1000zl rocznie dodatku dla rencistow i emerytow

1. Data: 2006-12-15 17:40:14

Temat: 1000zl rocznie dodatku dla rencistow i emerytow
Od: "pawel" <p...@p...pawel :)> szukaj wiadomości tego autora

Sejmowa Komisja Finansów Publicznych pozytywnie zaopiniowała projekt Ligi
Polskich Rodzin przyznania raz do roku zapomogi dla emerytów i rencistów.
Według projektu, budżet państwa przeznaczy na ten cel w przyszłym roku 100
milionów złotych.

Projekt budżetu omawiany jest właśnie w Komisji Finansów Publicznych.
Głosowanie nad tym w Sejmie już w piątek. "Senioralne" zostało zgłoszone
przez Ligę w zeszłym tygodniu. W kolejnych latach granica świadczenie takie
będzie otrzymywał milion emerytów i rencistów pobierających najniższe kwoty.
Świadczenie miałoby być wypłacane do 2 kwietnia każdego roku. Ponadto,
zgodnie z założeniami projektu ustawy, prawo do przyznawania takich
świadczeń miałby także samorząd terytorialny.

Projektodawcy stawiają sobie za cel poprawę sytuacji materialnej najuboższej
grupy emerytów i rencistów. Tto na państwie spoczywa obowiązek pomocy tym
osobom. Koszty utrzymania w Polsce systematycznie rosną. Dlatego też należy
wspomóc tych, którzy musza żyć za kwotę poniżej najniższej krajowej pensji
bez jakiejkolwiek możliwości dodatkowego zarobku w inny sposób - powiedział
rzecznik LPR Szymon Pawłowski, członek sejmowej Komisji Finansów
Publicznych.

Projekt ustawy umożliwia także samorządom gminnym, przyznanie w drodze
uchwały organu samorządu terytorialnego, świadczenia zapomogowego
najuboższym emerytom i rencistom zamieszkałym na jej terenie, co stanowi
realizację jednego z zadań samorządu gminnego, jakim jest zaspokajanie
zbiorowych potrzeb mieszkańców gminy, w tym także w zakresie pomocy
społecznej.

LPR wywalczyła także dodatkowych 30 milionów na reformę oświaty oraz 23
miliony na wdrożenie programu "zero tolerancji dla przemocy w szkole".

http://www.lpr.pl/?sr=!czytaj&id=5440&dz=kraj&x=3&po
cz=0&gr=

2. Data: 2006-12-15 17:41:18

Od: "pawel" <p...@p...pawel :)> szukaj wiadomości tego autora

juz zatwierdzil sejm i beda wyplacac 1000zl

92.html

3. Data: 2006-12-15 18:12:06

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-12-15 18:41, użytkowniczka/użytkownik pawel napisała/napisał
(niepotrzebne skreślić):
> juz zatwierdzil sejm i beda wyplacac 1000zl

92.html

Kolejne bezsensowne rozdawnictwo?
Nie lepiej podwyższać stopniowo najniższe świadczenia?

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozważne szuka mądrości, usta niemądrych sycą się głupotą."
(Prz 15:14)

4. Data: 2006-12-15 18:26:13

Od: "pawel" <p...@p...pawel :)> szukaj wiadomości tego autora

Świadczenie ma wynieść 1000 złotych i objąć w przyszłym roku 100 tysięcy
najbiedniejszych emerytów i rencistów
W kolejnych latach granica świadczenie takie będzie otrzymywał milion
emerytów i rencistów pobierających najniższe świadczenia.

http://lpr.pl/?sr=!czytaj&id=5433&dz=kraj&x=3&pocz=0
&gr=

5. Data: 2006-12-15 19:23:21

Od: "Dawa" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trzeba za tym chodzić ? Czy po prostu listonosz przyniesie ten dodatek z
rentą.do domu ?
pozdrawiam
Dawa

6. Data: 2006-12-16 05:16:48

Od: "LECH DUBROWSKI" <3...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dawa"
> Trzeba za tym chodzić ? Czy po prostu listonosz przyniesie ten dodatek z
> rentą.do domu ?

Na pewno ZUS przysle stosowne formularze do wypelnienia. A ten 1000 to za
pewne brutto wiec ludzie dostana po okolo 800 na reke.

Leszek

7. Data: 2006-12-17 18:21:18

Od: "Adam Radzikowski" <a...@...biz> szukaj wiadomości tego autora

pawel <p...@p...pawel :)> napisał:

> juz zatwierdzil sejm i beda wyplacac 1000zl

92.html

Chyba renciścinie dostaną? Przynajmniej w tym artykule doczytałem się, że
"senioralne" wypłacane będzie emerytom.

Adam Radzikowski

8. Data: 2006-12-17 18:57:06

Od: "Wolvier" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba renciścinie dostaną? Przynajmniej w tym artykule doczytałem się, że
> "senioralne" wypłacane będzie emerytom.

Poza tym ja słyszałem że nie będzie zależało od wysokości emerytur ale
całego dochodu emeryta.

Hehe przypomina mi to dowcip

"Pytanie do Radia Erewań:
- Czy to prawda, że w Moskwie na Placu Czerwonym rozdają za darmo mercedesy?
- Tak, to prawda, tyle że nie w Moskwie, a w Leningradzie, nie na Placu
Czerwonym, tylko na Newskim Prospekcie, nie mercedesy, tylko rowery, i nie
rozdają, tylko kradną."

9. Data: 2006-12-18 05:17:27

Od: a...@i...org.pl szukaj wiadomości tego autora

Ja bym chcial 10000 czyli o jedno zero wiecej - bo mam duze potrzeby. Za
1000 zl to sobie nawet dobrej felgi do Mercedesa nie kupie :-)
Tak mi sie ten tysiak kojarzy z becikowym. Jak bym sie jeszcze wzial za
robienie dzieci to moglbym sie niezle ustawic. 1000 zl renta - zona tez
rencistka by sie przydala to juz 2000 i tak co roku z dwojke dzieci bysmy
uchowali - to 4000 zl!!! Podobno jak ma sie niskie dochody to i z opieki
spolecznej takze dostaje sie tysiaka na dziecko = to razem daje 6000 zl!!!
tylko gdzie jeszcze te 4000 zl skolowac?

podp. Rencista

10. Data: 2006-12-19 11:38:50

Temat: emeryci i rencisci maja dostac po 1000zl
Od: "pawel" <p...@p...pawel :)> szukaj wiadomości tego autora

LPR: wywalczyliśmy 100 mln zł w budżecie na senioralne

Dzięki Lidze Polskich Rodzin i zgłoszonym przez nią poprawkom do budżetu,
100 tys. emerytów dostanie po 1000 zł. "senioralnego". 15.12 odbył się w tej
sprawie w Sejmie briefing z udziałem posła Szymona Pawłowskiego i posła
Janusza Kołodzieja.

Poseł Szymon Pawłowski z Komisji Finansów Publicznych, podkreślił, że Liga
Polskich Rodzin jest najbardziej zadowolona, ze tego, że w budżecie udało
się uzyskać miliard złotych na podwyżki dla nauczycieli - już w wersji
rządowej.
- W ramach poprawek sejmowych zdobyliśmy 50 mln złotych na program "Zero
tolerancji dla przemocy w szkole". Gratulujemy panu ministrowi edukacji
narodowej, Romanowi Giertychowi, że program ten uzyskał poparcie wszystkich
klubów. Wszystkie kluby poparły poprawki zwiększające środki na realizację
tego programu - powiedział poseł Szymon Pawłowski, rzecznik prasowy Klubu
Parlamentarnego LPR.
- Najważniejsze jednak, co w ramach poprawek sejmowych udało nam się
uzyskać, to 100 mln złotych na wypłatę senioralnego dla najbiedniejszych
emerytów - dodał rzecznik klubu.

Poseł Janusz Kołodziej przedstawił założenia ustawy o świadczeniu
zapomogowym dla emerytów i rencistów, która ma zagwarantować wypłatę
senioralnego w roku 2007 i następnych latach.

Według ustawy, do 2 kwietnia 2007 r. (Dzień Jana Pawła II) ma zostać
wypłacone po 1000 zł dla 100 tys. najbiedniejszych emerytów i rencistów o
dochodach dużo poniżej 500 zł miesięcznie
Środki na realizację ustawy w 2007 r. zostały zagwarantowane podczas
głosowania nad poprawkami do ustawy budżetowej
Ustawa zakłada, że od 2008 r. świadczenie obejmie milion najbiedniejszych
emerytów a kryterium dochodowe będzie wówczas w okolicach 600 zł
Dzięki ustawie samorządy gminne, podobnie jak w przypadku becikowego, będą
mogły wypłacać świadczenia dla emerytów z budżetu gminnego

Komu karta parkingowa?
dzialalnosc gospodarcza niepelnosprawnych
Re: Komu karta parkingowa?
Jak to się załatwia - PFRON
telefony dla niedoslyszacych