mąki, skóra kurczaka, przypalony omlet

21. Data: 2004-04-26 10:27:48

Temat: Re: mąki, skóra kurczaka, przypalony omlet
Od: "Wiedźma" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ten jest lepszy

W tej książce co mam jest taka tabelka na str41 i tam jest tak:
- makaron pełnowartościowy (zboża pełnoziarniste): IG=50
- makaron z mąki z pełnego przemiału (al dente) IG=40
No to myślę, że ten drugi lepszy, tylko nie wiem czy ta semolina z
pszenicy durum podpada pod pierwszy czy pod drugi? A Ty uwazasz, ze
jednak pierwszy lepszy? Bo nie wiem, czy dobrze zrozumiałam.

> długo mocze i nic nie dodaje ,no moze czasem majeranek ale już po
> ugotowaniu .nie mam problemów z trawieniem

No to nieźle. Ja z tymi z puszki też nie miałam kłopotów, ale jak sama
gotuję to mam niestety.

> a ile tłuszczu ma ten serek wiejski??

W 100g:
B: 12g
T: 5g
W: 2.4g

a wersja light różni się tylko ilością tłuszczu (3g).
Chciałabym to dodawać do posiłku tłuszczowego tylko nie wiedziałam, czy
tych węgli nie za dużo. Ale teraz patrzę, że jogurt naturalny ma węgli
więcej (6.2g w 100g), a jogurt chyba można dodawać jako sos do sałatek
jub jako deser po posiłku tłuszczowym, to może taki serek do
tłuszczowych się jednak nada? Smakowo najbardziej by mi pasowało z
tłuszczowymi posiłkami go łączyć, jeśli pasuje, bo nie przepadam za
oliwą do surówek.

można kupić taki z mała ilością
> tłuszczu lub zrobić samemu z sera chudego i jogurtu naturalnego 0%
> tłuszczu doprawiając wg własnego uznania.taki własnej produkcji serek
> ma ta zaletę nad kupnym ,ze nie zawiera tak wielkich ilości soli która
> jest używana jako konserwant.

No tak, ale w tym wiejskim to sa takie fajne kulki;-) Znaczy
konsystencja fajna jest;-) A że słony to fakt, ale ja innych rzeczy
raczej nie solę, więc w połączeniu z czymś ujdzie. Ale jak po poznaniu
składu napiszesz mi że jednak odpada, to se odpuszcze i będę własny
robić w miarę potrzeby. Trudno.

pzd. Wiedzma

22. Data: 2004-04-26 10:41:09

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jednak pierwszy lepszy? Bo nie wiem, czy dobrze zrozumiałam.
> No to nieźle. Ja z tymi z puszki też nie miałam kłopotów, ale jak sama

z tego co czytam to widze ze Montinaq-owcy maja nizla "zabawe" z tym IG. Tu
IG-40, tam IG-50, a moze 38 albo 52, a z optymalnych robia sobie co
poniektorzy robia sobie "jaja" bo oni "zycie spedzaja" pzry w adze i
tabelach :))

Jurek

23. Data: 2004-04-26 10:46:55

Od: "Wiedźma" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> IG. Tu IG-40, tam IG-50, a moze 38 albo 52, a z optymalnych robia
> sobie co poniektorzy robia sobie "jaja" bo oni "zycie spedzaja" pzry w

Mysle ze tak jak na DO- jak sobie na poczatku rozwiejesz watpliwosci, to
potem nie musisz nic liczyc
Tylko trzeba sobie na poczatku dobre nawyki wyrobic, wiec pytam. Zresztą
moze ja wyjatkiem jestem, ale mi liczenie nie przeszkadza, nawet
lubie:-) Lubie byc dokladna, choc czasem mnie to gubi;-p (czas!) Ale
wiem, ze niektorzy stosuje MM wlasnie ze wzgledu na to, ze nic nie musza
liczyc i nie licza. Ja tam przynajmniej na poczatku wole wszystko
wiedziec na tip top:-)

pzd. Wiedzma

24. Data: 2004-04-26 11:46:07

Od: "Małgorzatka+" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wiedźma" <w...@t...pl> napisał w wiadomości

[ciach wszystko]

Hej Wiedźma !
Wklejam Ci post Sowy z pl.soc.dzieci gdzie jest napisane jak gotować
strączkowce:

"Porządnie ugotowane rośliny strączkowe nie wzdymają.
Jadam sporo strączkowych i nie cierpię na wzdęcia - no chyba że się piwa
obżłopię. ;-)

Strączkowe należy zalać wrzątkiem i odstawić do namoknięcia, potem odlać tą
odstaną wodę, nasiona przepłukać włożyć do garnka, zalać świeża wodą i
gotować z dodatkiem kminku.
Osoby strachliwe, lub o dużych skłonnościach do wzdęć mogą jeszcze raz odlać
wodę tuz po zagotowaniu i gotować strączkowe w nowej.

A już kompletnie nie powodują wzdęć drobne strączkowe, typu czerwona
soczewica, czy fasolka mung - jadają je moje dzieci od malutkiego i żadna
nie miewa problemów ze wzdęciami.

Sowa"

Pozdrawiam,
Małgorzatka

25. Data: 2004-04-26 12:17:01

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pszenicy durum podpada pod pierwszy czy pod drugi? A Ty uwazasz, ze
> jednak pierwszy lepszy? Bo nie wiem, czy dobrze zrozumiałam.

oh ja chyba myslalem o tym z maki z pełnego przemiału jako o razowym (fuj!)

> [...]
> T: 5g
> W: 2.4g
>
> a wersja light różni się tylko ilością tłuszczu (3g).

sam widzisz ,ze to nie jest az tak duzo tego tłuszczu

Smakowo najbardziej by mi pasowało z
> tłuszczowymi posiłkami go łączyć, jeśli pasuje, bo nie przepadam za
> oliwą do surówek.

jogurtu i twarogu nie łaczyłbym z tłuszczami .co innego sery żólte,plesniowe
,mozarelle

> [...]
> raczej nie solę, więc w połączeniu z czymś ujdzie. Ale jak po poznaniu
> składu napiszesz mi że jednak odpada, to se odpuszcze i będę własny

kolejna z zasad montiniaka ; ograniczyć sól

26. Data: 2004-04-26 12:31:38

Od: "Wiedźma" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hej Wiedźma !
> Wklejam Ci post Sowy z pl.soc.dzieci gdzie jest napisane jak gotować
> strączkowce:

bardzo Ci dziekuje:-)))

> Strączkowe należy zalać wrzątkiem i odstawić do namoknięcia,

a, na ile czasu odstawic, ze tak glupio zapytam?;-) 8-12 godzin?

> A już kompletnie nie powodują wzdęć drobne strączkowe, typu czerwona
> soczewica, czy fasolka mung

ok, w takim razie to pojdzie na nastepny ogien:-) na razie tylko
eksperyment z grochem byl (nieudany;-p)

pzd. Wiedzma

PS. Sowo, jakies przyprawy do gotowania dajesz? A jeli tak, to wrzucasz
je dopiero pod koniec gotowania czy od razu?

27. Data: 2004-04-26 12:34:26

Od: "Wiedźma" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ehh, zostawie wiec ten serek, bo nie jestem pewna, a zalezy mi, zeby
wiedziec wszystko dokladnie, bo ja rzadko menu zmieniam (jesli mi cos
smakuje) wiec jesli to bylby blad to bym go ciagnela i ciagnela:-)

W archiwum zdania sa podzielone- z weglami na pewno nie pozwalaja go
laczyc a z tłuszczami lub sam to roznie.

Ale dziwi mnie w taki razie, czemu mozna jogurt naturalny lub chudy
mozna jesc jako deser po tluszczowych posilkach (tak jest w ksiazce
napisane) (przesz w nich laktoza jest, nie?) Mi to nie bardzo pasuje do
zasad i Ty widze tez piszesz, ze z tluszczami nabialu nie laczyc.

pzd. Wiedzma z zagwozdką:-)

28. Data: 2004-04-26 13:27:16

Od: "Małgorzatka+" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a, na ile czasu odstawic, ze tak glupio zapytam?;-) 8-12 godzin?

To pewnie zależy - zwykle na opakowaniu jest napisane ile czasu trzeba
moczyć. Zresztą nie sądzę żeby to miało aż takie znaczenie i żebyś musiała
moczyć z zegarkiem w ręku :)
Ja zwykle jadam albo soczewice albo ciecierzyce - i tak - soczewice zielona
oraz ciecierzyce zalewam wieczorem, a gotuje po południu następnego dnia (ja
akurat gotuje na parze, bo tak mi wygodnie (mam specjalne urządzenie) -
ciecierzyce okolo 1 godziny, soczewica zielona okolo 20 minut). Posypuje
solą na końcu gotowania (parowania).
Reszta przypraw zależy od tego - do czego później używam tych strączkowców.
Soczewicy czerwonej nie namaczam - używam jej do zagęszczania sosów i zup -
po prostu wrzucam kilkanaście minut przed końcem gotowania do garnka. Z
czerwonej soczewicy również można zrobić pyszną paste na kanapki (gotuje
około 15 minut, a potem miksuje z podsmażoną na oliwie cebulką + przyprawy
typu sól, pieprz, zielona pietruszka).

> PS. Sowo, jakies przyprawy do gotowania dajesz? A jeli tak, to wrzucasz
> je dopiero pod koniec gotowania czy od razu?

Nie wiem czy Sowa czyta tą grupę. Ja tylko pozwoliłam sobie skopiować jej
list z innej grupy, bo akurat odpowiadł na Twoje pytanie :)
Pozdrawiam,
Małgorzatka (MM ale bez przesady :))

29. Data: 2004-04-26 13:45:25

Od: "Wiedźma" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

pięknie dziękuję za dokładne rady:-) dla mnie im dokładnie coś
wytłumaczone tym lepiej:-)

> Nie wiem czy Sowa czyta tą grupę.

Jakas Sowa tu pisuje, miałam nadzieje, ze to ta sama:-)

30. Data: 2004-04-26 14:35:13

Od: "s(00)mal" <s...@g...xxx> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 25 Apr 2004 19:34:39 +0200, czarnyjanek
<c...@p...onet.pl> napisał:

> skóra 'skurczaka" nie jest węglowodanem chyba ,że ją panierujesz wtedy
> panierka jest węglowodanem.

Skoro tak sadisz...

> a gdzie MM to pisze??

... to poszukam.

> to zadaj jeszcze raz pytanie tylko jaśniej

Byly problemy ze zrozumieniem? Gdzie?
-+-+-
Co oznaczaja liczby (na etykietkach) przy nazwie maki? Np. zytnia 720?

--
[s(00)mal][szcęście-szczęście-szczęście][w:87.7][gg:
1337396]

Jak to jest z tą herbatą ?
[MM] Maślanka
Ona chce przytyć - ja schudnąć.
kalkulator Walforda- długie i czytać najlepiej na pełnym ekranie
Czat z Kwasniewskim