magnolia

61. Data: 2004-02-28 18:04:46

Temat: Re: magnolia
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl> wrote in message
news:AEELLCFPEPACHFAEFIBEMEFFFGAA.radzimierski@ogrod
-botaniczny.pl...

> Nie ma sprawy, nasiona zbiorę,

Ciesze sie :)

> M.acuminaty nie posiadam [...]

Wszystko przed Toba :)
Te zoltokwitnace zawdzieczaja swoj kolor wlasnie M. acuminata. Ksztalt lisci
tez maja bardziej jak M. acuminata.
Dziki gatunek bylby dopelnieniem kolekcji.

> Ogróg bez kwitn?cych Magnolii to nie ogród..

Cos w tym jest ;)

Pozdrawiam,
Bpjea

62. Data: 2004-02-28 18:27:44

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in message

> Nie mam winorośli, nie mam storczyków, nie mam magnolii. Mam -
> chwastowisko/badziewnik?

Ja tylko storczykow nie mam, a chwastowisko to niekoniecznie badziewnik.
Jesli ogrod bez chwiastow to nie ogrod, to musisz przestac zwalczac
podagrycznik czy gwiazdnice ;)
Mysle, ze nie chcesz miec magnolii, bo za duze jak na Twoj gust.

Pozdrawiam,
Bpjea

63. Data: 2004-02-28 18:30:09

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

> To jeszcze napisz, ile ta magnolia miejsca wymaga. Bo te, które widuję w
> cudzych ogródkach i parkach, to strasznej wielkości krzaczory.

M. acuminata i pare botanicznych to nie zadne krzaczory tylko drzewa.
Czy buka nazwalabys krzaczorem?

Pozdrawiam,
Bpjea

64. Data: 2004-02-28 18:37:30

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> wrote in message

> Ale Magnolie x
> solangiana naprawdę nie "ruszaja mnie" [...] te wielkie kwiaty sa jakieś
dziwne, zbyt duże,
> zbyt wulgarne...

Tak. Gdyby (te kwiaty) byly mniejsze lubilbym je bardziej. Magnolia
posrednia to nie to.
Takze to nie o nich pisalismy piszac o zoltokwitnacych magnoliach a takze
szczegolnie o M. acuminata czy M. hypoleuca.
Istnieje pewien stereotyp magnolii w polskim krajobrazie: jakis pokurcz o
bardzo duzych, rozowych kwiatach wygladajacy jak duzy krzew. Gdyby
przynajmniej inaczej je prowadzic...

Jesli masz duzo miejsca posadz magnolie drzewiasta. Niewprawne oko nie
odrozni jej od innego parkowego drzewa. Kwiaty jej nie rzucaja sie w oczy.

Pozdrawiam,
Bpjea

65. Data: 2004-02-28 21:34:33

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> wrote in message
> Na pewno? http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/magn2.jpg

Ladna, gdy odpowiednio sie rozrosnie.
Znalazlem wykaz odmian magnolii - sporo tego jest ;)
http://www.magnoliasociety.org/checklist_menu.html - dla zainteresowanych
;)
Piekny okaz magnolii Veitcha widzialem ostatnio na zdjeciu w sieci.
Oto link do niego: http://plantsdatabase.com/showpicture/34690/

Pozdrawiam,
Bpjea

66. Data: 2004-02-28 23:55:37

Od: "Kronopio" <c...@g...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To jeszcze napisz, ile ta magnolia miejsca wymaga. Bo te, które widuję w
> cudzych ogródkach i parkach, to strasznej wielkości krzaczory.

Co ? Jakie strasznej wielkości u mnie widziałaś ?

Pozdrawiam z marzeniem o wielkich magnoliach
Teresa

67. Data: 2004-02-29 08:19:54

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Bpjea

> [...]
> Ksztalt lisci
> tez maja bardziej jak M. acuminata.
> Dziki gatunek bylby dopelnieniem kolekcji.

Jeszcze jedno miejsce by się znalazło, tylko nie spotkałem jak do tej
pory..
Ktoś pytał o magnolię nie rosnącą zbyt silnie, mam dziesięcioletną
M.'Susan' kwitnie co roku, wysokość po 10 latach około 1.80, kwiaty utzymuja
sie około 2 tygodni, często powtarza kwitnienie jesienią.
Pozdrawiam, Bogusław

68. Data: 2004-02-29 10:27:06

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kronopio" <c...@g...katowice.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

> Co ? Jakie strasznej wielkości u mnie widziałaś ?
>
> Pozdrawiam z marzeniem o wielkich magnoliach

Wiesz, ale na mojej ulicy oglądam 6 magnolii w cudzych ogrodach. W tym 3
kobus (drzewka bardzo szybko rosnące, jedno zostało przycięte, bo zajęło pół
chodnika ), jedna to chyba 'Nigra' albo 'Alexandrina' - 3,5 metra
szerokości, tyleż wysokości, kwiaty ogromne, ciemnoróżowe. Krzaczor. W WPKiW
przy dyrekcji też rosną drzewkowate, bardzo ładne, ale do 1000m2 ogrodu
absolutnie za duże. Natomiast w Gliwicach oglądam stare magnolie - drzewa do
drugiego piętra. Na pewno takie chcesz?

Do Bpjei: buka F.sylvatica krzaczorem nie nazwę, ale jego niektóre odmiany
już tak.

Pozdrawiam, Basia.

69. Data: 2004-02-29 10:30:08

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:c1r1kd$h42$2@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> podagrycznik czy gwiazdnice ;)
> Mysle, ze nie chcesz miec magnolii, bo za duze jak na Twoj gust.

Podagrycznika (kolorowego) nie zwalczam:-))))A gwiazdnicy w całości zwalczyć
się nie da.

Magnolia po prostu do mojego ogródka nie pasuje. I te duże różowe kwiaty -
faktycznie takie trochę wulgarne.

Pozdrawiam, Basia.

70. Data: 2004-02-29 10:56:20

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Cześć! Dzięki za rady! szczepienie i okulizacja odpada. Nie posiadam krzewu do
szczepienia. W moim przypadku mogę tylko zasiać i ukorzenić zdrewniałe
pędy.Mam nadzieję,że z magnolią można postąpić jak z różanecznikiem Tzn. pędy
bez kwiatostanów namoczyć w alkoholu i potraktować ukorzeniaczem, następnie
posadzić w żwirowatej, dobrze przepuszczalnej glebie. Poczekam na efekty!!!

Kocham frezje
Jaka to roślina ? Pomóżcie...
analiza gleby
systemy nawadniania ?