sadzenie drzew owocowych

1. Data: 2011-09-15 19:59:41

Temat: sadzenie drzew owocowych
Od: Wojtek <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Jestem tutaj po raz pierwszy ale zapewne nie po raz ostatni.
Przypadl mi obowiazek zaopiekowania sie ogrodkiem rodzicow. Dotychczas
rosly na nim jakies krzewy ozdobne, iglaki, tuje i trawniki.
Zdecydowalem, ze wytne te iglaki i posadze 3 drzewka owocowe (sliwke,
jablko i czeresnie).
W zwiazku z tym, prosze o porade jak przygotowac miejsce na posadzenie
tych drzewek.
Jak na razie wykopalem dol (ok 0.5m srednicy, 0.5 m gleboki).
Do ok 30-40cm glebokosci jest czarna ziemia a ponizej juz
piasek/glina/ił.
- Czy jest wskazane, aby na dno dolu wrzucic nawoz naturalny (i pewnie
lekko przysypac ziemia). Sasiad moze mi dac nawoz kurzy.
- Czy nawozenie takim nawozem to dobry pomysl?
- Czy wymiary dołu sa wlasciwe?
- Czy przysypujac korzenie drzewka moge uzyc tez wybranego piasku czy
raczej postarac sie o ziemie?

Aha, drzewek jeszcze nie kupilem, na razie przygotowuje teren
Dzieki za rady.

--
pozdr
Wojtek

2. Data: 2011-09-15 22:01:13

Temat: Re: sadzenie drzew owocowych
Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> rosly na nim jakies krzewy ozdobne, iglaki, tuje i trawniki.
> Zdecydowalem, ze wytne te iglaki i posadze 3 drzewka owocowe (sliwke,

Bardzo dobry pomysł. Zamień jadowite na jadalne.

> [...]
> piasek/glina/ił.
> - Czy jest wskazane, aby na dno dolu wrzucic nawoz naturalny (i pewnie

Wskazane, ale "z głową"

> Sasiad moze mi dac nawoz kurzy.
> - Czy nawozenie takim nawozem to dobry pomysl?

Raczej po rozcieńczeniu do podlewania w sezonie wegetacyjnym.

> - Czy wymiary dołu sa wlasciwe?

Byłyby trochę głębsze, to roslinki by się nie pogniewały.

> - Czy przysypujac korzenie drzewka moge uzyc tez wybranego piasku czy
> raczej postarac sie o ziemie?

Dodaj trochę dobrej ziemi do tego piachu/gliny.

> Aha, drzewek jeszcze nie kupilem, na razie przygotowuje teren

Kupując drzewka nie zapomnij o palikach.

Pozdrawiam pogodnie
skryba

3. Data: 2011-09-16 06:32:38

Od: Wojtek <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 9/16/11 12:01 AM, skryba ogrodowy wrote:
> Pozdrawiam pogodnie
> skryba

Serdeczne dzieki za rady, zrobie tak jak radzisz :)

--
pozdr
Wojtek

co to za drzewo?