lodowka - antybakteryjna czy z komora zerowa?

1. Data: 2007-07-31 11:48:26

Temat: lodowka - antybakteryjna czy z komora zerowa?
Od: "m" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Szukam i szukam lodowki. W moim budzecie (gwoli scislosci, lodowka ma byc do
zabudowy, 177cm, do 2000zl) nie ma produktow idealnych i musze isc na
kompormisy. Mam wytypowane 2 modele, jeden z powloka antybakteryjna, a drugi z
komora zerowa. Co jest bardziej praktyczne / przydatne?

Dziekuje z gory, pozdrawiam

2. Data: 2007-07-31 12:16:06

Temat: Re: lodowka - antybakteryjna czy z komora zerowa?
Od: ragnarok <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

m napisał(a):
> [...]
> kompormisy. Mam wytypowane 2 modele, jeden z powloka antybakteryjna, a drugi z
> komora zerowa. Co jest bardziej praktyczne / przydatne?

Wg mnie trzeba takie z komora hibernacyjna, min 2 osobowa. Jak namierzys
z taki model daj znac.

a na powaznie:
- ja bym wzial z powloka antybakteryjna
- 2 agregaty
- klasa A+

3. Data: 2007-08-01 17:16:00

Od: "Szymuś" <pwid_@_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja nie ma żadnej powłoki anty coś tam ale bakterii na własne oczy w niej
nie widziałem :) Nie sprawdzam o co chodzi z tą powłoką, czy ona w środku,
czy na zewnątrz ale czy to nie jakieś naciąganie klienta ? Lodówka jak sama
nazwa wskazuje ma robić lód czyli "zimno". To nie jest aparatura do
dezynfekcji żywności. Ja mam "zwykłą" i jestem zadowolny. Nawet koskarki do
lodu nie mam i lód robię w woreczku. W większości nie konserwowanych
produktów bakterie, drożdze i grzyby są obecne w sposób naturalny i bardzo
dobrze Dzięki temu mozna różne rzeczy kiśić czy fermetować. Zaraz ktoś doda,
że w takim przypadku nie przechowuje się ich w lodówce ale mnie chodzi o to,
że one nie są takie grożne jak te z reklamy Domestosa czy innego Cifa :)

4. Data: 2007-08-01 23:05:14

Od: "Tomek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kompormisy. Mam wytypowane 2 modele, jeden z powloka antybakteryjna, a drugi z
> komora zerowa. Co jest bardziej praktyczne / przydatne?

I myślisz że jak w takiej lodowce antybakteryjnej zostawisz kalafiora, kiełbasę
z marketu i otwarty twarożek na miesiąc. To po miesiącu wyjmiesz świeżutkie,
zjesz i nie wykitujesz. Gwarantuję Ci ze ta powłoka antybakteryjna to pic na
wodę fotomontaż. Bo niby co oni tam stosują. Farba jest z antybiotykiem. Może
farba jest promieniotwórcza. To by miało sens. Tylko że promieniowanie gamma
jest potrzebne. Bo alfa i beta tylko przy ściankach by działało. A może ma
pojemnik na lizol. Najprościej by było w wysokiej temperaturze bakterie ubijać.
Tylko że do idei lodówki ta metoda nie pasuje. Poza tym jedzenie przez człowieka
sterylnych rzeczy jest tak samo szkodliwe jak tych z salmonellą. Człowiek musi
jeść z bakteriami żeby odporność ćwiczyć. I to od samego początku jak zostaje
konsumentem. Tomek

5. Data: 2007-08-02 11:03:26

Od: "Irmina" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kiełbasę
> z marketu i otwarty twarożek na miesiąc. To po miesiącu wyjmiesz

dokładnie tak!!!

>Gwarantuję Ci ze ta powłoka antybakteryjna to pic na
> wodę fotomontaż.

To jest prawda i to działa skutecznie.
Od póltora roku używam takiej lodówki i wszystkie produkty
trzymają się w niej zdecydowanie dłużej niż w tradycyjnej.

>Bo niby co oni tam stosują. Farba jest z antybiotykiem. Może
> farba jest promieniotwórcza. To by miało sens.

Tego nie wiem;-) Ale to coś jest SKUTECZNE!!!

> [...]
> musi
> jeść z bakteriami żeby odporność ćwiczyć.

To "coś" powoduje, że bakterie się nie rozwijają lub czynią to zdecydowanie
wolniej.
Jak włożysz zepsuty produkt to na pewno w takiej lodówce się zepsuje.

Irmina

6. Data: 2007-08-02 11:59:06

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Irmina" <i...@i...pl> wrote in message

> [...]
zdecydowanie
> wolniej.
> Jak włożysz zepsuty produkt to na pewno w takiej lodówce się zepsuje.

Nade wszystko chłodziarkę należy myć. A do odkażania wystarcza metabisulfat
sodowy lub potasowy. Łyżeczkę od herbaty na litr wody - miekką gąbką po
umyciu przetrzeć roztworem - poczekać aż obeschnie. Wysychając wydziela
gazowy dwutleniek siarki, który zabija wszelkie mikroby, jaja pasożytów itp.
Jeżeli nie nalano zbyt wiele roztworu nie trzeba nawet spłukiwać.

7. Data: 2007-08-02 17:17:25

Od: "Tomek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wolniej.
> Jak włożysz zepsuty produkt to na pewno w takiej lodówce się zepsuje.

Nie znam preparatów nieszkodliwych dla człowieka i szkodliwych dla bakterii z
których da się zrobić powłokę antybakteryjną. Na dodatek taka powłoka musi
wytrzymać jakieś 10 lat i działać na odległość. Wybacz bajki piszesz. To że coś
się wolniej mnoży to sugestia związana z zakupem droższej lodówki. Bo jak
droższa to prawdę pisali w instrukcji. Myśl dziewczyno. Tylko promieniowanie
jonizujące i jeszcze kilka rownie szkodliwych metod da radę na odległość
wysterylizować i będzie działo dziesiątki, a może setki czy tysiące lat. Tylko
wtedy lodówka miała by obudowę z ołowiu i do włożenia czegokolwiek trzeba by
zakładać specjalne ubranko i używać łopaty. Wytłumacz mi jak niby to u ciebie
działa. Kupujesz pokrojoną w plasterki wędlinę. Swoją ilość bakterii załapała u
producenta, w transporcie, przy krojeniu. Wkładasz taką pizzę do lodówki z
powłoką antybakteryjną. I ta powłoka spowoduje ze bakterie między plasterkami
nie rozmnażają się. One się wolniej rozmnażają bo im zimno. A nie dlatego że
jakieś czary mary są. Do tego żeby nie waliło z lodówki wystarczy. A) jak się
coś psuje to to wyrzucić a nie czekać aż róg lodówki mchem obrośnie. B)
Utrzymywać wnętrze w czystości. I nie musi być to czystość na poziomie sali
operacyjnej. Taka jak na świeżo umytej podłodze wystarczy. To ze się nie psuje w
lodówce to nie zasługa lodówki tylko norm na żywność. Gwarantuję Ci że jakbyś
włożyła do dzisiejszej lodówki szynkę zrobioną według norm z okresu kartek to
zachowała by się tak samo jak wtedy w Mińskach i innych Polarach. Zeschła by
się a nie popsuła. Znajomy ma przy domu małą wędzarnie. Od czasu do czasu (
dlaczego tak rzadko !!!!!!!!!!!) zrobi dla nas parę kilo wędzonek. Gdyby nie to
że mamy koty to by te wędzonki wisiały na gwoździach wbitych w ścianę kuchni.
Myślisz ze mam w kuchni powłokę antybakteryjną. Nie mam. A taka wędzonka byłaby
bez szans na popsucie zanim by w sposób naturalny zamknęła obieg żarcia, czy
jak tam się to nazywa. Tomek

Nie siłą a sztuką frajerów w dupę tłuką.

8. Data: 2007-08-02 17:59:17

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Tomek wrote:
> Nie znam preparatów nieszkodliwych dla człowieka i szkodliwych dla bakterii z
> których da się zrobić powłokę antybakteryjną.

No i tu pies pogrzebany - tzn. Twoj stosunek do swiata - jesli ja o tym
nie wiem, to nie istnieje. Poczytaj troche na temat antybakteryjnych
polymerow, moze sie czegos nauczysz:

http://www.polo.fraunhofer.de/english/antibacterial_
surfaces.html

http://www.atsweb.neu.edu/lewislab/publications/cen5
.htm

> [...]
> powłoką antybakteryjną. I ta powłoka spowoduje ze bakterie między plasterkami

Ta powloka powoduje, ze bakterie, ktore z tej pizzy zeskocza na scianki
czy polki lodowki, tam sobie zdechna, zamiast rozmnazac sie i
przeskakiwac na inne dania w lodowce.

> One się wolniej rozmnażają bo im zimno. A nie dlatego że
> jakieś czary mary są.

Czary mary sa tylko wtedy, gdy sie czegos nie rozumie.

B)
> Utrzymywać wnętrze w czystości.

Wlasnie te scianki z polymeru antybakteryjnego utrzymuja duzo wieksza
"czystosc", tzn. duzo mniejsza ilosc bakteri w lodowce bez takich
powierzchni.

> Nie siłą a sztuką frajerów w dupę tłuką.

Szczegolnie tych niedouczonych, ktorzy wszystko wiedza najlepiej.
MB

9. Data: 2007-08-02 19:39:21

Od: "Tomek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powierzchni.

> Szczegolnie tych niedouczonych, ktorzy wszystko wiedza najlepiej.

Wybacz ale jakoś nie mogę sobie wyobrazić skaczących bakterii. Zwłaszcza tych co
między plasterkami szynki z Tesco siedzą. Bakterie nie mają nóżek ani
skrzydełek. A jak w jakiś cudowny sposób takie bakterie wylezą z płynem z takiej
szynki to bez tej powłoki antybakteryjnej większość z nich zdechnie. Bo tylko
nieliczne mają formy przetrwalnikowe. A tym co mają formy przetrwalnikowe taka
powłoka może jedynie humor poprawić. Tak jak Ty mnie pisząc o skaczących
bakteriach. Tomek

10. Data: 2007-08-02 20:43:31

Od: "Irmina" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> taka
> powłoka może jedynie humor poprawić. Tak jak Ty mnie pisząc o skaczących

a Ziemia jest płaska;
a może Curie-Skłodowska była kobietą?
a Kopernik też?

Irmina

co to za grzyb ??
Ile mięsa??
Zapytanie o zgode na przeslanie bezplatnych informacji.
Srona o historii jedzenia po angielsku
Kurczak jak z KFC ;-)