mąka pytlowa

1. Data: 2003-09-30 19:59:49

Temat: mąka pytlowa
Od: "akoleni" <a...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie:)

Czy ktos moze mi powiedziec, co to wlasciwie jest? Mam wrazenie, ze jest to
taka normalna, zwykla maka w odroznieniu do razowej. Ostatnio jednak
owa "pytlowosc" usilowalam przetlumaczyc na portugalski i stracilam pewnosc.
Prosze o rozwianie watpliwosci:)

1. Data: 2003-09-30 20:07:31

Temat: Re: mąka pytlowa
Od: "walkie!" <walkie_precz_ze_spamem@wroclaw_tu_cos_do_wywalenia.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik akoleni napisał:
> [...]
> taka normalna, zwykla maka w odroznieniu do razowej. Ostatnio jednak
> owa "pytlowosc" usilowalam przetlumaczyc na portugalski i stracilam pewnosc.

Ostatnio ktos tlumaczyl tu ze chleb pytlowy to pszenno-zytni. Wiec
analogicznie - maka pszenno-zytnia.

--
+++++++++++++++++++++++++++++++
Justyna - walkie!

1. Data: 2003-09-30 20:22:21

Od: "" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Ostatnio ktos tlumaczyl tu ze chleb pytlowy to pszenno-zytni. Wiec
> analogicznie - maka pszenno-zytnia.

Wlasnie nie do konca - w przepisie na kiszenie żuru ("Kuchnia polska" z 1958r)
wsrod skladnikow podane sa do wyboru: zytnia maka razowa i zytnia maka pytlowa.
A raczej nie mieli na mysli zytnio-pszenno-zytniej, prawda?
Poza tym pytel to worek muslinowy uzywany do przesiewania maki, wiec chyba
jednak chodzi o jej grubosc. Pytanie tylko - jaka?

Pozdrawiam:)
Ola

1. Data: 2003-09-30 23:03:13

Od: "Izabela Sowula" <i...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Prosze o rozwianie watpliwosci:)
Jak zwykle niezastapiony google:
http://tinylink.com/?4yVmEwGDDL

i cytat z tego postu napisanego przez Stryjek p...@p...pl z 28 czerwca
2001 r

ZYTNIA :

Razowa TYP 2000 ( prawdopodobnie to pelnoziarnista, chociaz to okreslenie
dotyczy wypieku, a nie maki
to z tej maki robi sie ciemne pieczywo razowe. Nawet do najbardziej ciemnego
pieczywa razowego dodaje sie równiez inne maki w tym pszenna.
W zaleznosci od ilosci innych mak otrzymujemy wypieki o róznym stopniu
razowosci i ciemnosci .

Pytlowa TYP 720 - Maka która jest czesto zasadniczym skladnikiem pieczywa
zytniego i mieszanego np. klasycznego bochenka chleba.
Zytnia TYP 650 - Przewaznie wystepuje jako skladnik uzupelniajacy w
recepturach ciast mieszanych

Iza

1. Data: 2003-10-01 07:18:45

Od: w...@o...pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

akoleni <a...@W...fm> wrote:

> [...]
> taka normalna, zwykla maka w odroznieniu do razowej. Ostatnio jednak
> owa "pytlowosc" usilowalam przetlumaczyc na portugalski i stracilam pewnosc.

Pytel to sito mlynarske z gazy jedwabnej, obecnie takze z innych
materialow. Maka pytlowa, to maka przesiana przez takie sito.

Wladyslaw

[Poznan] przyprawy
trufle
kozia broda
Podzielę się czymś super!!!! Sałatka popisowa
Oscypki prawdziwe - pytanko...