makaron z brokułami - chwale! (P)

1. Data: 2003-03-21 11:20:14

Temat: makaron z brokułami - chwale! (P)
Od: y...@a...pl szukaj wiadomości tego autora

Znalazlam ostatnio w googlu przepis na makaron z sosem brokulowym - rewelacja!
Niestey nie wiem czyj to przepis, ale polecam - pychota!

Wklejam przepis:

Makaron z brokułami
Składniki:
paczka tagliatelle - pół kilograma (rodzaj makaronu, ale ja uzylam zwyklego)
pół kilograma świeżych lub mrożonych brokułów
4 ząbki czosnku
szklanka tłustej śmietany - co najmniej 18% (dalam 22%)
dwie łyżki masła (uzylam oliwy)
kawałek rokpola - około 5 dag, czyli mniej więcej czubata łyżka
garść, albo dwie świeżo startego parmezanu -zamiennie można użyć każdego
twardego, ostrego, żółtego sera

Sposób przygotowania:
Pychotkowane to danie, które się robi w 10 minut, czyli tyle, ile się gotuje
makaron i brokuły.
Kiedy po znojnym dniu, pełnym pracy, ochota na coś pysznego, ale naprawdę
pysznego, to jest właśnie to!
W dużym garnku nastawiam wodę na makaron - solę i wlewam łyżkę oliwy - dzięki
temu się nie będzie sklejał.
W drugim garze nastawiam wodę na brokuły - warzywo gotuję na parze - dzięki
temu zachowa swój obłędy, pełen radości kolor zielony. Kiedy makaron i brokuły
się gotują, obieram czosnek i kroję na cieniutkie plasterki.
Na patelni rozgrzewam masło i kiedy zaczyna się lekko pienić, wrzucam czosnek.
Smażę około pół minuty, cały czas mieszając - kiedy po kuchni rozejdzie się
zniewalający jego zapach, pomieszany z delikatnością masła, do patelni wlewam
śmietanę. Musi być tłusta - czyli mieć co najmniej 18% - inaczej może się
zważyć. Śmietanę trzymam na średnim ogniu kilka minut, cały czas mieszając tak,
by raczej mocno zgęstniała.
W tym mniej więcej momencie, brokuły powinny być gotowe - powinny być bardziej
twarde niż miękkie, ale jednak ugotowane. Brokuły ścieram na tarce z dużymi
otworami do śmietanowego sosu na patelni. (Proponuje przelac gorace brokuly
zimna woda na sicie, zeby nie poparzyc sobie rak) Dodaję rokpola rozdrobnionego
widelcem na małe kawałki. Sos mieszam i podgrzewam na średnim ogniu tak, by
osiągnął jednolitą, jedwabistą konsystencję. Czas na makaron - odcedzam go
bardzo dokładnie i wrzucam do sosu. Potrawę mieszam, przykrywam, odstawiam na
minutę, po tym czasie wykładam na talerze, posypuję parmezanem i dla dekoracji
na każdym talerzu, kładę różyczkę brokuła.To jest po prostu pyszneeeeeeee!

Polecam, baaardzo dobre i syte!
Agnieszka

1. Data: 2003-03-21 11:46:54

Temat: Re: makaron z brokułami - chwale! (P)
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <y...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> makaron i brokuły.
> Kiedy po znojnym dniu, pełnym pracy, ochota na coś pysznego, ale naprawdę

no coz, stylu mniammniama nie spodob pomyslic z zadnym innym ;-P
Dla wciaz niewtajemniczonych - przepis Grzesia z www.mniammniam.pl

wkn

1. Data: 2003-03-21 12:16:23

Od: Mich <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

y...@a...pl wrote:

> Znalazlam ostatnio w googlu przepis na makaron z sosem brokulowym - rewelacja!
> Niestey nie wiem czyj to przepis, ale polecam - pychota!

To przepis ze strony Grzesia:)

Pozdrawiam,
Michata

1. Data: 2003-03-21 20:45:54

Od: "Agata Mryczko" <a...@g...univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> no coz, stylu mniammniama nie spodob pomyslic z zadnym innym ;-P
o tak z cala pewnoscia:))

> Dla wciaz niewtajemniczonych - przepis Grzesia z www.mniammniam.pl
hmm przyznam sie ze ja robilam wersjemakaroru z brokulami z tej samej
strony podobny przepis ale ciut inny a to byly rigatomi z brokulami i
czosnkiem hmmmm polecam:))))))))))))))))))

--
Pozdrawiam cieplutko
"agatonek"czyli Agata Mryczko

Czubrica