lodówka sie nie rozmraża (chłodzi jak szalona)

1. Data: 2003-01-13 07:27:47

Temat: lodówka sie nie rozmraża (chłodzi jak szalona)
Od: "Marek Lenda" <m...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam mam lodówke Ardo ma juz kilka lat i ostatnio pojawił sie problem
nawet na najmniejszym zakresie termostatu (1) lodówka mrozi bardzo dobrze
tak ze scianka tylna (wewenatrz) jest cała zamrożona i pokryta lodem
wyglada wiec na to ze lodówka sie nie rozmraza tylko cały czas mrozi
wymiana termostatu nic nie dała czy cos jeszcze mozna zrobić wymienić

marek

---

1. Data: 2003-01-13 08:07:39

Temat: Re: lodówka sie nie rozmraża ( chłodzi jak szalona)
Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Lenda napisał(a):

> [...]
> wyglada wiec na to ze lodówka sie nie rozmraza tylko cały czas mrozi
> wymiana termostatu nic nie dała czy cos jeszcze mozna zrobić wymienić

Ta sama firma, ten sam przebieg, ten sam problem. Rozszczelniony układ
chłodniczy, zbyt_mało czynnika chłodniczego sprawia że nie można
osiągnąć temperatury w komorze chłodniczej i termostat nie wyłączał się,
mimo iż agregat chodził non-stop. Za to w zamrażalniku było -34 stopnie
:-) Uzupełnienie czynnika chłodniczego dało poprawę na 1 miesiąc. Potem
wszystko od nowa. Serwis rozłożył ręce - wyciek czynnika chłodniczego w
miejscu którego nie można było zlokalizować. Sprawdź czy lodówka jestna
czynnik R134, jeżeli tak to najprawdopodobniej musisz składać kasę na
nowy sprzęt, byle nie Ardo.

--
Piotr Jankisz

Małe co nieco o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html

1. Data: 2003-01-13 10:35:49

Od: Krzysztof <...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

czy cos jeszcze mozna zrobić wymienić

oczywiscie, najlepiej wymienic lodowke na jakalkolwiek, byle nie ARDO !!!

1. Data: 2003-01-13 16:46:48

Od: "zimek" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Jankisz" <p...@z...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wszystko od nowa. Serwis rozłożył ręce - wyciek czynnika chłodniczego w
> miejscu którego nie można było zlokalizować.

Jeżeli w komorze chłodniczej dobrze chłodzi to raczej nie jest brak
czynnika chłodniczego. Może to być:
- źle przymocowany czujnik termostatu
- obwód elektryczny może się zamykać przed termostatem
- nowy termostat też może być uszkodzony
Pzdr,
zimek

1. Data: 2003-01-14 07:47:35

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

zimek napisał(a):

> Jeżeli w komorze chłodniczej dobrze chłodzi to raczej nie jest brak
> czynnika chłodniczego.

To że w komorze chłodniczej masz zwały lodu, niczego nie dowodzi.
Sprawdź tam temperaturę - powinno być maks. 5-7 stopni.

1. Data: 2003-01-14 07:47:57

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

zimek napisał(a):

> Jeżeli w komorze chłodniczej dobrze chłodzi to raczej nie jest brak
> czynnika chłodniczego.

To że w komorze chłodniczej masz zwały lodu, niczego nie dowodzi.
Sprawdź tam temperaturę - powinno być maks. 5-7 stopni. Jeżeli jest
więcej to już wiesz. dlaczego termostat nie wyłącza.

1. Data: 2003-01-14 08:07:11

Od: "Benon" <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam !
Miałem podobny problem. Przy lodówce i zamrażarce pracujących na jednym
agregacie lodówka mroziła bez przerwy ze względu na dużą ilość szronu w
zamrażarce (występowała tam za wysoka temperatura z powodu izolowania przez
szron elementów chłodzących). Po rozmrożeniu zamrażarki problem ustąpił.
Pozdrawiam
Użytkownik Krzysztof <...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:avu4n7$9dt$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2003-01-15 22:35:57

Od: "yar65" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Lenda" <m...@c...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wyglada wiec na to ze lodówka sie nie rozmraza tylko cały czas mrozi
> wymiana termostatu nic nie dała czy cos jeszcze mozna zrobić wymienić

Niestety potwierdzam jakość tych lodówek. Moja ( CO 24-12 ) ma 8 lat i ten
sam problem :(((((

roznicowka
przelozenie parkietu??
moze ktos wie?