renta socjalna 4x wiecej bedzie mozna dorobic

1. Data: 2006-12-19 11:31:20

Temat: renta socjalna 4x wiecej bedzie mozna dorobic
Od: "pawel" <p...@p...pawel :)> szukaj wiadomości tego autora

Osoby otrzymujące renty socjalne będą mogły dorobić cztery razy więcej niż
obecnie. Pracodawcy nie zgadzają się na nowe przywileje dla tej grupy
ubezpieczonych . Jeśli nowe przepisy wejdą w życie, emeryci zaskarżą je do
Trybunału Konstytucyjnego.

Anna Kalata, minister pracy i polityki społecznej: Resort pracy przygotował
rewolucyjne zmiany w zasadach zawieszania rent socjalnych i z tytułu
niezdolności do pracy.

Osoby otrzymujące rentę socjalną będą mogły dorabiać na tych samych zasadach
jak osoby otrzymujące renty z tytułu niezdolności do pracy - tak zakłada
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej. Resort przygotował założenia do
ustawy o wspieraniu zatrudnienia i integracji osób niepełnosprawnych, która
wprowadza zmiany do ustawy o pomocy społecznej oraz o emeryturach i rentach
z FUS.

czytaj dalej

Zawieszenie renty socjalnej

Po zmianach osoby otrzymujące renty socjalne będą mogły dorobić do wysokości
130 proc. przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia. Obecnie prawo do tej
renty ulega zawieszeniu w przypadku osiągnięcia przychodu w wysokości 30
proc. przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia. Do dochodów doliczane są
przychody z tytułu zatrudnienia, służby lub innej pracy zarobkowej albo
pozarolniczej działalności lub prowadzenia pozarolniczej działalności.

- To słuszne rozwiązanie. Dla osób niepełnosprawnych od urodzenia obecne
przepisy stanowią poważną barierę w rehabilitacji przez pracę - mówi
Krzysztof Pater, były minister polityki socjalnej.

- Takie rozwiązanie umożliwi aktywizację zawodową młodych osób - mówi
Elżbieta Arciszewska, prezes Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i
Inwalidów.

Komu renta

Prawo do renty socjalnej przysługuje osobie, która jest pełnoletnia oraz
całkowicie niezdolna do pracy z powodu naruszenia sprawności organizmu,
które powstało przed ukończeniem 18 roku życia. O takie świadczenie może się
także ubiegać osoba, która utraciła zdolność do pracy w trakcie nauki w
szkole lub w szkole wyższej przed ukończeniem 25 roku życia w trakcie
studiów doktoranckich lub aspirantury naukowej. Jednak ustawa z dnia 27
czerwca 2003 r. o rencie socjalnej (Dz.U. nr 135, poz. 1268 z późn. zm.) nie
ogranicza możliwości przyznania renty socjalnej tylko do sytuacji, w której
osoba ubiegająca się o jej przyznanie stała się całkowicie niezdolna do
pracy przed ukończeniem wieku 18 lat albo w trakcie nauki w szkole lub w
szkole wyższej przed ukończeniem 25 lat życia, lub w trakcie studiów
doktoranckich, lub aspirantury naukowej.

O takie świadczenie może się także ubiegać ubezpieczony, jeśli całkowita
niezdolność do pracy spowodowana naruszeniem sprawności organizmu powstała w
późniejszym okresie. Jednak samo naruszenie sprawności organizmu
uzasadniające powstanie całkowitej niezdolności do pracy powinno powstać
przed ukończeniem 18 roku życia albo w trakcie nauki w szkole wyższej przed
ukończeniem 25 roku życia lub w trakcie odbywania studiów doktoranckich, lub
odbywania aspirantury naukowej.

- Sytuacja, w której 50-letnia kobieta może otrzymywać rentę socjalną, jest
patologiczna, gdyż w ten sposób zwalniamy ją z obowiązku podjęcia pracy
zawodowej - mówi Jeremi Mordasewicz z Polskiej Konfederacji Pracodawców
Prywatnych Lewiatan. Jego zdaniem, zwiększenie limitu pozwalającego dorobić
jest szkodliwe, gdyż skoro osoby takie mogą pracować zawodowo, to nie
powinny korzystać ze świadczeń przewidzianych tylko dla osób niezdolnych do
pracy od urodzenia.

Jeśli Sejm przyjmie ustawę powodującą dyskryminowanie wcześniejszych
emerytów, to trafi ona do Trybunału Konstytucyjnego.

Renciści bez limitów

Resort pracy rozważa wprowadzenie bardziej radykalnego rozwiązania
polegającego na zaniechaniu zawieszania świadczeń rentowych w przypadku
wykonywania dodatkowej pracy.

- To oburzające. Jeśli Sejm przyjmie ustawę powodującą dyskryminowanie
wcześniejszych emerytów, którzy obecnie mogą dorabiać na takich samych
zasadach jak renciści niezdolni do pracy, to skierujemy sprawę do Trybunału
Konstytucyjnego - mówi Elżbieta Arciszewska.

- Całkowite zniesienie ograniczeń w dorabianiu jest złym pomysłem, gdyż
renciści będą korzystać z dotacji budżetowej z FUS - dodaje Krzysztof Pater.

Według byłego ministra polityki społecznej, jeśli renciści będą mogli
zarobić więcej niż obecnie wynoszą ustawowe ograniczenia, to znaczy, że są
zdrowi i nie powinni otrzymywać renty. Trzeba bowiem pamiętać, że renta jest
świadczeniem z tytułu ubezpieczenia od utraty możliwości zarobkowania. W
takiej sytuacji renta powinna być cofnięta.

- Jeśli ktoś zarabia więcej niż przed przyznaniem świadczenia chroniącego go
przed utratą środków z pracy, to automatycznie przestaje obowiązywać powód
przyznania tego świadczenia - dodaje Krzysztof Pater.

Obecnie ZUS praktycznie nie przyznaje rent na stałe. Jeśli więc resort pracy
planuje przyznać takie przywileje rencistom, to może oznaczać preferowanie
tylko tej grupy ubezpieczonych.

- Takie rozwiązanie mogłoby być uznane przez Trybunał Konstytucyjny jako
niezgodne z konstytucją, gdyż ubezpieczeni obecnie nie mają możliwości
otrzymania takiego świadczenia - dodaje Elżbieta Arciszewska.

Bożena Wiktorowska

(Gazeta Prawna)

http://mojefinanse.interia.pl/news?inf=848948

2. Data: 2006-12-29 07:50:02

Temat: Re: renta socjalna 4x wiecej bedzie mozna dorobic
Od: "Tomasz Malinowski" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zawodowo, to nie powinny korzystać ze świadczeń przewidzianych tylko dla

Na pewno patologią jest nierówne traktowanie rencistów i biorców renty
socjalnej, którzy nie mogą przejść na rentę, bo ich niepełnosprawność jest
już tak znaczna, że nie może pogłębić się w czasie zatrudnienia.
Myślę sobie, że skoro rozmaite grupy jednoczą się w celu dbania o swoje
interesy, to może osoby z wrodzoną niepełnosprawnością powinny także założyć
własne stowarzyszenie.

Pozdrawiam - Tomek

3. Data: 2006-12-29 12:45:25

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Malinowski" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Myślę sobie, że skoro rozmaite grupy jednoczą się w celu dbania o swoje
> interesy, to może osoby z wrodzoną niepełnosprawnością powinny także

To nie do końca jest tak, bo to są (przynajmniej w założeniach) dwie różne
renty. Renta zusowska, to jest renta "wypracowana" - człowiek płacił
ubezpieczenie po to, żeby w razie pogorszenia się stanu zdrowia mógł
otrzymywać rentę. W zasadzie ta renta powinna być związana ze stanem
zdrowia, a nie z dochodami danej osoby (tyle że jeśli jest aktywna zawodowo,
to może to oznaczać, że z tym zdrowiem nie tak źle ;-)). Natomiast renta
socjalna, to zasiłek który społeczeństwo daje ludziom, którzy nie są stanie,
np. ze względu na stan zdrowia sami się utrzymywać. Są to pieniądze
społeczne, z założenia przeznaczone dla najbardziej potrzebujących.Tym samym
powinny być mechanizmy minimalizujące ilość osób pobierających taki
zasiłek - w szczególności "wymuszające" podjęcie pracy przez tych, którzy są
ją w stanie podejmować. I rozumie się samo przez się, że osoby utrzymujące
się całkowicie/częściowo same powinny część/całość tego świadczenia mieć
odebraną.

LM

4. Data: 2006-12-29 13:22:37

Od: "LECH DUBROWSKI" <3...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> którzy nie są stanie, np. ze względu na stan zdrowia sami się utrzymywać.
> Są to pieniądze społeczne, z założenia przeznaczone dla najbardziej

Renta socjalna to teraz dziwne swiadczenie bo orzekaja o niej komisje
powiazane z pomoca spoleczna, a wyplaca ZUS

> [...]
> którzy są ją w stanie podejmować. I rozumie się samo przez się, że osoby
> utrzymujące się całkowicie/częściowo same powinny część/całość tego

Teoretycznie tak, ale przy duzym bezrobociu pracodawcy wola zdrowych, a
wciaz bardzo niska placa minimalna nie motywuje ON do podejmowania pracy na
nie wiadomo jak dlugo w zamian za gwarantowane dozywotnio swiadczenie ZUS

Leszek

5. Data: 2006-12-29 14:01:02

Od: "Adam Pietrasiewicz" <N...@p...poszukaj.w.google.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 29-12-2006 o 14:22:37 LECH DUBROWSKI <3...@3...com.pl> napisał(a):

> [...]
> na
> nie wiadomo jak dlugo w zamian za gwarantowane dozywotnio swiadczenie ZUS

Problem w tym, że bezrobocie spada, a inwalidzi ogólnie pracować nie
chcą...

Adam Pietrasiewicz - http://cerbermail.com/?DQr0g2Y88R
http://www.pietrasiewicz.salon24.pl/
Życie jest piękne, jeśli się prawidłowo dobierze środki antydepresyjne

6. Data: 2006-12-29 14:18:27

Od: "Marcin-Sulski" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

--
teoretycznie to tak ?
a w praktyce dokladnie wiemy na czym polega ten spadek

a inwalidzi ogólnie pracować nie chcą...
==
hmmm
skad Pan taki pewien jestes ze : ''inwalidzi nie chca pracowac''
mysle ze nieslusznie obrazasz pan mase inwalidow i dodatkowo
przedstawiasz ich w krzywym zwierciadle jako nieroby !

7. Data: 2006-12-29 15:15:54

Od: "Adam Pietrasiewicz" <N...@p...poszukaj.w.google.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 29-12-2006 o 15:18:27 Marcin-Sulski <m...@p...onet.pl>
napisał(a):

> --
> teoretycznie to tak ?
> a w praktyce dokladnie wiemy na czym polega ten spadek

Na czym? Bo moim zdaniem polega na tym, że coraz mniej ludzi szuka pracy,
a coraz więcej pracodawców szuka pracowników. Nie tak?

> [...]
> mysle ze nieslusznie obrazasz pan mase inwalidow i dodatkowo
> przedstawiasz ich w krzywym zwierciadle jako nieroby !

Wiem to na podstawie faktów, które zebrałem objeżdżając Polskę w ramach
kampanii aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych. Nie obrażam nikogo.
Jak ktoś jest aktywny, to jego nie dotyczy to, co mówię, a większośc jest
całkowicie bierna. Tak wyglądają realia.

8. Data: 2006-12-29 20:51:28

Od: "Marcin-Sulski" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Pietrasiewicz" <N...@p...poszukaj.w.google.pl>
napisał w wiadomości news:op.tlbt0sgd4zsuzp@adam...

(...)

> Na czym? Bo moim zdaniem polega na tym, że coraz mniej ludzi szuka pracy,
> a coraz więcej pracodawców szuka pracowników. Nie tak?

TAK !!!
to masz hu....we zdanie SORRY ale ..... patrzysz i nic nie widzisz :-(((((

coraz wiecej pracodawcow szuka ''murzynow do pracy za bezcen ''
a bezrobocie spada bo w urzedzie pracy po 1/2 roku skreslaja cie z listy
i statystyka bezrobotnych spada .... proste !!! prawda ?
reszta bezrobotnych juz wyjechala na zachod do pracy
i powoli zostaniemy tylko my ! ON

> [...]
> Jak ktoś jest aktywny, to jego nie dotyczy to, co mówię, a większośc jest
> całkowicie bierna. Tak wyglądają realia.

A ile pan proponowales za prace ON ??????????????????????
(Ps1. jezeli bedzie atrakcyjna oferta to z checia skorzstam i zrezygnuje
z obecnej pracy)

Ps.2 Przyznam sie panu ze obecnie nie zle mi idzie ale
gdybys pan zaproponowal cos konkretnego to z checia
podejme wspolprace z panem ;-)

Powiem tylko jedno ... ze ON tez potrafi liczyc i kalkulowac .....
( ON to nie znaczy....... ''tluk, idiota, nieuk,nieroba, polglowek
ktorego
mozna wykozystac osmieszyc, ztrudnic za grosze, itd...)

Nie dziw sie pan ze ON majac 600zl renty nie chce podjac pracy
za 700zl. ????? ( minus koszty pracy czyli dojazd do miejsca pracy + ubior
nooooooooooo i ewentualnie trzeba brac pod uwage to ze
gdy ci cos przekroczy to ci i te rencine zabiora czyli te oweee - 600zl..)
wiec cal ta praca mija sie z celem.... PRAWDA ???

a pan przedstawia ''FAKTY'' .............. ze ON to NIEROBY !!!!
DZIEKI CI O PANIE ZA NASZE PODSUMOWANIE !!!!!!!!!!!
amen

Ps. P.Adamie nie mij pan do mnie zalu
ale znam troche zycia jako sprawny i niepelnosprawny

9. Data: 2006-12-29 21:08:31

Od: "Adam Pietrasiewicz" <N...@p...poszukaj.w.google.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 29-12-2006 o 21:51:28 Marcin-Sulski <m...@p...onet.pl>
napisał(a):

> [...]
> i statystyka bezrobotnych spada .... proste !!! prawda ?
> reszta bezrobotnych juz wyjechala na zachod do pracy

Czyli jak to jest?

Średnia pensja nie wzrasta? Nie ma problemów ze znalezieniem pracowników?

Co jest złego w tym, ze ludzie wyjeżdżają?

Od kiedy kogokolwiek skreślają z listy ot tak?

Czyli co? wszystkie statystyki kłamią? Bezrobocie jest wciąż takie samo
albo i większe, chociaż ludzie wyjeżdżają a pracodawcy nie mogą znaleźć
chętnych do pracy?

A ci pracodawcy, którzy przychodzili do nas w czasie konferencji i mówili,
że chcieliby zatrudnić niepełnosprawnych, ale nie ma chętnych, to co? Pic
na wodę? Czy jak?

> TAK !!!
> A ile pan proponowales za prace ON ??????????????????????

Ja nie proponowałem pracy. Pracę proponawili pracodawcy. Za tyle, za ile
jest warta.

Praca ma pewną wartość. Można ją za tę wartość sprzedać, albo nie. To, że
ktoś jest niepełnosprawny w żadnym przypadku nie powoduje, że jego praca
jest więcej warta. Płaca minimalna jest zagwarantowana prawnie i dotyczy
również niepełnosprawnych. W czym jest więc problem?

> (Ps1. jezeli bedzie atrakcyjna oferta to z checia skorzstam i zrezygnuje
> z obecnej pracy)

Oczywiście. Jak każdy.

> Ps.2 Przyznam sie panu ze obecnie nie zle mi idzie ale
> gdybys pan zaproponowal cos konkretnego to z checia
> podejme wspolprace z panem ;-)

Nie mam nic specjalnego do zaproponowania. Ja nie jestem obecnie
pracodawcą.

> [...]
> ktorego
> mozna wykozystac osmieszyc, ztrudnic za grosze, itd...)

Oczywiście. Tak jak napisałem - praca ma swoją wartość, a to, że ktoś nie
ma nogi nie zwiększa tej wartości. A jak widzę wielu niepełnosprawnych
uważa, że ich praca jest więcej warta właśnie ze względu na ich kalectwo.

> [...]
> 600zl..)
> wiec cal ta praca mija sie z celem.... PRAWDA ???

Czyli tak naprawdę niepełnosprawnym wcale nie chodzi o pracę, która niesie
ze sobą mnóstwo wartości pozamaterialnych, tylko zwyczajnie chodzi o
szmal. I tylko o szmal. No to trzeba od razu tak mówić i już. Czyli
potwierdza się moja początkowa teza , że niepełnosprawni nie chcą
pracować. Chcieliby mieć więcej pieniędzy i już.

> a pan przedstawia ''FAKTY'' .............. ze ON to NIEROBY !!!!
> DZIEKI CI O PANIE ZA NASZE PODSUMOWANIE !!!!!!!!!!!
> amen

Ależ to Pan to podsumował swoim pisaniem - "ie opłaca się pracować za 100
zł więcej" - to Pan to napisał, nie ja. To jest rozumowanie nieroba.

> Ps. P.Adamie nie mij pan do mnie zalu
> ale znam troche zycia jako sprawny i niepelnosprawny

Ja nie mam do nikogo żalu o nic. Mówię co wiem, co widzę wokół siebie i
przedstawiam wnioski. Są proste i ponure.

10. Data: 2006-12-30 03:42:13

Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

LECH DUBROWSKI napisał(a):
> [...]

Tak było kiedyś, zanim renty socjalne przeszły do ZUSu...

> Renta socjalna to teraz dziwne swiadczenie bo orzekaja o niej komisje
> powiazane z pomoca spoleczna, a wyplaca ZUS

Hm? O czymś nie wiem? Od paru lat o rentach socjalnych orzekają
Orzecznicy ZUS, bo przecież do ich przyznania wymagana jest co najmniej
całkowita niezdolność do pracy.

Pozdrawiam,
Gerard

Dyskryminacja czy moja głupota ?
może ktoś ma zbędną ładowarkę??
?? TRANSSEXUALS/TRANSVESTIT E find in your area??
Przedsiębiorcy na rencie nie płacą składek ZUS
1000zl rocznie dodatku dla rencistow i emerytow