o takim przypadku

7. Data: 2006-12-29 08:25:01

Od: "Mario" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Widziałem w McDonaldzie połączenie toalety dla kobiet i dla osób
niepełnosprawnych - jedno pomieszczenie.
Moze więc warto zrobić dwie toalety - męską i damską, które będą dostępne dla
osób na wózkach.
Poręcze radziłbym mocowane do ściany, by były odchylane do góry - czasem mogą
przeszkadzać, ja osobiście z poręczy nie korzystam i nawet jakby by
przeszkadzały to dam sobie radę, ale niektórym osobom, którym mogą utrudniać
manewrowanie wózkiem lub nawet dojazd do muszli (mam na myśli wózki
elektryczne, ktorych gabaryty są znaczne).
Muszla chyba najbezpieczniej mocowana pośrodku ściany, by można było
podjechać (bodaj troche na skos) z kazdej strony.

Jesli to nie bezie w żaden sposob finansowane to chyba nie ma co aż tak
ściśle przestrzegać reguł architektonicznych - dla mnie głowny warunek
dostępnosci toalety to szerokie drzwi, myślę ze co najmniej 90 cm, choć mój
wozek miesci sie w 60 centymetrowe. Wózek ma cały wjechać i było na tyle luzu
by zamknąć za sobą drzwi. Kto daje sobie rade to sobie poradzi w toalecie,
kto sobie nie radzi i wymaga czyjesc pomocy to chocby nie wiem jak byla duża
i przystosowana, i tak z reguły musi liczyć na czyjąś pomoc.

Warunek - szerokie drzwi i na tyle dużo przestrzeni by trochę można było
manewrować wózkiem i zamknąć drzwi.

Absolutnie odradzam wielkich umywalek i w dodatku z regulowaną wysokościa -
kupa kasy, wielkie jak stodoła, nikt nie ruguluje i tak wysokości - wg mnie
to pomyłka. Zwykła, tradycyjna umywalka, moze troche nizej zamontowana, np 5-
10 cm.
Oczywiście to jest moje spojrzenie na ten problem.

Prosze podać adres tego lokalu, kto wie, moze kiedys zajrzę jak bedzie
okazja, gdy będe w okolicy :)

Swoją drogą cieszę się, ze czuje Pan potrzebę wykonania takiej toalety w tym
budowanym lokalu, obok schodów brak dostępu do toalety to głowny powód
omijania różnych lokali i miejsc przez osoby na wózku.

Trzymam kciuki i pozdrawiam - Mario

8. Data: 2006-12-29 14:07:47

Od: "Marcin-Sulski" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stan" <S...@o...pl> napisał w wiadomości

(...)

> Na razie to faza projektu "architekt" jakiś tak słabo zorientowany.
-
to go zmien !
przeciez za cos mu placisz , no nie ?

> Budynek
> budowany od zera.
-
tym bardziej nie powinno byc problemow

> W każdym razie zaproponował dostosowanie damskiej toalety
> na potrzeby osób niepełnosprawnych.
-
to jak on to sobie wyobraza ???
czy on tez wlazi do damskiej toalety ?

nastepna sprawa to jest mase takich sytuacji gdzie ON
potrzebuje pomocy i obslugiwana jest przez osobe przeciwnej pluci
wiec co im zaproponujesz ??? prosze wjechac i skorzystac z toalety
damskiej lub meskiej ?
Prosta sprawa, jezeli chcesz faktyczne stworzyc jako takie warunki dla ON
to zrob i przygotuj jedna toalete tylko i wylacznie dla ON i wtedy nie ma
problemu jaka plec korzysta z toalety dla ON, tym bardzie ze ma to byc
nowy budynek

pozdrawiam
Marcin

9. Data: 2006-12-30 14:13:01

Od: "Kasi i Przemek" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przystosowany dla osób niepełnosprawnych. Wadą będzie mniejsza
> przepustowość toalety bo niedość, że kobiety częściej chodzą do przybytku

Narazie podałem namiary gdzie można zasięgnąć informacji na interesujący
Pana temat. Jeżeli architekt nie wie co robi to współczuję jego klientom. Wg
mojej wiedzy są odpowiednie normy w temacie toalet i wystarczy je
zastosować. Jeżeli do dziaj nic Pan nie ustalił polecam zadzwonić do
Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego. Nie napisał Pan skąd jest więc
nie podam numeru telefonu.

10. Data: 2006-12-31 10:32:42

Od: "Stan" <S...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

1.) niestety, tacy są tu architekci, wiem że są inni dużo drożsi, niestety
moje środki są ograniczone... :-(

2.) w tym budynku niestety zmieszczą się tylko 2 toalety, ale damska będzie
typowo jednoosobowa - jeden ustęp + pole maewru dla wózka, więc jeśli tam
wejdzie/wjedzie 1 osoba i zamknie drzwi, to nie natknie się już tam na inne
osoby / niespodzianki.
To co mi powiedział architekt to podobno teraz drzwi do kabin muszą mieć
rozmiar 90cm i to dla osób pełnosprawnych, aż się zdziwiłem, bo spotkałem
toalety ogólnodostępne dla pełnosprawnych gdzie drzwi do kabin były mocno
poniżej 70cm

3.) gdzie znaleźć wiarygodną informację jaka jest minimalna szerokość drzwi
do toalet dla osób na wózkach ? a może ktoś zna ten parametr ?

Boże Narodzenie 2006
Problem.
renta socjalna 4x wiecej bedzie mozna dorobic
Dyskryminacja czy moja głupota ?
może ktoś ma zbędną ładowarkę??