>>> los dziecka po rozwodzie <<<

1. Data: 2002-10-28 12:08:07

Temat: >>> los dziecka po rozwodzie <<<
Od: "T." <q...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy macie jakies informacje, przemyslenia lub obserwacje mogace pomoc
rozpadajacemu sie malzenstwu w zminimalizowaniu negatywnego wplywu rozwodu
na dziecko (wiek przedszkolny)?
Wedlug amerykanskich psychologow - nie wszystkich oczywiscie:-) - dla
dziecka lepszy jest rozpad zlego malzenstwa i wychowywanie sie w nowej
lepszej rodzinie.
T.

1. Data: 2002-10-28 12:52:47

Temat: Re: >>> los dziecka po rozwodzie <<<
Od: "Sylwia" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "T." <q...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Wedlug amerykanskich psychologow - nie wszystkich oczywiscie:-) - dla
> dziecka lepszy jest rozpad zlego malzenstwa i wychowywanie sie w nowej

zgadzam sie z tym jezeli beda przestrzegane ponizsze punkty:
1. nie wolno oczarniac w oczach dziecka jednego z rodzicow
2. dziecko bedzie mialo dostep do dwojga rodzicow
3. dziecku bedzie sie wpajalo milosc do rodzicow i pozwalalo na spotkania
czeste ze strona ktora odeszla
4. dziecku powinno sie w miare mozliwosci uzmyslowic rozstanie rodzicow i
utwierdzic w przekonaniu iz to On nie byl powodem rozstania (aby w
przypadku zadawania przez rowiesnikow pytan dotyczacych rodzicow nie
rozroznialo dobrej i zlej strony )
S.

1. Data: 2002-10-28 22:58:06

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Czy macie jakies informacje, przemyslenia lub obserwacje mogace pomoc
> rozpadajacemu sie malzenstwu w zminimalizowaniu negatywnego wplywu rozwodu
> na dziecko (wiek przedszkolny)?

"Zminimalizowac" to zle slowo, mi pasuje "troszeczke zmnieszyc ciezkie
przezycia u dziecka".

> Wedlug amerykanskich psychologow - nie wszystkich oczywiscie:-) - dla
> dziecka lepszy jest rozpad zlego malzenstwa i wychowywanie sie w nowej
> lepszej rodzinie.
> T.

"lepszy" to znowu zle slowo, pasuje "zly, troche mniej",
kurde, dziecko bedzie w stresie i trzeba sie z tym pogodzic, tak bywa.
Zdrufka, Duch

1. Data: 2002-10-29 20:35:11

Od: "Masoneczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sylwia"
> zgadzam sie z tym jezeli beda przestrzegane ponizsze punkty:
> 1. nie wolno oczarniac w oczach dziecka jednego z rodzicow

Rodzice często próbują swój ból i żal do eks-partnera przerzucić
na dziecko. Mówiąc cokolwiek rodzic daje upust swoim emocjom.
Doskonale wiadomo, że dziecko nie powinno płacić za relacje między
rodzicami.

> 2. dziecko bedzie mialo dostep do dwojga rodzicow
> 3. dziecku bedzie sie wpajalo milosc do rodzicow i pozwalalo na spotkania
> czeste ze strona ktora odeszla

Przerzuacanie dziecka od jednego do drugiego rodzica, ale byli małżonkowie
mogą mieszkać tysiące km od siebie :-| Często zdarza się, że jeden rodzic
nie chce oglądać dziecka, zakłada nową rodzinę, a o poprzedniej zapomina.
Twoje podejście do problemu jest prawidłowe, ale wymaga ogromnej
dojrzałości rodziców, ich emocjonalnego zrównoważenia itd.
Wobec tych słów widać jaki panuje dysonans między teorią a praktyką :-(

> 4. dziecku powinno sie w miare mozliwosci uzmyslowic rozstanie rodzicow

Zakładasz z góry, że dziecko czuje się winne rozejściu rodziców?
Z czego to wynika?

--
Pozdrówka
Ania vel M(m)asoneczka

1. Data: 2002-10-30 08:56:55

Od: "Sylwia" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Masoneczka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> dojrzałości rodziców, ich emocjonalnego zrównoważenia itd.
> Wobec tych słów widać jaki panuje dysonans między teorią a praktyką :-(

wzielam pod uwage to iz rodzice mieszakaja w jednym miescie i chca miec
kontakt z dzieckiem...

> Zakładasz z góry, że dziecko czuje się winne rozejściu rodziców?
> Z czego to wynika?

w bardzo wielu przypadkach w glowkach dzieciaczkow w wieku przedszkolnym
sama rodzi sie taka mysl, nawet gdy nie slysza klotni rodzicow
itd...zaczynaja sie zastanawiac dlaczego inne dzieci maja dwoje rodzicow: a
moze dlatego iz bylam/em nie grzeczny itd...
S.

Mam problem - latam - ale nie wiem gdzie polecieć ...
Samoakceptacja
Mam problem...
Jak zostać psychoterapeutą?
dylemat!!!!