maj to i się pojawia kwesta: czym nakarmić gości komunijnych

11. Data: 2012-05-07 17:34:49

Temat: Re: maj to i się pojawia kwesta: czym nakarmić gości komunijnych
Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

news:4fa7d397$0$1220$65785112@news.neostrada.pl...
> Zachęcona ośmielam się zapytać:
>
> Dnia dzisiejszego niebożę Bbjk wylazło do ludzi i marudzi:

U mnie w planie:
- rosół z makaronem
- ziemniaki młode, kluski śląskie, kluski tarte
- rolady wołowe (wołowina z farszem: kiełbasa, boczek, cebula, ogórek
kiszony)
- kotlety pożarskie (drobiowe kotlety mielone)
- schab pieczony
- surówki do obiadu (biała kapusta z rzodkiewką i śmietaną, marchewka z
jabłkiem, surówka z kapusty czerwonej)

Oprócz tego do wyboru po obiedzie:
- sałatka ziemniaczana w wersji czosnkowej tzn z dodatkiem czosnku
- tzw. zimna płyta (wędlina, sery)
- jakieś własne przetwory np. ogórki konserwowe, ogórki w curry, papryka i
cukinia marynowana
- flaczki (zrobione na rosole)
- tymbaliki lub galaretki wieprzowe
- kiełbasa na ciepło
- tatar śledziowy

Napoje: kawa, herbata, soki, woda...
Ze słodkości będzie tort, keks, jakiś sernik pieczony, może muffinki. Może
desery w pucharkach: galaretka w kostkę, owoce + bita śmietana.

W sumie pomysłów więcej nie mam, a Komunia już za 2 tygodnie niecałe.
Ale znając życie to jeszcze jakąś sałatkę popełnię z mamą w sobotę.
U mnie gości w planie 14 szt + 2 dzieci. Ale raczej ilość spadnie do 11 szt
+ dzieci

Justyna Vicky S.

12. Data: 2012-05-07 18:53:44

Od: margaretha <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-05-07 15:52, Qrczak pisze:
> Zachęcona ośmielam się zapytać:
>
> Dnia dzisiejszego niebożę Bbjk wylazło do ludzi i marudzi:

> Do komunii pierwszej to idzie jedno, ale nakarmić trzeba będzie trójeczkę.
> Dorosłych tak z 15 osób.
> Wino pewnie będzie.
> Rodzinnie, ale chciałabym coś z pazurem.
>
> Dziećmi bym się nie przejmowała zbytnio, one z gatunku "i tak wszystko,
> co jadalne, nam nie smakuje"
>
> A... i nie na jutro musi być. Po prostu szukam inspiracji.
>
> qr.a

Barszcz czerwony z krokietem albo flaczki, devolaj, surówki. Dzieciom to
daj tego schabowego, najlepiej z frytkami. Znam jedno dziecię, które po
komunii rzekło "Mama, kupisz mi dzisiaj frytki w McD?" :)

--
MM

13. Data: 2012-05-07 19:08:56

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Barszcz czerwony
Niepraktyczny, pobrudzi serwetę.

>... najlepiej z frytkami.
Ciężko usmażyć na raz dla wielu ludzi.

http://reforma.ortografi.w.interia.pl/

14. Data: 2012-05-07 19:39:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 7 May 2012 21:08:56 +0200, Stokrotka napisał(a):

> Niepraktyczny, pobrudzi serwetę.

Znałam taką babkę, ktora podczas przyjęcia ściągnęła ze stołu serwetę
zalaną czerwonym winem i poszła ją prać, porzucając gości. No ale tu chyba
ten przypadek nie zajdzie, spoko.

> Ciężko usmażyć na raz dla wielu ludzi.

Tak, racja. No i "wątrobowcy" raczej nie skosztują.

15. Data: 2012-05-07 19:43:41

Od: margaretha <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-05-07 21:08, Stokrotka pisze:

> Niepraktyczny, pobrudzi serwetę.

> Ciężko usmażyć na raz dla wielu ludzi.

frytki dla dzieci.

--
MM

16. Data: 2012-05-07 19:47:05

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> frytki dla dzieci.

Dorośli goście się obrażą.

http://reforma.ortografi.w.interia.pl/

17. Data: 2012-05-07 19:51:28

Od: margaretha <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-05-07 21:47, Stokrotka pisze:

> Dorośli goście się obrażą.

może nie byłoby tak źle .

--
MM

18. Data: 2012-05-07 19:52:13

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 7 May 2012 21:47:05 +0200, Stokrotka napisał(a):

> Dorośli goście się obrażą.

Na pewno nie, dorośli (zwykle) nie są aż tak nakręconymi fanami frytek,
żeby konkurować o nie z dzieciakami :-)

19. Data: 2012-05-07 20:10:44

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-05-07 17:57, niebożę Bbjk wylazło do ludzi i marudzi:

> [...]
> lub grzybowa czysta z kluseczkami francuskimi, lub zupa na czasie, czyli
> szparagowa. Dzieci wybiorą pewnie pomidorową, o ile będą wybierać.
>
> Pstrąg pieczony z masłem, pieczeń cielęca lub kurczaki pieczone
> faszerowane tradycyjnie, sałata. Pieczone ćwiartki ziemniaków lub młode
> ziemniaczki gotowane.
>
> Sałatka owocowa, semifreddo, creme brulee, albo lody z bezami i owocami,
> ew. wiosenne ciasto/tort z truskawkami świeżymi.
>
> Lekkie winko.
>
> Przepisami szczegółowymi służę w razie potrzeby.

Ooooojaaacieeee.
Tylko że ja nie mam takiego wielkiego stołu.

Szczegółowiej się wypowiem jutro, bo teraz padam na dziób.

qr.a

20. Data: 2012-05-07 20:11:31

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-05-07 16:39, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:

> Z doświadczenia wiem, że po mszy, zwłaszcza goście przyjezdni i/lub
> poszczący przed komunią (o ile przystępują, a zapewne wielu tak, skoro
> rodzina wierząca, wszak dziecko do I Komunii posyła), najchętniej zamiast
> pazurzastego obiadu zjedzą coś bardzo tradycyjnego, rozgrzewającego pusty
> żołądek - właśnie ów rosół i jakieś mięso z ziemniakami/ryżem i jarzynką.
> Tym bardziej, że pogoda się popsuła i raczej zimno się zapowiadają
> komunie...

Spoko spoko, do tego dnia się na pewno zdąży rozpogodzić.

qr.a

Tak było, bez Ikselek, Dżdżownic.....
batony energetyczne
Gotujcie szczawiową!