lodowka - antybakteryjna czy z komora zerowa?

61. Data: 2007-08-06 17:55:55

Temat: Re: lodowka - antybakteryjna czy z komora zerowa?
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomek" <k...@v...pl> wrote in message
news:3c23.00000103.46b75450@newsgate.onet.pl...

Wszysto to ładnie wygląda, ale właśnie chodzi o to, że domowe
chłodnictwo wyhodowało sobie trwalsze mikroby, właśnie na powierzchniach.
Żywność wkłada się na jakis czas tylko i jeżeli są w niej bakterie, to ich
rozwój jest z lekka zahamowany. I oto chodzi w chłodziarkach - o
spowolnienie starzenia się produktu bez względu na rodzaj starzenia:
chemicznego czy biologicznego.
Są inne metody przechowywania żywności - masła nie trzymam w
chłodziarce, lecz w zamrażarce - wyjmuję trzy kostki czekam, aż stana się
miekkie i ugniatam w emaliowanej (może być też ceramiczna maselniczka),
zalewam zimną wodą i trzymam w normalnej szafce - w ciemności. Jest zawsze
gotowe - jeżeli zalewałem na krótko przed potrzebą skorzystania wybieram
nozem spod wody, jezeli stało dłuzej - wylewam wodę, płuczę zimną woda z
filtra RO i korzystam. Ponownie zalewam czystą wodą i chowam do szafki - w
upały daję do wody pół łyzeczki soli.
Reasumując - chłodziarka nie musi być w domu bardzo duża, ale dopasowana
do wielkości rodziny. Chyba, że jest wykorzystywana do przechowywania ciast
i tym podobnych wyrobów nietrwałych, a większych rozmiarami np. garnek z
zupą. Warstwu antybakteryjne w tym przypadku na niewiele się zdadzą, ale
czasem kładzie się np pęta kiełbasy zawinięte w papier - częśc wystaje -
więc ta powłoka jest przydatna. Nie zawsze bowiem jest czas na szybkie
zagospodarowanie zakupów.
Oczywiście higiena przechowywania wymaga czystości - mycie i odkażanie
oraz opakowania - woreczki, pojemniki, a nawet zwykłe talerzyki - większość
pań zdaje sobie sprawę z tego, młode muszą się uczyć... I tym młodym
doradzam - korzystajcie ze zdobyczy nauki i techniki nie zapominając o
tradycyjnych sposobach i technologiach - w razie awarii sprzetu, zasilania
itp będą jak znalazł.
A srebro w takich ilościach nie jest szkodliwe... Roztwór azotanu srebra
pomaga rzucić palenie - wystarczy wrzucić parę kryształków do brążowej
buteleczki 250ml i przed zapaleniem papierosa wypłukać sobie usta i gardło -
dopiero wtedy zapalić.

62. Data: 2007-08-06 17:56:30

Od: "Irmina" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Tylko nie pisz że nie mam racji a napisz dlaczego jej nie mam. Bo
> jak napiszesz ze; nie mam racji, bredzę, wyssałem z palca itp bez
> przedstawienia
> własnej interpretacji. To będzie znaczyło ze rację mam bo nie potrafisz
> jej nic
> przeciwstawić. Tomek

"
Troll - definicja
Trollizm - geneza choroby i opis gatunku Trollus Internauticus.
Troll Internetowy - Trollus Internauticus jest istotą coraz częściej
spotykaną na ścieżkach sieci. Niektórzy użytkownicy jednak, szczególnie
początkujący (newbies) i Ci, którzy korzystają z sieci okazjonalnie, nie
potrafią rozpoznać niebezpieczeństwa wiążącego się z jego obecnością i łatwo
wpadają w zastawiane przez niego pułapki. Niniejszy dokument ma pomóc
nieświadomym zagrożenia niewinnym użytkownikom sieci w rozpoznaniu Trolla.
Umieszczone są też w nim także sugestie dotyczące zachowania się w razie
spotkania z nim. Pierwsze wzmianki o Trollus Internauticus znajdujemy w
publikacjach pochodzących z czasów początków rozwoju sieci Internetowej.
Naukowcy wysuwają różne teorie związane z ich pojawieniem się. Najbardziej
prawdopodobna jest ta, która mówi, że pierwszy osobnik z Zespołem Trollizmu
powstał w wyniku samoistnej mutacji genetycznej niezbyt inteligentnego, źle
opłacanego i sfrustrowanego pracownika niewielkiego zakładu "Maleńkie
Oprogramowanie". Mutacja ta zaowocowała pojawieniem się nowego chromosomu,
nazwanego G.N.I.D.A (Generator Nadprogramowych Internetowych Durnych
Awantur). Zwykle nieaktywny, ujawnia się tylko w sprzyjających
okolicznościach. Podstawowym warunkiem jego aktywacji jest dostęp do
światowej sieci informatycznej. Natężenie jego oddziaływania zależne jest
szerokości pasma łącza internetowego oraz czasu poświęcanego na korzystanie
z sieci. Zestaw genów GNIDA odpowiedzialny jest za szereg różnych
specyficznych symptomów. Fizycznymi objawami choroby mogą być niekiedy
charakterystyczne zmarszczki na twarzy, nadające jej wyraz typowy dla
maszkarona, często pojawiające się czerwone (rzadziej i tylko w
ekstremalnych sytuacjach fioletowe) zabarwienie twarzy, szczękościsk i
nerwowe drganie powieki. W zaawansowanym stadium choroby, kiedy do Trollizmu
dochodzi uzależnienie od Internetu, Trolla można poznać po zaniedbaniu
swojej powłoki zewnętrznej (tłuste włosy, brudne paznokcie, szara, ziemista
cera) i towarzyszącym mu specyficznym zapachu. Większość procesów
chorobowych zachodzi w mózgu Trolla. Trolle często mają syndrom dwoistości
jaźni - potrafią udawać zupełnie zdrowego użytkownika sieci, prezentując
Trollizm pod specjalnie dobranymi czasowymi nickami. Rodzina i znajomi
rzadko orientują się, że przebywają w obecności Trolla (choć znane są także
przypadki Trollizmu jawnego - osobnik podpisuje się swoim nazwiskiem i
bierze udział w spotkaniach z osobami poznanymi w Internecie, co więcej w
świecie realnym może okazać się on zupełnie przyzwoitym człowiekiem).
Ponieważ Trollizm związany jest z Internetem, szczególnie charakterystyczne
dla tej choroby objawy ujawniają się w wypowiedziach Trolla. Znamionuje je
złośliwość, zgryźliwość, wulgarność i bezmyślność. Wyziera z nich niechęć do
rodzaju ludzkiego, głupota, poczucie niższości, niedojrzałość emocjonalna,
zazdrość, sadyzm, masochizm i niezaspokojenie seksualne. Czynnikiem
aktywującym chromosom GNIDA może być niedobór lub nadmiar środków
finansowych, nudna lub stresująca praca (często także jej brak), samotność,
wrodzona bezmyślność, błędy w procesie wychowania, inne zaburzenia
psychiczne i charakterologiczne, szok, urazy na tle nerwowym oraz czynniki
środowiskowe (nieznośny partner życiowy, bogaty sąsiad lub przyjaciel,
wymagający szef, lepiej ubrana koleżanka itp.) Trollizm wydaje się być
choroba zakaźną, rozprzestrzeniającą się za pomocą łącz internetowych.
Atakuje tylko słabe organizmy i zagnieżdża się w nich czasowo lub na stałe.
Pomimo że szansa na zarażenie się Trollizmem zdrowego psychicznie
użytkownika Internetu jest niewielka, to uczeni radzą unikać z nimi
kontaktu.

Na podstawie charakterystycznych zachowań gatunku Trollus Internauticus
(należącego do rodziny Trollaceae), możemy wyróżnić kilka
podgatunków:Trollus Vulgarnis - jego wypowiedzi charakteryzuje nieznajomość
bogactwa słownictwa mowy ojczystej. Większość przymiotników, rzeczowników i
czasowników przez niego używanych ma wspólny rdzeń wywodzący się ze słów
zawartych w standardowym słowniku uliczno-więziennym. Często, aby
zaprezentować swoje umiejętności gramatyczne, prowadzi prywatną
korespondencję z osobami dyskutującymi z nim na forach. Trollus Flameicus -
świadomie, w sposób prowokacyjny porusza kontrowersyjne tematy, nieodmiennie
prowadzące do awantury wśród dyskutantów. W trakcie trwania wymiany zdań, co
jakiś czas wysyła wiadomość podgrzewającą atmosferę. Najczęściej spotykane
odmiany tego podgatunku to: <*> var. Ortographae - z braku argumentów
nietaktownie publicznie wytyka innym błędy językowe. <*> var. Senecus -
zarzuca innym niedojrzałość i niepoważny wiek <*> var. Phinansis - krytykuje
każdy sposób wydawania pieniędzy niezgodny z jego własną filozofią <*> var.
Academicus - notorycznie sugeruje niski poziom wykształcenia i inteligencji
adwersarza oraz jego nieuctwo <*> var. Religiaceae - lubuje się w kłótniach*
o tematyce związanej z religią <*> var. Medicus alternetivneae - fanatycznie
przekonany o cudownych właściwościach różnych diet, napojów i alternatywnych
sposobów leczenia, obraża osoby korzystające z dobrodziejstw medycyny
konwencjonalnej i wiedzę medyków, przy okazji (namolnie i natarczywie) dając
niezliczone przykłady cudów terapii, w którą wierzy. <*> var.
Pseudosavoirus-vivre - zarzuca rozmówcom brak kultury osobistej, znajomości
zasad dobrego wychowania i netykiety, robiąc to w sposób znamionujący
kompletny brak znajomości zasad savoir-vivre. Trollus Floodicus - generator
wielkiej ilości nic niewnoszących do dyskusji wypowiedzi. Często do
poprzedniego postu dopisuje jeden wyraz. Wątek zaatakowany przez ten rodzaj
Trolla staje się szybko nieczytelny i bezsensowny. Trollus Spamea -
bezmyślnie lub celowo zalewa forum spamem i kryptospamem. Trollus Lamerica -
leniwy bufon, kompletnie ignorujący innych użytkowników sieci. Złośliwie
lekceważy wszelkie obowiązujące w danym miejscu regulaminy. Nigdy nie czyta
FAQ. Ma alergię na netykietę i google. Często zadaje banalne pytania
(komputer takiego Trolla nie obsługuje wyszukiwarek i ma zablokowany dostęp
do archiwów) w tytule umieszczając elektryzujące słowa np. "ratunku",
"umieram", "pomocy", "błagam" itp. Pisząc temat, a także często treść
wiadomości używa kapitalików, dużej ilości wykrzykników i znaków zapytania.
Młody Trollus Lamerica często posługuje się dziwacznym zlepkiem słów i
pisowni zaczerpniętych z różnych języków obcych, uniemożliwiając tym samym
normalne przeczytanie jego wiadomości. Nie używa kropek, przecinków,
polskich znaków i nie rozpoczyna zdań z wielkiej litery. Trollus Patologicus
Camelleonia - najbardziej poszkodowany przez syndrom GNIDA, którego jedynym
celem w życiu jest przeszkadzanie i dokuczanie innym użytkownikom sieci.
Posiada on stałe cechy wszystkich wyżej wymienionych gatunków Trolli,
występujące jednocześnie lub wymiennie. W procesie ewolucji zyskał wiele
mechanizmów ułatwiających mu egzystencję - swoistą intuicję pozwalającą mu
wyszukiwać co popularniejsze fora dyskusyjne w Internecie, niekończący się
zapas energii i wspomaganie trollownicze (zwiększony zasób specyficznego
słownictwa, umiejętność przeskakiwania z tematu na temat i całkowity brak
woli do zrozumienia wypowiedzi innych). Rejestruje się na każdej stronie,
która posiada forum, czat, księgę pamiątkową czy jakąkolwiek formularz
pozwalający na swobodną wypowiedź. Przy okazji aktywnie uczestniczy w
dyskusjach na grupach usenetowych. Jest najtrudniejszy do wyeliminowania,
odporny na głodzenie i na większość trollicydów. Do rozpoczęcia działań
potrafi wykorzystać każdy temat, umie unicestwić każdą zaatakowaną
konwersację i zepsuć atmosferę w każdym zakątku sieci.

Zapobieganie i zwalczanie. Niestety nie wynaleziono jeszcze skutecznej
szczepionki przeciw syndromowi GNIDA. Próby ograniczenia pojawiania się
Trolli w usenecie czy na forach przez stosowanie rejestracji albo regulaminu
(dokładnego opisu) czy FAQ poniosły fiasko. Pozostaje tylko walka z
Trollami. Trolle, dzięki naturalnej ewolucji zyskują coraz większą odporność
na głodzenie. Jednak najskuteczniejszym i ogólnodostępnym sposobem na
pozbycie się ich, jest ignorowanie (nieodpowiadanie na ich posty,
niereagowanie na zaczepki, umieszczanie ich w KF itp.). Odwrotny do
zamierzonego skutek zawsze odnoszą działania mające na celu ich ośmieszenie,
przekonanie do stosowania się do obowiązujących norm społecznych czy
obrażenie. Dość skutecznym acz stosowanym w ostateczności i tylko przez
niewielu administratorów sposobem jest tzw kick lub ban (czasowa lub trwała
blokada dostępu do danego czatu, forum itd.). Za wszelką cenę Trolli należy
unikać!"

"Gatunek niopisany w pracy [1] prawdopodobnie z powodu rzadkiego
występowania w takiej właśnie postaci. Występuje wiele bardzo
różnorodnych odmian, które przez inne swoje cechy kwalifikują się
do pozostałych podgatunków. Ale nadróbmy to zaniedbanie.

Troll nieomylny, zwany też 0błędnym.
Wyznaje zasadę "non errarum trollum est"
Prawdopodobnie daleki potomek Trolla zagrodowego, jednak wychowany
poza stadem, nie przejął upodobania do obrony Netykiety.
Natomiast pozostało w nim głęboko zakorzenione upodobanie do obrony
swego stanowiska, jakie by ono nie było. W tym celu łatwo zapomina
co powiedział, a bardzo chętnie opowiada co miał wówczas na myśli.
Poprzez geny natomiast przedostały się do jego charakteru inne
cechy zagrodowca, atakowanie tylko upatrzonych osobników, pewne
cechy udomowienia, objawiające się zwłaszcza w umiejętności
zaprzyjaźniania się z osobnikami przytakującymi jego opiniom.
Jest dużo mniej groźny od trolli zagrodowych, głównie przez nabyty
na odludziu brak agresji.

Hodowla.
Troll nieomylny, podobnie jak zagrodowy, jako zwierzę przejawiające
skłonność do udomowienia, może zostać wytresowany do obrony obejścia.
Jednak wymagane jest odmienne postępowanie. Należy wyodrębnić, lub
zaszczepić w nim jakąś opinię, zgodną z naszą, a wtedy adwersarzy
mamy z głowy.
Jedyny problemem jest jego ogromna wrażliwość na zaczepki.
Pod wpływem zmasowanego ataku doznaje silnego szoku, i chowa się
z powrotem w pobliskich lasach. Potrafi tam przeczekać nawet kilka
miesięcy regenerując siły. W związku z tym przy prowadzeniu hodowli
trzeba mieć co najmniej kilka (lepiej kilkanaście) osobników.
Jedynym pocieszeniem jest to, że powracający po przerwie troll,
nie traci swych (w tym wyuczonych) cech i nie wymaga ponownego
przyspasabiania do swej roli.

Bibliografia:
[1] Klasyfikacja Gatunkowa Trolli Sieciowych, Dokonana Na
Podstawie Obserwacji Grup Dyskusyjnych w Hierarchii Pl.
Jacek Wesołowski
"

Irmina

63. Data: 2007-08-06 18:10:34

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Irmina" <i...@i...pl> wrote in message

Wraz z ewolucją sieci ewoluują kryteria trollizmu - a Ty w swej łaskawości
podałaś stare - zbudowane na terminalach mainframe'ów o własnej pamięci
rozmiarów ćwierć mózga...

64. Data: 2007-08-06 18:42:21

Od: "Irmina" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wraz z ewolucją sieci ewoluują kryteria trollizmu - a Ty w swej łaskawości
> podałaś stare - zbudowane na terminalach mainframe'ów o własnej pamięci
> rozmiarów ćwierć mózga...

Bom ja już nie taka młoda ;-((

--
Pozdrawiam wszytkich

Irmina

65. Data: 2007-08-06 19:24:37

Od: "Tomek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Powinnaś iść do wojska z perspektywą zostania podoficerem. Elew zowią kogoś
takiego. Charakteryzuje się wybitną odpornością na wiedzę i jest niemożliwy do
zaj..ania. Tomek

66. Data: 2007-08-06 20:15:01

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek napisał(a):
[...]
> Całe życie cytujesz innych? [...]

"Tymczasem żyjemy w czasach, w których trzeba wiedzieć, że wokół pełno
faryzeuszów i uczonych w Piśmie, którzy tylko czekają, aby podchwycić
nas w mowie."
Dariusz Kowalczyk SJ

pozdr. Jerzy

67. Data: 2007-08-06 20:46:41

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

kicia napisał(a):
> To jakaś lustracja naszego Posterunkowego.

Masz misczu manipulacji, czytaj:
Teletubisie a faryzejskie pułapki
http://www.mateusz.pl/wdrodze/nr407/09.htm
pozdr. Jerzy

co to za grzyb ??
Ile mięsa??
Zapytanie o zgode na przeslanie bezplatnych informacji.
Srona o historii jedzenia po angielsku
Kurczak jak z KFC ;-)