maliny

1. Data: 2011-09-18 07:42:32

Temat: maliny
Od: "ewawuncia" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Dostałam kilka lat temu sadzonki póznej odmiany maliny i co roku ten sam
problem tzn. maliny mają 1.5-2 m wysokości , owoce dopiero wrzesień a raczej
koniec pazdziernika na rocznych pędach. Koleżanka od której dostałam maliny
ma to samo,maliny nie są nawożone więc to nie wina przenawożenia. Wyrzucić
i kupić nowe sadzonki w sklepie ogrodniczym?
Pozdrawiam Ewa

2. Data: 2011-09-18 08:01:33

Temat: Re: maliny
Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ewawuncia" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> dostałam maliny ma to samo,maliny nie są nawożone więc to nie wina
> przenawożenia. Wyrzucić i kupić nowe sadzonki w sklepie ogrodniczym?

Jeśli to jest późna odmiana, to jej okres
owocowania jest właśnie taki jak piszesz.
Jeśli chcesz smakować maliny wcześniej
dokup odmianę wcześniejszą.

Pozdrawiam pogodnie
skryba

3. Data: 2011-09-18 10:23:55

Temat: Odp: maliny
Od: "Johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dostałam maliny ma to samo,maliny nie są nawożone więc to nie wina
> przenawożenia. Wyrzucić i kupić nowe sadzonki w sklepie ogrodniczym?

Prawdopodobnie masz malinę "Polana" owocującą na pędach jednorocznych.
Prawdopodobnie też wycinasz wszystko na jesień równo z ziemią. Wtedy
wyrastają wiosną pędy, które owocują do pierwszych przymrozków. Takie
wycinanie wszystkiego na raz - odmian owocujących dwukrotnie - jest
oczywistym błędem, powtarzanym przez większość działkowiczów. Aby załapać
się na tradycyjne - letnie owocowanie tych odmian POZOSTAWIAMY pędy
zeszłoroczne (a właściwie przycinamy je do wysokości zdrowego drewna, co bez
problemu widać wiosną). Mamy zatem w maliniaku zarówno pędy jednoroczne -
owocujące póżnym latem, jak i dwuletnie - powtarzające owocowanie końcem
czerwca-lipiec.

zdroofka Johnny

4. Data: 2011-09-18 11:23:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 18 Sep 2011 09:42:32 +0200, ewawuncia napisał(a):

> [...]
> ma to samo,maliny nie są nawożone więc to nie wina przenawożenia. Wyrzucić
> i kupić nowe sadzonki w sklepie ogrodniczym?

Kupiłaś PÓŹNE, a chcesz wcześne owoce?
3333-)
--
XL

5. Data: 2011-09-18 18:27:41

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dostałam maliny ma to samo,maliny nie są nawożone więc to nie wina
> przenawożenia. Wyrzucić i kupić nowe sadzonki w sklepie ogrodniczym?

Hejka. Myślę, że warto kupić sprawdzone odmiany. Na naszej działeczce
Pokusa, Polana i Polka owocują już od miesiąca. Identyczna sytuacja u
sąsiadów. Późniejsza jest żółtoowocowa Poranna Rosa.
Pozdrawiam radykalnie Ja...cki
PS Maliny powtarzające trzeba chronić przed (zapowiadanymi w serwisach
meteo) majowymi przymrozkami, np. okrywając agrowłókniną. Jak wówczas
dopuścimy do zmarznięcia młodych pędów zbiory strasznie się opóźnią.

6. Data: 2011-09-19 05:19:50

Temat: Dziękuję n/t
Od: "ewawuncia" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zniszczone drzewko
co to za ptak
I\'m NEVER going to the chiropractor again!
I\'m NEVER going to the chiropractor again!
sadzenie drzew owocowych